Monday , May 20 2024

Primele discuții aplicate privind traseele autostrăzii A7 de la Siret la Suceava și mai departe spre Pașcani

Potrivit președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, în jurul datei de 10 ianuarie vor fi formulate observațiile cu privire la cele cinci variante de traseu propuse de la Suceava spre Siret și cele șase variante de traseu propuse pentru tronsonul de la Suceava la Pașcani. „Va trebui să conectăm și Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava și să vedem cum îl conectăm”, a spus Gheorghe Flutur. Variantele propuse vor trebui să țină seama de intersecții cu alte drumuri și cu căi ferate, dar și de ariile protejate și de rețelele electrice

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că au avut loc primele discuții aplicate cu privire la variantele exacte ale traseului rutei rapide care va face legătura din vama Siret spre Suceava către Pașcani până spre Ploiești unde, intersectându-se cu autostrada A3, va asigura o legătură rutieră rapidă cu capitala României. „Astăzi, la Suceava, am participat la o videoconferință la care au participat 25 de membri pentru a discuta traseele propuse pentru autostrada A7 Siret-Suceava-Pașcani-București”, a declarat Gheorghe Flutur.

La discuții au participat și reprezentanții firmelor AEGIS și Search Corporation, care au câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al tronsoanelor de drum expres (viitoare autostradă) de la Siret la Suceava și de la Suceava spre Pașcani. „Sunt două firme care ne-au prezentat mai multe variante de traseu. Între Suceava și Siret au fost prezentate cinci variante de traseu, trei prin estul municipiului Suceava și două prin vestul municipiului Suceava. Pe traseul Pașcani – Dolhasca – Suceava au fost prezentate șase variante de traseu. Sunt variante de traseu pe valea Siretului, sunt variante de traseu care vin de la Dolhasca paralel cu calea ferată și sunt variante de traseu care merg de la Dolhasca spre Fălticeni, una ocolește Fălticeniul prin est iar alta prin vest”, a precizat Gheorghe Flutur.

Şeful administrației județene sucevene a precizat că a salutat faptul că firmele respective s-au ținut de cuvânt, dar a ținut să spună și câte ceva despre sugestiile sale. „Sugestia mea a fost a să avem și câteva zone impuse și aici este vorba de vama Siret”, a spus președintele CJ Suceava. El a reamintit că a solicitat să se aibă în vedere modernizarea punctului de trecere a frontierei de la Siret și că a fost informată și partea ucraineană despre acest demers al construirii autostrăzii A7.

Totodată, președintele CJ Suceava ba ținut să specifice că în variantele de traseu propuse se ține seama de aspectele legate de diversele elemente de infrastructură sau de arii protejate. „Se ține seama de rețelele de înaltă tensiune. Se ține seama de căile ferate și intersecția autostrăzii cu căile ferate (conform normativelor în vigoare, la autostrăzi și drumuri expres, precum și orice alte drumuri de clasă tehnică 2 nu sunt intersecții la același nivel cu căile ferate – n.r.). Se ține seama de intersecția cu drumurile naționale, județene și comunale (și aici normativele sunt foarte exigente, regula în cazul autostrăzilor și drumurilor expres fiind că nu sunt intersecții la același nivel cu drumuri de categorii inferioare – n.r.). Se ține seama de rezervații naturale și restricțiile din aceste rezervații și mă refer în primul rând la pădurea Zamostea (cea din zona Lunca, de pe valea Siretului care este rezervație naturală protejată – n.r.), fiind una din variantele de traseu spre Siret”, a mai spus Gheorghe Flutur.

Potrivit celor spuse de președintele CJ Suceava, a fost o primă punere în temă a autorităților pentru că dintre cei 25 de participanți au fost și primari de la Siret, Suceava, dar și de pe traseele propuse. Alături de aceștia au fost și reprezentanți de la instituții precum Agenția de Protecție a Mediului și Apele Române. „Am convenit cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și cu proiectanții ca după data de 10 ianuarie să venim cu observații la aceste trasee posibile, în așa fel încât să prindă contur”, a mai spus Gheorghe Flutur.

De altfel, șeful administrației județene sucevene a ținut să specifice și faptul că „despre autostradă de vorbește”. „Vreau să fac o precizare despre această A7, pentru că despre autostradă se vorbește, este prinsă în Programul de Reziliență, adică se va face din fonduri europene și este important faptul că toată lumea este interesată să grăbim documentația tehnică și va fi pusă la dispoziție beneficiarului ca să se poată scoate la licitație lucrările. Foarte important este prima punere în temă și vă vom ține la curent cu observațiile care ne vin de la populație, de la primari și de la celelalte entități în așa fel încât să găsim soluția cea mai bună. Va trebui să conectăm și Aeroportul „ștefan cel Mare” Suceava și să vedem cum îl conectăm (s.n.). Să ne gândim și la anumite zone unde acum traficul este aglomerat și să ne gândim că legătura dintre Siret și București va fi una destul de aglomerată iar această autostradă are rolul de a colecta to ceea ce înseamnă mijloace de transport care vin din România, dar și din Ucraina și din nordul Europei și ne interesează să avem traseul optim pentru că ne interesează apoi să avem stabiliți ceilalți pași în ceea ce privește demararea lucrărilor la autostrada Siret – Suceava – București”, a conchis Gheorghe Flutur. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Meci de Liga V-a întrerupt după o încăierare generală între jucători și spectatori

Cazul meciului dintre Polul Nord Brodina și Unirea Salcea va ajunge miercuri pe masa Comisiei …