Thursday , May 16 2024

“E caz de calamitate, trebuie să aveţi răbdare”

Este răspunsul E.ON la nemulţumirile publice pornite de la efectele devastatoare ale primei zăpezi din acest an în judeţul Suceava. Conform “standardelor de performanţă” ale E.ON, codul meteorologic portocaliu este asimilat situaţiei de calamitate, ca atare rezolvarea problemelor de repunere în funcţiune a reţelelor electrice se poate face chiar şi în 72 de ore. Aseară mai rămăseseră 11 localităţi în care parţial nu exista alimentare cu curent electric la sute de case, dar şi la instituţii publice

avarii eon1 [800x600]

Până ieri după amiază, la ora 16.00 mai rămăseseră în judeţul Suceava 11 localităţi afectate total sau parţial de întreruperi de furnizare a energiei electrice. Cu doar două ore înainte, numărul acestora era mai mare cu 6, respectiv 18.00 dar situaţia tinde să intre sub control mai ales că E.ON a trimis pe teren în judeţul nostru, nu se ştie dacă la cererea expresă a premierului Victor Ponta ori din proprie iniţiativă, un număr de 23 de echipaje, plus alte echipe ale altor trei colaboratori E.ON din Suceava.
E.ON a ţinut să explice şi raţiunea pentru care, cu două zile înainte şi-a asumat o atitudine superioară chiar şi în faţa reprezentanţilor guvernului în judeţului Suceava şi a reprezentanţilor administraţiei publice judeţene şi ale primăriilor. Conform acestora, baza legală în care îşi desfăşoară activitatea echipele E.ON în situaţii dificile este conţinută chiar în standardele de performanţă asumate de firma germană la cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni de la statul român. Pentru că aceste standarde impun după caz, situaţii de urgenţă ori chiar situaţii de calamitate, s-au stabilit şi aceste standarde. Conform acestora, situaţiile de urgenţă, asimilate codului galben de risc meteorologic, impune rezolvarea situaţiilor în care reţelele de alimentare cu energie electrică au fost avariate, în termen de 48 de ore de la producerea evenimentului. Palierul următor – situaţii de calamitate, asimilate codului portocaliu din sistemul meteorologic naţional şi european, obligă, conform standardului de performanţă asumat de E.ON, ca în termen de maxim 72 de ore  să fie rezolvate toate deranjamentele de pe reţelele de distribuţie a energiei electrice gestionate de firma nemţească.
Ieri după amiază, conform unui comunicat al Prefecturii Suceava, cu o serie de completări aduse de către reprezentanţii E.On, un număr de 18 localităţi din judeţul Suceava, din totalul de maxim 42 afectate de fenomenele meteorologice din zilele de duminică şi luni, încă  mai aveau probleme cu sistemul de alimentare cu energie electrică. Erau raportate ca localităţi ce nu beneficiază în continuare de curent electric Straja, Serbăuţi şi Ulma. Din discuţiile purtate cu primarii din Serbăuţi a rezultat faptul că problemele cele mai importante erau deja rezolvate ieri după amiază. Comuna Ulma, cu satele aparţinătoare,  localitatea de munte a judeţului Suceava unde nu funcţionau ieri sistemele de telefonie mobilă a fost în continuare incertă, până când reprezentaţii E.On au anunţat, după ora 16.00 că furnizarea curentului electric a reînceput şi în această comună mai izolată. Mai rămăseseră însă aseară 11 localităţi în care sute de locuinţe şi unităţi publice încă nu fuseseră reconectate la energia electrică. Arbore, Botoşana, Brodina, Moldoviţa, Crucea, Frasin, Izvoarele Sucevei, Ostra, Rîşca, Slatina, Stulpicani, Vatra Moldoviţei. O situaţie mai specială a fost semnalată ieri de către primarul Gheorghe Sbiera de la Horodnic de Sus, care a declarat că a sunat la E.On Bacău, de unde i s-a transmis să nu îi mai streseze pentru că echipele de intervenţe sunt deja în teren şi vor interveni şi în zona în care dânsul cerea să se repună în funcţiune alimentarea cu energie electrică. Era vorba de aproximativ 600 de locuinţe dar şi o grădiniţă nou construită, cu centrală pe lemne, ce nu putea fi pusă în funcţiune fără curent electric. (N.R.)

Vezi si

Ștrandul Sucevei se deschide imediat ce vremea se va mai încălzi

Primăria Suceava este pregătită să deschidă Ștrandul Ițcani, dar acest lucru nu se va întâmpla …

One comment

  1. Felicitari EON Moldova – Germani doar la profit. Este drept ca le permite legislatia un timp de interventie de pina la 72 ore. In caz de calamitate totusi, tinind cont si de monopolul acestora, tin sa cred ca era normal ca tot ce inseamna tehnic, colaboratori, sa intervina urgent. La bani cind vine vorba de incasari, nu te iarta.