Friday , April 19 2024

Flutur: A fost emis acordul de mediu pentru tronsonul Suceava-Siret al Autostrăzii A7

Gheorghe Flutur, președintele Consiliului Județean Suceava, a anunțat că vineri, 1 martie 2024, a fost emis acordul de mediu pentru tronsonul Suceava – Siret, parte din Autostrada A7.
”Acest acord este o piesă extrem de importantă, a depins și de acordul Ucrainei, pentru că există o porțiune în apropierea Ucrainei pe un pod peste râul Siret pentru care este necesar acordul statului vecin. Am făcut demersuri către omologul meu, domnul Ruslan Zaparaniuk, și l-am rugat să ne sprijine în obținerea acestui acord, de asemenea, am făcut demersuri la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și astfel s-a primit Avizul pozitiv din partea Ucrainei, fiind un proiect transfrontalier și în momentul de față există Acordul de Mediu și pentru tronsonul Suceava – Siret al Autostrăzii A7”, a declarat Gheorghe Flutur.
Gheorghe Flutur alături de Ruslan Zaparaniuk, la o întâlnire în Vama Siret
Acesta a reamintit  faptul că tronsonul A7 Pașcani – Suceava – Siret a trecut de Comisia de la Ministerul Transporturilor, mai exact de CTE,  iar pe 11 martie este programată Comisia Interministerială, în care mai multe ministere trebuie să-și dea acordul și astfel se intră în linie dreaptă pentru aprobarea de către Guvern a indicatorilor tehnico – economici.
”Se poate observa că nu este deloc simplă aprobarea unei documentații pentru o astfel de lucrare. Iar CJ Suceava, chiar dacă nu este direct parte a proiectului, s-a implicat zi de zi, atât cu privire la urmărirea lucrărilor din teren, cât și la parcursul birocratic al hârtiilor. Aşa cum stau lucrurile astăzi, în primul semestru al acestui an sperăm ca procedurile să permită scoaterea la licitație a tronsonului de autostradă Pașcani – Suceava – Siret”, a mai spus președintele CJ Suceava.
Traseul propus pentru respectivul drum de mare viteză trece prin localitățile Suceava, Mitocu Dragomirnei, Pătrăuți, Dărmănești, Grănicești – pe partea de autostradă, până în zona Iacobești/Românești – iar de acolo mai departe prin Calafindești, Bălcăuți, Mușenița, Siret urmează a fi un drum expres. Reamintim că România  a  încercat, fără succes însă, ca și acest ultim tronson să fie finanțat  la nivel de autostradă printr-o componentă de mobilitate militară finanțată prin UE și anume CEF2.

Asta nu înseamnă însă că proiectarea tehnică și, ulterior, realizarea lucrărilor la acest obiectiv de investiții al cărui titular este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR SA – nu se va putea face cu fonduri europene, dar foarte probabil acel tronson de la Românești/Iacobești până la Siret va rămâne la nivel de drum expres și nu va fi abordat cu prioritate față de celelalte două tronsoane (loturi) ale A7 de la Suceava până la un viitor nod rutier cu DN 2H. (O.S.)

Vezi si

Bucură-te de „Egg-straordinary Easter”, la Iulius Mall Suceava!

Poți câștiga un voucher de 1.000 de euro la ABAU – metal decor –, un …

One comment

  1. …nu va fi abordat cu prioritate.Asta e doar inceputul .Dupa alegeri bye bye autostrada…Cat de prosti putem fi..cat ne pot unii manipula…