Tuesday , May 21 2024

TPL `nregistreaza pierderi al doilea an consecutiv

Din 2009 nu au mai fost cre[teri salariale, iar cheltuielile cu for]a de munc\ au sc\zut pe fondul diminu\rii de personal n societatea ar fi intrat `n faliment dac\ trebuia s\ achite din surse proprii cele 30 de autobuze Irisbus, cump\rate cu peste cinci ani `n urm\, ratele urm=nd a fi achitate p=n\ anul viitor n cauza pierderilor o reprezint\, potrivit lui Darie Romaniuc, cre[terea galopant\ a pre]ului la carburant

Societatea de transport public a Prim\riei Suceava – TPL SA – a func]ionat doi ani consecutiv pe pierdere. Directorul Darie Romaniuc a declarat c\ nu au fost pierderi care s\ pericliteze viitorul societ\]ii, dar pentru a limita efectele pierderilor [i a stopa ad=ncirea acestora a fost nevoit s\ ia o serie de m\suri mai aspre, de la men]inerea nivelului salarial p=n\ la scumpirea pre]ului la bilete [i, ulterior, la cel de abonamente.
Pierderile `nregistrate de SC TPL SA Suceava la nivelul anului 2010 ar fi de circa 600.000 de lei, `n vreme ce pentru anul trecut au fost ceva mai mici, adic\ `n jur de jum\tate de milion de lei. ~ntrebat cu privire la aceast\ situa]ie, directorul ne-a spus c\ este de p\rere c\ scumpirea pre]ului biletului de c\l\torie la doi lei [i cea a abonamentului unic de la 50 de lei la 60 de lei a dus la o diminuare a pierderilor societ\]ii comparativ cu anul precedent.
Cauza acestor pierderi o reprezint\, potrivit lui Darie Romaniuc, cre[terea tot mai mare a pre]urilor carburan]ilor. „~n luna ianuarie a acestui an am pl\tit cu 100.000 de lei mai mult pe motorin\ dec=t `n ianuarie a anului trecut. Iar asta `n condi]iile `n care pre]ul carburantului pe care `l ob]in la licita]ie este mai mic cu 10 p=n\ la 15 bani dec=t cel de la pomp\ [i pe care `l pl\te[te cet\]eanul c=nd merge s\ alimenteze ma[ina. Mai am un avantaj c\ eu achit contravaloarea carburantului la 60 de zile de la livrare, la pre]ul care era la data livr\rii, de[i `n dou\ luni pre]ul motorinei cre[te. Pierderile ar fi mai mari dac\ nu ar fi aceast\ clauz\ de plat\”, a spus Darie Romaniuc.
Societatea TPL SA Suceava dispune de un parc de 33 de autobuze Irisbus iar consumul de motorin\ pentru 32 din autobuze deoarece unul func]ioneaz\ pe GPL este, `n medie, `n jur de 4.000 de litri, `n condi]ii de vreme normale. Ratele pentru 30 din cele 33 de autobuze achizi]ionate `n leasing sunt achitate de la bugetul local, fiind achizi]ionate `n leasing de c\tre Prim\ria Suceava. Primarul Ion Lungu a declarat, recent, referindu-se la activitatea societ\]ii TPL, c\ dac\ ar fi trebuit ca aceast\ firm\ s\ achite ratele pe autobuze, era demult `n faliment. ~n ce prive[te plata ratelor, acestea vor fi achitate de Prim\rie `n 2013, pentru prima tran[\ de 15 autobuze ratele urm=nd a fi pl\tite p=n\ `n martie iar pentru celelalte 15 autobuze rata va fi achitat\ p=n\ `n decembrie.
Pe de alt\ parte, media kilometrilor parcur[i de aceste autobuze `n cei aproape [ase ani de c=nd au fost aduse la Suceava este de 500.000. Asta `nseamn\ c\ sunt tot mai uzate [i necesit\ piese de schimb, motiv pentru care cheltuielile sunt mai mari `n ultimii ani.
Pe de alt\ parte, un aspect negativ a fost stagnarea salariilor personalului de la TPL. La ora actual\, la societatea de transport public din municipiul Suceava lucreaz\ 230 de persoane, cre[teri salariale nemaifiind acordate din 2009. ~n condi]iile `n care num\rul angaja]ilor a fost ceva mai mare, dar pentru c\ unii au plecat la alte locuri de munc\, a fost `nregistrat\ [i o sc\dere a cheltuielilor salariale, dar nu foarte semnificativ\. (Dan PRICOPE)

Vezi si

60.000 lei amendă de la Garda de Mediu, în urma unei sesizări privind zgomotul creat de o instalație de uscare a lemnului

Urmare a unei sesizări referitoare la disconfortul creat prin zgomot de o instalație de uscare …

No comments

  1. la 33 autobuze trebuie75 soferi,cu tot cu concedii,75 taxatoare,10 controlori,30 mecanici,4 paznici,1 magazioner,1 maistru,contabili,etc,asa ca,spirake,esti prost

  2. La 33 de autobuze 230 de angajati???Sunteti nebuni? Cum sa fie rentabila activitatea?Management incompetent,structura comunista,nesimtire si delasare.Nu-s multi 500.000 km la autobuze…dar mai spalati-le,mai stergeti scaunele,ca sunteti o droaie de angajati!