Monday , June 17 2024

Sucevenii care circulă cu taxiul ar putea plăti 2,5 lei pentru fiecare kilometru parcurs

Deși în cadrul discuțiilor din Consiliul Local privind tariful pe kilometru s-a propus stabilirea tarifului maxim la 2 lei/km, având în vedere că veniturile sucevenilor nu sunt printre cele mai mari din țară, consilierii locali au votat împotriva acestui amendament 

taximetre [800x600]

Tariful maximal practicat de taximetriștii suceveni se majorează la 2,5 lei pentru un kilometru. Consilierii locali suceveni au aprobat ieri majorarea, cu 12 voturi pentru din 21 de consilieri prezenți.

Deși în cadrul discuțiilor s-a propus stabilirea tarifului maxim la 2 lei/km, având în vedere faptul că veniturile sucevenilor nu sunt printre cele mai mari, consilierii locali au votat împotriva acestui amendament.

“Treaba noastră este să asigurăm transportul public local prin intermediul TPL. Acționăm pentru a îmbunătăți condițiile din mijloacele de transport în comun. Una dintre inițiativele care vor îmbunătăți aceste condiții este achiziționarea autobuzelor electrice”, a arătat ieri viceprimarul Lucian Harșovschi.

Primarul Ion Lungu a ținut să specifice că această modificare nu înseamnă neapărat o creștere a tarifului, suma propusă reprezentând maximul pe care firmele de taxi îl pot încasa de la cetățeni pentru fiecare kilometru parcurs cu acest tip de transport.

In cadrul dezbaterii proiectului, a fost adusă în discuție și calitatea serviciilor furnizate de taximetriști, de multe ori mașinile fiind vechi și nesigure pentru cetățeni. Nici condițiile de igienă nu ar fi tocmai respectate de unii taximetriști, iar comportamentul unora dintre ei nu este tocmai adecvat acestui tip de activitate, după cum au arătat consilierii locali.  Astfel, a fost propusă introducerea unui cod de conduită al taximetriștilor, aspect care însă nu a fost dezbătut și propus spre aprobare.

De asemenea, evaziunea fiscală continuă în rândul taximetriștilor suceveni, care aplică tarife la ochi și nu dau bon fiscal. Astfel, a fost sugerată îndesirea controalelor, pentru a vedea câți dintre cei care oferă servicii de transport în regim de taxi respectă prevederile și eliberează bon fiscal. (A.I.)

 

Vezi si

Gospodărie din Vicovu de Sus distrusă de un incendiu pornit de la un scurtcircuit la un cablu ros de șobolani

Militarii Gărzii de Intervenție Vicovu de Sus și ai Detașamentului de pompieri Rădăuți, împreună cu …

5 comments

  1. Iar în vederea cresterii tarifului cred că nu stiti ca se circula cu 1.80 lei/km din 2008, Iar noi suntem printre singurii din tara care nu beneficiem de tarif extraurban sau de noapte, iar multe persoane se plâng că nu se gasesc noaptea taxiuri, pai cum sa găsesti daca se merge pe acelasi tarif ca pe timp de zi, ai auzit de sporuri de noapte? Ar trebui sa fie tarif special si pentru sărbători (pasti, crăciun, revelion, etc).cu este in majoritatea tarilor

  2. Dle Alecu, patronii de taxi încasează chirie de la sofer in fiecare zi (60 70 80 etc) in banii aia sunt incluse urmatoarele: dispecerat 180 de lei sau mai putin in functie de dispecerat, tva-ul lunar care e cuprins in baza mf care variază de la 100 la 400 de lei, carte de munca la 4 sau 8 ore in functie de acord, de la până la 600 de lei.+ alte cheltuieli pentru reparațiile masini. Ce nelămurire ai domnule, de ce trebuie mereu sa generalizăm, prestez de 5 ani acestă activitate si nu am avut nici o reclamație din parte nici unui client in raport calitate/preț, aveti idee cam cât banii necesita reparația unei masini lunar? Eu nu contrazic pe nimeni cand spune ca exista masini ruginite si soferi care nu ar trebui sa practice aceasta activitate dar nu suntem toți la fel.

  3. Dle Alecu, patronii de taxi încasează chirie de la sofer in fiecare zi (60 70 80 etc) in banii aia sunt incluse urmatoarele: dispecerat 180 de lei sau mai putin in functie de dispecerat, tva-ul lunar care e cuprins in baza mf care variază de la 100 la 400 de lei, carte de munca la 4 sau 8 ore in functie de acord, de la până la 600 de lei.+ alte cheltuieli pentru reparațiile masini. Ce nelămurire ai domnule, de ce trebuie mereu sa generalizăm, peste de 5 ani acestă activitate si nu am avut nici o reclamație din parte nici unui Client

  4. O sa se plimbe intre ei la banii astia. Si o sa aiba clienti doar noaptea si la sarbatori.

  5. Păi dacă treaba dlui Harșovschi este „să aibă grija TPL-ului” (am pus în ghilimele ca să nu revenim la discuțiile cu dorința unora de a schimba conducerea TPL cu Băițani servili), de ce se mai bagă la taxiuri? Doar pentru că legea autorizează consiliile locale să stabileacă tarifele la serviciul public de taximetrie? Sau poate pentru că vor unii patroni de taxi care au mașini luate și de la diverși interpuși? Că to veni vorba, patronii firmelor de taxi care încasează, zilnic, de la șoferii de taxi o chirie zilnică de 50, 60 chiar 80 lei pe mașină (în funcție de patron și dacă are sau nu GPL mașina) plătesc ceva la stat pentru aceste venituri? Cum sunt făcute contractele cu șoferii de taxi? Cum figurează în actele contabile?