Tuesday , May 21 2024

Firmele din Botoșani și Suceava nu „încap” la licitația pentru proiectarea drumului expres Suceava – Botoșani

Licitația pentru proiectarea drumului expres Suceava – Botoșani este, fără îndoială, un succes cel puțin prin numărul mare de participanți. Atât Consiliul Județean Suceava – cel care a organizat licitația – cât și CJ Botoșani, care este în asociere cu administrația suceveană, au făcut prin liderii lor, Gheorghe Flutur și, respectiv, Doina Fedorovici declarații optimiste.  Obiectiv de Suceava a prezentat într-un articol publicat la data de 17 mai câteva detalii din care rezulta cine sunt cei opt ofertanți care se bat pentru contractul pe care CJ Suceava vrea să îl atribuie pentru proiectarea drumului expres dintre Suceava și Botoșani.

Ei bine, începem prin a spune că ofertanții – CONSITRANS (cu nouă subcontractanți); SPECIALIST CONSULTING SRL (cu șase subcontractanți din care este unul terț susținător); INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL (cu 11 subcontractanți); Civil Engineering Institute “Macedonia” JSc. Skopje (cu 13 subcontractanți); Total Business Land SRL (cu nouă subcontractanți din care unul este și terț susținător); RUTIER CONEX XXI S.R.L. (leader de asociere cu 10 subcontractanți din care unul este și terț susținător) iar asociat este firma TOTAL ROAD; SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA (leader de asociere cu 8 subcontractanți) iar asociați sunt firmele 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A., PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., PROSPECT DRILL;  SC EXPLAN SRL (leader de asociere cu 16 subcontractanți) iar asociat este firma D P CONSULT – nu sunt din județele Suceava și/sau Botoșani.

După cum se poate observa, doi lideri de asociere sunt de peste hotare – Civil Engineering Institute “Macedonia” JSc. Skopje și spaniolii de la INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL – iar alți trei din capitala României – CONSITRANS, SPECIALIST CONSULTING SRL și Total Business Land SRL – iar trei „lideri” din restul țării: băcăuanii de la RUTIER CONEX XXI S.R.L.; sălăjenii de la SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA (sediul este în orășelul Șimleul Silvaniei); clujenii de la SC EXPLAN SRL. De asemenea, nici asociații acestor firme nu au sediile în Suceava sau Botoșani: firma TOTAL ROAD are sediul în București; firma 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. are sediul în Roma, capitala Italiei; firmele PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. și PROSPECT DRILL au sediul în București; firma D P CONSULT are sediul în Cluj.

Dar cine sunt firmele care figurează ca subcontractanți, s-ar putea întreba cineva? Chiar nu este nici printre ei vreunul care să aibă sediul în județul Botoșani sau Suceava? Ei bine, din datele oficiale rezultă că NU. În orice caz, nu din Botoșani iar din Suceava doar un subcontractant a fost cooptat într-un din cele opt asocieri. Pentru a vă convinge și dumneavoastră, prezentăm în continuare cine sunt subcontractanții fiecărui ofertant și sediul fiecăruia.

În cazul CONSITRANS, cei nouă subcontractanți sunt: Drum Proiect (Bistrița); VIA DESIGN SRL (București); GEOSTUD (București); ENVIRO CONSULT (București); PIROTEHNIC OSB (Vaslui); Mondev Real Estate (București); ACADEMIA ROMANA FILIALA IASI; OFICIUL JUDETEAN PENTRU STUDII PEDOLOGICE SI AGROCHIMICE SUCEAVA; GEOTESTING C.I. (București).

În cazul SPECIALIST CONSULTING SRL, cei șase subcontractanți sunt: Mondev Real Estate (București); DANAVI (Iași); UNIVERSITATEA ”DUNAREA DE JOS” DIN GALATI; GEOSTUD (București); ADURO IMPEX (București); EUROCERAD INTERNATIONAL (București).

În cazul INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL, cei 11 subcontractanți sunt: Mondev Real Estate (București); Muzeul National al Unirii Alba Iulia; INCDPAPM-ICPA BUCURESTI; TORCAD CONSULTING (Brăila); DANAVI (Iași); Electroinstal Solution (București); ECO GEODRUM (București); Like Consulting SRL (Roșiorii de Vede); EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (București); PROTELCO (Câmpina); Interactive Transport Planning (Bragadiru, Ilfov).

În cazul Civil Engineering Institute “Macedonia” JSc. Skopje, cei 13 subcontractanți sunt: MARACINE NICOMAR (Buzău); INCDPAPM-ICPA BUCURESTI; ELECTROCONSTRUCTIA ELCO (Iași – conform J22/659/1993); Degal Construct 88 (București); EXVAL CONT (Craiova); Carmen Geoproiect (București); DANAVI (Iași); DONPREST COM (București); ARHEO MANAGEMENT (Iași); HIGH QUALITY ENGINEERING SRL (Giurgiu); Gligor Cristina PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ (București); ACA ZOORK PROJECT (Iași); Interactive Transport Planning (Bragadiru, Ilfov).

În cazul Total Business Land SRL, cei nouă subcontractanți sunt: Muzeul National al Unirii Alba Iulia; VERTIGO VALUATION (București); Electronic Solutions (București); RED WIRE CONCEPT S.R.L. (București); DANAVI (Iași); VIREO ENVIROCONSULT (București); FORMIN (Caransebeș); RIA DESIGN CONSULTING SRL (Ilfov); Mega Mühendislik Müşavirlik A.Ş. (Ankara – Turcia).

În cazul RUTIER CONEX XXI S.R.L., cei zece subcontractanți sunt: TTL PLANNING (București); Muzeul National al Unirii Alba Iulia; RC GEOPROIECT (Iași); EVALCONS TECH SRL (Bacău); PROTELCO (Câmpina); DANAVI (Iași); EPC – CONSULTANTA DE MEDIU (București); HELMERT (Bacău); IULIA CONSULTING (Buzău); EMY EVAL (Florești, Cluj).

În cazul SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA, cei opt subcontractanți sunt: INSTITUTUL DE ARHEOLOGIE VASILE PARVAN; SC IOVIDIA COM SRL (Brașov); GREEN COLLECTIVE S.R.L. (București); AQUAPROIECT (Iași); DANAVI (Iași); CARTARE AGROCHIMICA (București); SXA EXPERT PROIECT CONSULT SRL (Bihor); Mondev Real Estate (București).

În cazul SC EXPLAN SRL, cei 16 subcontractanți sunt: Pado Group Infrastructures SRL (Târgu Mureș); TRAFFIC PLAN (Cluj); ELECTRO DALEX (Cluj); SC DP CONS SRL (Cluj); CONSTRUCTII FEROVIARE MURES S.A.; SC GEOLOGIC SITE SRL (Călan, Hunedoara); S ENGINEERING DESIGN S.R.L. (București); EXPERTUS (Timișoara); IRISILVA SRL (Caracal, Olt); SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI TEAHA & FUZESI (Cluj); PROTELCO (Câmpina); MEDIU RESEARCH CORPORATION (Bacău); STOCAD PROIECT (Lugoj, Timiș); BOGART CONSTRUCT (Cluj); MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI (Bihor); DANAVI (Iași).

Precizăm că valoarea estimată a contractului de proiectare – care include și asistența tehnică pe durata lucrărilor – trece de 17 milioane de lei, fiind vorba de finanțare europeană iar speranțele CJ Suceava cu privire la adjudecarea licitației pentru proiectarea celor 26 de kilometri de drum expres sunt până la finalul anului. (D.P.)

Vezi si

Suceava rămâne pe locul 5 în clasamentul aeroporturilor din țară

În luna aprilie, Aeroportul Internațional Ștefan cel Mare Suceava s-a menținut pe poziția 5 la …