Saturday , April 27 2024

Marile bănci internaţionale atacă agenţia Bloomberg şi lansează serviciul Perzo

NEW YORK - JULY 28: Traders work on the floor of the New York Stock Exchange after the opening bell on July 28, 2011 in New York City. The Dow Jones Industrial Average was up slightly during the morning trading as the world's markets monitor the clash between the White House and House Republicans over the nation's debt ceiling. (Photo by Ramin Talaie/Getty Images)

Marile nume din lumea finanţelor internaţionale, coordonate de banca Goldman Sachs, au anunţat miercuri că vor lansa un serviciu de mesagerie online, denumit “Perzo”, al cărui scop este acela de a contesta monopolul agenţiei de informaţii financiare Bloomberg în sălile de tranzacţii bursiere.

Bank of America Merrill Lynch, Bank of New York Mellon, Credit Suisse, Deutsche Bank, JPMorgan Chase, Morgan Stanley, Wells Fargo, Nomura, Citigroup, Jefferies, BlackRock, Maverick şi Citadel au decis să creeze o companie care propune acest serviciu, denumită Symphony Communications Services, potrivit unui comunicat publicat miercuri.

Noua companie va fi condusă de francezul David Gurle, în vârstă de 47 de ani, un fost director de la France Telecom, care a creat Perzo.

Perzo se doreşte a fi un serviciu de mesagerie internă în sălile de tranzacţii bursiere, al cărui scop este acela de a oferi o alternativă credibilă la serviciile agenţiei Bloomberg.

Serviciile de mesagerie permit agenţilor de bursă să trimită mesaje private clienţilor lor şi să schimbe impresii, într-o manieră confidenţială, despre diverse analize financiare.

Suma totală a investiţiei este de 66 milioane de dolari.

“Symphony Communications Services răspunde unei presiuni din acest sector care impune apariţia unor mijloace mai bune de comunicare şi de colaborare”, a explicat Darren Cohen, unul dintre directorii de la Goldman Sachs.

Într-un mediu marcat de reglementări sporite, companiile financiare speră că, odată cu apariţia acestui serviciu, vor putea să îşi supravegheze mai bine agenţii de bursă şi să evite scandalurile precum cel declanşat de presupusele manipulări ale pieţelor valutare.

Această iniţiativă urmăreşte mai ales să rivalizeze cu Bloomberg, care a echipat aproape toate sălile de tranzacţii bursiere din lume cu ecranele sale financiare şi servicii de mesagerie.

Băncile închiriază terminalele respective de la celebra agenţie de informaţii financiare cu preţuri foarte mari, de peste 20.000 de dolari pe an. Adoptând strategii de reducere a costurilor, băncile au dorit să renegocieze aceste preţuri, dar s-au lovit de refuzul agenţiei Bloomberg.

Spiritul de frondă s-a amplificat după ce peste 10.000 de mesaje private ale clienţilor, conţinând identităţile şi adresele lor electronice, au fost publicate pe internet în 2013.

Goldman Sachs, principala vizată de acea scurgere de informaţii, a decis să se poziţioneze în fruntea băncilor care doresc să conteste monopolul agenţiei Bloomberg.

Vezi si

Mecanismul privitor la salariul minim european începe de la 1 iulie

Premierul Marcel Ciolacu a declarat vineri că mecanismul privitor la implementarea salariului minim european va …