Alte stiri
O femeie și un bărbat în stare critică după un accident, transferaţi de la Suceava la Bucureşti cu un avion SMURD
acum 24 hours
Compania aeriană low-cost Wizz Air a revizuit procedurile de siguranţă, după accidentul aviatic din Alpi, impunând prezenţa unui însoţitor de bord în cabină când unul dintre piloţi părăreşte carlinga.
“Wizz Air confirma ca a revizuit procedurile care tin de cockpit-ul aeronavei si introduce o noua procedura care asigura faptul ca niciodata cockpit-ul nu va fi operat de o singura persoana. Daca unul dintre piloti va parasi cockpit-ul va fi inlocuit de un insotitor de zbor. Noua procedura a fost deja agreata de Autoritatea Aviatica Civila din Ungaria”, a declarat Daniel De Carvalho, purtator de cuvand Wizz Air, potrivit stirileprotv.ro.
Tarom a comunicat că manualul de operaţiuni al companiei prevede astfel de instrucţiuni cu privire la accesul şi ieşirea din cabina de pilotaj în timpul zborului.
“Politica Tarom este că niciodată nu rămâne o singură persoană în cabina de pilotaj. Dacă un membru al echipajului de zbor părăseşte cabina în timpul zborului, acesta trebuie să solicite unui membru al echipajului de cabină să-l înlocuiască în cabină până la întoarcere”, se arată într-un comunicat al Tarom.
Copilotul Andreas Lubitz, care se afla singur în cockpit, se pare că a prăbușit avionul intenționat, a declarat joi procurorul francez implicat în dosarul accidentului avionului Airbus A320 soldat cu moartea a 150 de persoane, printre care cei șase membri ai echipajului.
Aceste informații au rezultat în urma ascultării înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuțiile din cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, în primele 20 de minute ale înregistrării se aude ‘un schimb de replici amicale și chiar amuzante’ între pilot și copilot. Apoi, comandantul pregătește briefingul de dinaintea aterizării la Dusseldorf, în timp ce copilotul răspunde ‘laconic’. Ulterior, comandantul îi cere copilotului să preia comanda aparatului și se aude zgomotul unui scaun care este dat înapoi.
După ieșirea din cockpit a comandantului de zbor, ‘copilotul a rămas singur la comenzi’ și, în mod ‘deliberat’, ‘a manipulat butoanele care acționează coborârea aparatului’, a declarat procurorul Brice Robin în cadrul unei conferințe de presă. ‘Copilotul a refuzat să deschidă ușa pentru a-i permite comandantului să revină în cockpit’, chiar dacă acesta bătea în ușă ‘violent’, a spus el.
Comandantul este auzit de mai multe ori cerând să i se deschidă ușa, dar copilotul nu răspunde, a explicat procurorul Brice Robin.
Tags avion masuri prabusire siguranta TAROM Wizz Air
Președintele Klaus Iohannis a promulgat vineri legea Ciucă – Ciolacu care dezincriminează evaziunea fiscală sub …