Friday , April 26 2024

Armata română renunţă la folosirea avioanelor AN2 în urma accidentului de la Tuzla

Avioanele de tip AN2 nu vor mai fi utilizate de Armata Română, măsura fiind luată în urma accidentului aviatic petrecut la Tuzla în vara anului trecut şi în care şi-au pierdut viaţa 12 militari, au declarat, marţi, pentru MEDIAFAX surse militare.

Imediat după producerea accidentului de la Tuzla, în iulie 2010, avioanele AN2 au fost oprite de la zbor, iar în prezent s-a decis ca acestea să nu mai fie folosite de Armata Română.
În 5 iulie 2010, 12 militari, între care comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene “Aurel Vlaicu” din Boboc, şi-au pierdut viaţa în urma unui accident aviatic produs la Tuzla.
Anchetatorii au stabilit că prăbuşirea avionului militar de tipul AN-2 s-a produs din cauza unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute.
Avionul Antonov AN2 era de fabricaţie poloneză, aflându-se în uzul forţelor aeriene din 1992.
Avionul AN2 are o greutate maximă la decolare de 5.500 de kilograme, o sarcină utilă de zece pasageri şi un echipaj de trei persoane, potrivit descrierii tehnice a aeronavei de pe site-ul Forţelor aeriene.
Avionul AN2 este dotat cu un motor cu piston Şeţov AŞ-62, are o lungime de 12,7 metri şi o anvergură de 18,2 metri. De asemenea, potrivit datelor tehnice ale avionului, greutatea normală la decolare este de 4.800 de kilograme, iar greutatea maximă la decolare este de 5.500 de kilograme.
Avionul AN2, cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan, a fost proiectat pentru diverse întrebuinţări. Prototipul a zburat la 31 August 1947. AN2 a fost fabricat la Kiev, în anii 1960 şi este foarte folosit pentru împrăştierea de insecticide şi fertilizanţi în agricultură. De asemenea, câteva aparate AN2 au echipări VIP pentru 6-8 locuri.
Avionul a intrat în serviciul Forţelor Aeriene Române în anul 1977.

Vezi si

VIDEO. Marcel Ciolacu: Buzăul nu e în Moldova și vă rog frumos să nu mă jigniți

Aflat la Timișoara pentru o ședință de Guvern, Marcel Ciolacu a vorbit joi într-o conferință …

3 comments

  1. DOMNULE VLADUT “”ESTI OK “”
    multumesc
    cumpara tu avioane ultra pt ca ai bani

  2. valer,esti un retardat!

  3. *nu sunt deacord ca sa se renunte la aceste avioane pe care le cunoastem foarte bine si stim sa le intretinem [avem multe piese la el omologate]
    *alte tari construiesc si zbor cu aceste avioane
    *NU SUNT DEACORD CU ANCHETATORI CARE AU DAT VERDICTUL DEFECTIUNI TEHNICE CEDARE DE MATERIAL SI CA DEFECTIUNEA NU PUTEA FI PREVAZUTA
    **va rog dati aceasta tema facultati de metalurgie la catedra de incercari mecanice si ce raspuns o sa dea
    **dupa parerea mea sunt doua nereguli
    -piesa trebuia scoasa din functiune dupa un numar de ore de functionare[metalurgia fizica este o diagrama cicluri-timp]
    -cel care a fabricat aceasta piesa nu a respectat toate controalele nedistructive ,tehnologice si incercarile mecanice
    -intrebati un metalurg ce inseamna vicii…ascunse
    -**va rog ca tema de mai sus sa o rezolve inginerii metalurgi care au iesit la pensie-sa vedeti raspunsul lor