Monday , November 28 2022

Alimente de primavara pentru slabit

Persoanele care doresc s\ sl\beasc\ î[i pot umple în acest sezon co[ul de cump\r\turi cu zece alimente proaspete care combat depunerile de gr\simi, potrivit ivillage.com.

Anghinarea – Avantajul anghinarei este c\ necesit\ o perioad\ mai mare de mestecare, a[a c\ este aproape imposibil s\ consumi prea multe o dat\, dup\ cum explic\ nutri]ionista Wendy Bazilian, unul dintre autorii c\r]ii “The SuperFoods Rx Diet”. O singur\ anghinare medie con]ine numai 64 de calorii [i 10 grame de fibre s\]ioase. Aceast\ plant\ con]ine cinarin\, o substan]\ care reduce în mod natural nivelul de colesterol. Singurul pericol este de a combina aceast\ plant\ cu un sos gras, fiind preferabil s\ se înmoaie frunzele într-un dressing pe baz\ de iaurt.

P\st\ile de maz\re dulce – O can\ de p\st\i de maz\re dulce con]ine numai 26 de calorii, a[a c\ “le pute]i mânca pân\ v\ înverzi]i”, spune nutri]ionista Amy Goodson. Pot fi incluse în salat\ sau consumate ca o gustare cu un sos cu un con]inut sc\zut de gr\simi.

C\p[unile – Dintre toate fructele, c\p[unile, ca [i zmeura, afinele sau murele, sunt cele mai bogate în antioxidan]i [i totu[i cele mai s\race în calorii, fiind “prietenul cel mai bun” al persoanelor atente la siluet\, spune Goodson. O can\ de c\p[uni con]ine doar 49 de calorii [i zero gr\simi, îns\ trei grame de fibre. În plus, cercet\rile au ar\tat c\ o diet\ bogat\ în fructe din aceast\ categorie contribuie la combaterea efectelor nocive ale radicalilor liberi, printre care se num\r\ apari]ia cancerului.

Sparanghelul – Un fir de sparanghel con]ine doar patru calorii. În plus, sparanghelul este o legum\ bogat\ în ap\, iar hidratarea corespunz\toare îmbun\t\]e[te metabolismul [i ajut\ la arderea caloriilor pe parcursul întregii zile, explic\ Bazilian. Mai mult, sparanghelul are un con]inut ridicat de vitamine A [i C, benefice pentru sistemul imunitar, dar [i de fitochimicale care previn cancerul. Bazilian recomand\ prepararea sparanghelului la cuptor, timp de 10 minute, cu pu]in ulei de m\sline, sare [i piper.

Coriandrul – Aceast\ verdea]\ de prim\var\, care poate fi ad\ugat\ la orice, de la sosuri la salate, este o arm\ secret\, spune Bazilian. O jum\tate de can\ de coriandru proasp\t con]ine doar o calorie, de[i poate fi pres\rat din bel[ug. Un studiu realizat la Virginia State University a ar\tat c\ anumite verde]uri [i condimente, printre care [i coriandrul, ad\ugate în mânc\ruri mai grase au ajutat oamenii s\ sl\beasc\, în medie, 10 kilograme într-un an.

Castravetele – O can\ cu felii de castravete con]ine 16 calorii. În plus, castravete este bogat în ap\ [i fibre f\când mai pu]in probabil\ tenta]ia de a mânca ceva gras, spune Goodson. A[a se explic\ rezultatele unui studiu recent realizat la Penn State University, care a relevat c\ salatele cu legume bogate în ap\, precum castrave]ii, îi ajut\ pe cei care vor s\ sl\beasc\ s\ î[i reduc\ aportul zilnic de calorii cu 12%.

Ananasul – Se recomad\ cel proasp\t [i nu fructul la conserv\, îmbibat în sirop îndulcit. Chiar dac\ are un con]inut ceva mai ridicat de fructoz\, r\mâne un aliment u[or. O can\ cu buc\]i de ananas con]ine 82 de calorii, fiind un desert preferabil înghe]atei, de exemplu, spune Goodson. Totodat\, ananasul este o surs\ excelent\ de bromelain\, o enzim\ care reduce inflama]ia ce poate favoriza apari]ia unor boli ca artrita [i cancerul. Bromelaina este de asemenea bun\ pentru digestie.

Avocado – Este mai bogat în gr\simi [i calorii decât legumele obi[nuite. O jum\tate de can\ de cuburi de avocado înseamn\ 120 de calorii [i 11 grame de gr\simi, dar este vorba despre gr\simea monosaturat\ bun\ pentru inim\, explic\ Bazilian. Avocado ajut\ organismul s\ absoarb\ vitamine esen]iale – A, E, D [i K – [i se diger\ în mult timp, senza]ia de sa]ietate fiind mai îndelungat\. Mai multe studii au ar\tat c\ dieta mediteranean\, în care gr\simea provine din legume ca avocado, este extrem de eficient\ în men]inerea siluetei pe termen lung. Bazilian recomand\ înlocuirea brânzei [i maionezei din sandviciuri [i salate cu avocado.

Bananele – Pentru o gustare rapid\ [i s\n\toas\, este recomandat\ o banan\, care are în jur de 100 de calorii. Bananele pot fi ad\ugate în cereale, sandviciuri cu unt de arahide sau în b\uturi r\coritoare din fructe pentru a le da mai mult\ consisten]\ [i arom\. Mai mult, bananele sunt bogate în potasiu, care regleaz\ glicemia, [i în vitaminele din grupa B. Este fructul ideal de consumat înainte sau dup\ exerci]ii fizice, mai spune Goodson.

Nectarinele  – Sunt foarte dulci, îns\ au numai câte 60 de calorii [i multe fibre în coaj\, care nu numai potolesc pofta de mâncare, dar [i reduc colesterolul. În plus, studiile au ar\tat c\ aceste fructe sunt bogate în lutein\ [i licopen, care reduc riscurile de cancer [i boli de inim\.

Vezi si

Diabetul zaharat și somnul

Somnul reprezintă aproximativ 30% din viața unei persoane. Durata medie de somn pentru o persoană …