Alte stiri
Continental Hotels anunță discounturi de 20% la rezervările directe prin campania #știupecineva (P)
acum 48 mins
Ciolacu, la meciul naționalei României cu Ucraina, de la Euro. El a cântat alături de suporteri
acum 2 hours
Inspectorii Curții de Conturi au constatat că, în principal în cursul anului 2015, la Aeroportul sucevean nu au fost calculate corect, și nu au fost încasate în conformitate cu tarifele aprobate veniturile provenind din: aplicarea tarifului de aterizare, în cuantum de 5 euro/tonă, calculat pe greutatea maximă certificată a aeronavei, aplicarea tarifului de securitate aeroportuară, perceput de la operatori care efectuează zboruri cu caracter comercial, pentru fiecare pasager care se îmbarcă pe aeroporturile civile din România. De asemenea, Curtea a constatat că chiriile plătite către Aeroport de către diverși agenți economici nu au mai fost actualizate de multă vreme, iar unele servicii efectuate de către Aeroportul sucevean au fost plătite de beneficiari cu mare întârziere, fără ca aceștia să suporte vreo penalizare. Si la plățile efectuate de Aeroport pentru serviciile de pază s-au constatat plăți nelegale
Auditul efectuat de Curtea de Conturi a României – Camera de Conturi Suceava la Regia Autonomă Aeroportul “Stefan cel Mare Suceava” a scos la iveală o serie întreagă de nereguli care s-au petrecut în principal în cursul anului 2015. Astfel, în cadrul acțiunii inspectorilor Curții de Conturi – Camera de Conturi Suceava, denumită “Controlul situației, evoluției și modului de administrare a patrimoniului public și privat de către regii autonome de interes local”, în urma verificărilor, Curtea de Conturi a decis să nu emită certificatul de conformitate, deoarece situațiile financiare în ansamblul lor nu prezintă fidel performanța financiară a Regiei Autonome Aeroportul “Stefan cel Mare Suceava” la 31 decembrie 2015 și a celorlalte informații referitoare la activitatea desfășurată în perioada controlată. În raportul Curții de Conturi se arată că întocmirea situațiilor financiare și reflectarea în evidența contabilă a unor operațiuni economico-financiare derulate la R.A. Aeroportul “Stefan cel Mare” Suceava s-au făcut fără a se ține cont de conținutul economic al acestora și fără respectarea principiilor și regulilor permise de reglementările contabile aplicabile. În document se explică faptul că nu au fost evidențiate în contabilitate cheltuielile de natura investițiilor, nu a fost calculată și înregistrată corect amortizarea aferentă activelor de natura investițiilor. Cheltuielile cu utilitățile publice nu au fost reflectate la valoarea lor reală în evidența contabilă, aferentă strict consumului propriu, au fost astfel înregistrate și cheltuielile care trebuiau recuperate conform clauzelor contractuale de la persoanele juridice cu care Regia Autonomă Aeroportul “Stefan cel Mare” Suceava avea încheiate contracte de închiriere pentru spații, cheltuielile reprezentând consumurile de utilități refacturate în vederea recuperării au fost înregistrate eronat ca venituri.
In plus, la RA Aeroportul “Stefan cel Mare” Suceava, organizarea și funcționarea controlului financiar preventiv propriu nu a fost actualizată în conformitate cu modificările legislative specifice domeniului.
“Conducerea regiei nu a luat măsuri privind organizarea activității de control financiar de gestiune, în conformitate cu prevederile legale, după cum urmează: nu a fost desemnată persoana cu atribuții de control financiar de gestiune, nu au fost elaborate procedurile intene privind organizarea și exercitarea controlului financiar de gestiune, nu există programe de activitate anuale, trimestriale și lunare, care trebuie întocmite de către personalul cu atribuții de control financiar de gestiune și aprobate de conducătorul operatorului economic.
Din controlul efectuat asupra constituirii, înregistrării în contabilitate și încasării veniturilor din tarife aeroportuare, în perioada 2013 – 2015 s-a constatat că nu au fost calculate corect, înregistrate în evidența contabilă și nu au fost încasate în conformitate cu tarifele aprobate veniturile provenind din: aplicarea tarifului de aterizare, în cuantum de 5 euro/tonă, calculat pe greutatea maximă certificată a aeronavei la decolare; aplicarea tarifului de securitate aeroportuară, perceput de la operatori care efectuează zboruri cu caracter comercial, pentru fiecare pasager care se îmbarcă pe aeroporturile civile de pe teritoriul Romaniei”.
Chirii neactualizate și întârzieri la plată nepenalizate
Inspectorii Curții de Conturi au mai constatat, la verificarea modului de stabilire, urmărire și încasare a veniturilor provenite din închirierea bunurilor proprietatea publică a unității administrativ teritoriale aflate în administrarea RA Aeroportul “Stefan cel Mare” din Suceava și din prestarea serviciilor de handling, precum și alte servicii, alte abateri de la legalitate și regularitate, după cum urmează: nivelul chiriei datorate nu a fost actualizat cu indicele de inflație, conform prevederilor contractuale, nu s-au calculat, facturat, înregistrat și raportat penalitățile de întârziere datorate de chiriași pentru neplata în termen a chiriilor, conform clauzelor contractuale, nu s-au calculat, facturat, înregistrat și raportat penalitățile de întârziere datorate pentru plata cu întârziere a tarifelor aferente contractelor de prestări servicii de handling, precum și alte servicii.
Varză absolută în documentele de inventariere
În urma examinării documentelor întocmite ca urmare a finalizării operațiunii de inventariere anuală, inspectorii Curții de Conturi au constatat următoarele deficiențe: nu au fost luate înainte de începerea operațiunii de inventarierede la gestionarii răspunzători de gestiunea bunurilor declarațiile scrise; activele în curs de execuție nu au fost supuse operațiunii de inventariere pentru fiecare obiect în parte, pe baza constatării la fața locului, care să cuprindă denumirea obiectului și descrierea amănunțită a stadiului în care se fla acesta, pe baza valorii din documentația existentă (devize), precum și în funcție de volumul lucrărilor realizate la data inventarierii investițiilor în curs de execuție care există în evidența contabilă a entității.
Totodată, nu a fost inventariat distinct activul procurat în leasing și nu a fost întocmită lista de inventariere care trebuia transmisă la proprietar, în vederea confirmării datelor. Nu au fost supuse verificării și confirmării pe baza extraselor soldurile conturilor de creanțe și datorii care dețin ponderea valorică în otalul soldurilor acestor conturi sau punctajelor reciproce scrise; listele de inventariere nu respectă conținutul minimal bligatoriu de informații, prevăzut de reglementările legale, respectiv nu este completată rubrica “stocul faptic”.
La verificarea plăților efectuate pentru serviciile de pază s-au constatat plăți nelegale determinate de faptul că valoarea contractului nu a fost modificată corespunzător și în situația în care elemente din nota de fundamentare a tarifului au suferit modificări ca urmare a unor prevederi legislative, respectiv diminuarea contribuției de asigurări sociale (CAS) datorate de angajatori de la 20,8 %, la 15,8%.
Curtea de Conturi a decis extinderea verificărilor la toate înregistrările contabile efectuate, identificarea și corectarea erorilor din evidența contabilă și din situațiile financiare, întreprinderea măsurilor pentru întocmirea situațiilor financiare în conformitate cu prevederile legale. Intrarea în legalitate, cu privire la organizarea și exercitarea controlului financiar preventiv. Organizarea și exercitarea controlului financiar de gestiune conform prevederilor legale. Calcularea, înregistrarea, urmărirea și încasarea veniturilor proprii în conformitate cu tarifele stabilite prin Planul tarifar aprobat de UATJ Suceava (Consiliul Județean Suceava, n.r.). Facturarea, înregistrarea, urmărirea si încasarea veniturilor cuvenite unității din închirieri si prestări de servicii, respectarea întocmai a clauzelor contractuale cu privire la actualizarea tarifelor și la calcularea penalităților de întârziere aferente.
In raportul Curții de Conturi – Camera de Conturi Suceava se transmite ca obligație înlăturarea tuturor neregulilor constatate în organizarea și efectuarea inventarierii și înregistrarea rezultatelor inventarierii conform prevederilor din actele normative in vigoare. “Au fost stabilite termene clare de realizare a acestora. Curtea de Conturi a decis aplicarea unor măsuri entru stabilirea întinderii prejudiciilor și recuperarea acestora: verificarea în totalitate a operațiunilor economico – financiare privind cheltuielile pentru bunuri și servicii acceptate la plată, plătite efectiv sau nu, stabilirea întinderii valorii prejudiciului, recuperarea acestuia și a foloaselor nerealizate, în toate cazurile în care s-au efectuat și decontat cheltuieli fără respectarea prevederilor legale, inclusiv a celor constatate ca urmare a acțiunii de control cu privire la plăți nelegale” se arată în documentul Curții de Conturi. (N.R.)
Militarii Gărzii de Intervenție Vicovu de Sus și ai Detașamentului de pompieri Rădăuți, împreună cu …
Avem citeva curse si nu resim sa dezvoltam ceva din cauza antiromânii care s-au aciuat pe la aeroport. Toti sunt pusi pe,,dezvoltarea” buzunarelor. Cind oare se va dezvolta si Bucovina noastra?
La Aeroportul Suceava mai trebuie angajati inca 3 directori, 2 contabili, 2 la control finaciar preventiv și vreo 5 la achiziții publice, dar cu condiția să fie toți neamuri sau macar pile a celor de la Consiliul județean Suceava și totul va fi BINE.
Oare cind să face terminalull ăla nou care l-o propus neica Nichifor și pe urmă badea Flutur, că nu se mai spune nimic în ultima vreme, despre aeroportul nostru, a cetățenilor.
Fleacuri! Da Mariuta o tuica si se rezolva. Ca doar nu e fricos ca Sahlean, care se temea sa bage pe masa o apa, ca parea spaga. Si nici zgircit ca Asmarandei. Dar nici ca Adochitei, care ar fi baut-o tot el…