Monday , May 20 2024

Primarul Lungu  vrea o strategie de brand și un manual de brand al Municipiului Suceava

Primăria Suceava vrea să aibă o strategie de brand și un manual de brand al Municipiului reședință de județ. În acest sens, municipalitatea suceveană a achiziționat pentru 71 de mii de lei – echivalentul a puțin peste 14.700 de euro – serviciile de elaborare a strategiei de brand de la o firmă din orașul Gura Humorului. Firma Adlider SRL din Gura Humorului a fost înființată în anul 2017 și se descrie pe portalul listafirme.ro ca fiind „o agenție de publicitate diferită, indiferent de piața din domeniu” care se adresează „în primul rând IMM-urilor și a startup-urilor”, care au nevoie de îndrumare, diferențiere și evoluție. „Misiunea noastră, ca agenție de publicitate, este să ajutăm clienții să dezvolte un brand, de calitate, integrat. Să dezvoltăm soluții personalizate, care ajută clienții să-și crească afacerea”, se mai arată pe portalul listafirme.ro despre societatea Adlider SRL. Din câte se pare, cel puțin așa rezultă din SEAP – secțiunea cumpărări directe – contractul cu Primăria Suceava pentru strategia de brand a orașului este prima experiență de acest fel cu o entitate publică, alte contracte nu apar, cel puțin nu la cumpărări directe. Strategia de brand este un plan pe termen mediu/lung la care beneficiarul brandului trebuie să adere, să aloce resursele necesare implementării și să îl execute, ceea ce presupune un efort conștient și concertat, o cuantificare a bugetelor și acțiunilor. Servicii de elaborare a strategiei de brand presupun auditul de brand; o analiză SWOT care să conducă ulterior la elaborarea strategiei de brand; ținând cont de poziționare și o așa numită „arhitectură de brand”. În ceea ce privește serviciile de elaborare a manualului de brand, menționăm că acesta din urmă este un set de reguli, recomandări și exemple de folosire a brandului orașului, cu scopul de a menține coerența strategică și vizuală a brandului pe o perioadă de minim 3/5 ani.

Manualul de brand cuprinde elemente de identitate vizuală și servicii conexe, incluzând servicii de elaborare concept și manual de brand. Structura manualului de brand va fi compusă din: logo design (concept și prezentare); elemente cromatice; elemente tipografice; elemente de identitate vizuală; elemente grafice de identitate vizuală (texturi, fundaluri, icon-uri, ambalaje, etc.); grafică pape­tărie (carte de vizită, foaie antet, plicuri, mapa prezentare, alte materiale de grafică vizuală, design stand expo, rollup, legitimație, materiale pro­moționale, etc.). În final, manualul de brand va cuprinde reguli de folosire pe diferite materiale, reguli de folosire a culorilor și fonturilor folosite, coduri de culori, fonturi, fundaluri, etc. (D.P.)

Vezi si

Gheorghe Flutur, tur de forță prin șapte comune sucevene

Duminică, președintele PNL Suceava, Gheorghe Flutur, a făcut un adevărat maraton, vizitând dimineață piața din …