Monday , May 20 2024

Lungu renunță la un pod pentru a scurta inelul ocolitor al Sucevei

Vom veni de la E85 pe la Ipotești și Tișăuți, dar nu o să mai avem un nou pod peste râul Suceava, ci o să folosim Podul Unirii. Este spațiu suficient. Astăzi deja se circulă pe malul râului Suceava de la Tișăuți până aici, la Podul Unirii”, a declarat Ion Lungu.

Varianta ocolitoare nr. 2 a municipiului Suceava – un proiect discutat încă din 2010 și mereu amânat din cauza lipsei de finanțare – va fi modificată în condițiile în care câteva soluții par a fi  tot mai realizabile.

Gândim în perspectivă să continuăm acel proiect de inel ocolitor al orașului, dar puțin modificat”, a declarat primarul Ion Lungu în conferința de presă de miercuri, 10 aprilie.

Varianta ocolitoare nr. 2 a municipiului Suceava cuprindea mai multe porțiuni de drumuri locale și de interes județean, situate îndeosebi pe raza comunei Ipotești și a orașului Salcea, asigurând – prin edificarea unui pod peste râul Suceava între Salcea și Ipotești-Tișăuți (s.red.) – legătura dintre DN 2 și DN 29.

Construirea unui inel ocolitor (centura nr. 2 fiind parte a respectivului inel rutier) nu a fost însă abandonată, ci doar modificată în sensul că se va renunța la podul peste râul Suceava și, ulterior, la menajarea drumurilor de inters local de pe raza orașului Salcea până la intersecția cu DN 29.

Vom veni de la E85 pe la Ipotești și Tișăuți, dar nu o să mai avem un nou pod peste râul Suceava, ci o să folosim Podul Unirii. Este spațiu suficient. Astăzi deja se circulă pe malul râului Suceava de la Tișăuți până aici la Podul Unirii”, a declarat Ion Lungu.

Practic, ceea ce are în vedere mai nou conducerea Primăriei Suceava este ca viitorul tronson III al rutei alternative Suceava – Botoșani (acel tronson care include și viaductul de peste 1 kilometru lungime) să fie inclus în noul inel rutier al orașului.

În felul acesta, singura problema care ar mai fi de realizat este modernizarea unui drum deja existent în zona gropii de deșeuri de la Călău. Groapa este acoperită din 2014 iar drumul este funcțional și utilizat, deși pe alocuri se îngustează și ar mai fi de lucrat la acesta.

Cu toate acestea, soluția pare a fi mai pragmatică având în vedere că nu se alocă noi fonduri pentru un alt pod, ci se utilizează mai mult unul existent (adică Podul Unirii) și se va pune în valoare apoi viitorul viaduct peste calea ferată până la DN 29. „Vrem să lucrăm la acest proiect de inel ocolitor al orașului care este foarte necesar și eu cred că dacă vom da în fuccțiune ruta altermativă Suceava – Botoșani, acea variantă de ocolire care vine de la E85 Ipotești – Tișăuți oricum se va fluidiza traficul în zonă iar coroborat și cu celelalte aspecte autostrada, parcările supraterane lucrurile se vor îmbunătăți”, a conchis Ion Lungu. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Patru medalii de aur pt USV, la International Innovation Summit E-NNOVATE, în Polonia

În perioada 16-18 mai a.c., Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava a participat la cea …