Wednesday , April 17 2024

Chipul copilotului care a prabusit avionul cu 150 de oameni la bord. Ce spun prietenii despre Andreas Lubitz

andrea lubitz

Presa internationala a publicat prima imagine cu Andreas Lubitz, copilotul zborului 4U9525, acuzat ca avut intentia de a distruge aeronava Airbus A320, ce avea 150 de oameni la bord.
Bild a stat de vorba cu mai multi cunoscuti si apropiati care l-au descris pe Andreas Lubitz drept “un tip amuzant, tacut, dar prietenos”, in timp ce o prietena a dezvaluit ca “cel mai mare vis al sau a fost dintotdeauna sa devina pilot”.
Copilotul avionului Germanwings, suspectat de prabusirea intentionata a aeronavei, intrerupsese pregatirea pentru obtinerea licentei, dar era in totalitate apt de zbor, afirma presedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, citat de CNN.
“Copilotul Andreas Lubitz era apt de zbor in totalitate, fara restrictii”, a dat asigurari Carsten Spohr.
“Aptitudinile sale erau perfecte, nu existau semne de intrebare. Fusese testat din toate punctele de vedere”, a subliniat Spohr.
Andreas Lubitz, in varsta de 28 de ani, incepuse pregatirile pentru obtinerea licentei de pilot comercial in 2008, timp in care a fost insotitor de bord. “A intrerupt cursurile o perioada, le-a reluat si a devenit copilot in anul 2013. A trecut toate examenele practice si medicale”, a subliniat presedintele Lufthansa.
Autoritatile germane au subliniat ca nu exista informatii cunoscute despre legaturi ale copilotului cu organizatii teroriste.
Ce s-a intamplat cat timp ambii piloti au fost in carlinga
Cu 630 de ore de zbor, Andreas G. Lubitz, era cel mai putin experimentat dintre cei doi piloti de la bordul aeronavei. Originar din Düsseldorf, Andreas G. Lubitz ( 28 de ani) a fost angajat in 2013, au dezvaluit reprezentantii Lufthansa.
“Copilotul este de origine germana si nu figura in dosare ca terorist”, a afirmat joi procurorul din Marsilia Brice Robin, intr-o conferinta de presa. Aceasta a dezvaluit ca familia lui Andreas G. Lubitz a parasit orasul Marsilia si s-a intors in Germania.
Potrivit acestuia, “se auzeau strigate in ultimul moment”, ceea ce inseamna ca pasagerii si-au dat seama ce se intampla chiar inainte de impact. “Cutia neagra a vorbit”, a precizat procurorul, detaliind conversatiile care au avut loc in cabina in ultimele 30 de minute inainte de prabusire.
“In primele 20 de minute, cei doi piloti discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregatea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar raspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord ii cere copilotului sa preia comanda si se aude zgomotul unui scaun si usa care se inchide. Probabil a mers sa-si satisfaca o necesitate naturala. Copilotul manipuleaza atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a incepe coborârea in timp ce era singur la comanda”, a precizat procurorul.

Vezi si

Asociația Agențiilor de Turism propune o taxă de 1 euro pentru toți călătorii care aterizează pe aeroporturile din România

Banii ar ajunge la un fond de garantare a biletelor dacă dă faliment compania aeriană. …