Danone, scandal uriaş în SUA: Activia şi Actimel nu au beneficiile pe care le pretind

reportersite
19 decembrie 2010, 19:53

Comisia Federală de Comerţ din SUA a ajuns la o înţelegere cu gigantul producător de iaurturi Danone prin care acesta nu va mai promova în reclamele sale beneficiile pentru sănătate a două dintre produsele sale, comercializate peste Ocean: Activia şi DanActive (Actimel).

Oare vreunul din produsele Danone chiar face ceea ce pretinde că face?, se întreabă cotidianul britanic The Independent în ediţia sa de miercuri. Cel mai mare producător de iaurturi din lume a admis că a exagerat cu pretenţiile legate de beneficiile pentru sănătate a două din cele mai populare băuturi zilnice folosind publicitatea falsă, relatează sursa citată, preluată şi de Adevărul.

Danone a fost de acord să renunţe la pretenţiile potrivit cărora Activia ajută la eliminarea iregularităţilor digestive şi că produsul său de băut zilnic DanActive (Actimel) îmbunătăţeşte sistemul imunitar, potrivit unui acord încheiat cu agenţia americană de protecţie a consumatorului, Comisia Federală de Comerţ şi procurorii generali din 39 de state.

Evenimentul are loc în contextul în care pretenţiile gigantului iaurturilor conform cărora DanActive – vândut în Europa – sub numele de Actimel – ar combate diareea au fost respinse de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor.

Potrivit The Independent, acesta este cel de-al doilea proces în care este implicat Danone în SUA. Pentru precedentul, Danone a plătit 26,3 milioane de euro.

Danone România: România nu trebuie să-şi facă griji

“Românii nu trebuie să îşi facă griji. În România avem o sursă imensă de informaţii atât în reclamă, cât şi pe site şi leaflet-uri, iar studiile există. Deci orice doctor, orice medic, le poate consulta. Noi le avem depuse, le avem şi la servici, le puteţi consulta şi pe site-urile noastre. Deci nu au de ce să îşi facă probleme. Reclamele Activa din România nu sunt la fel, nu sunt identice şi noi funcţionăm sub o altă reglementare, regulamentul 1924 al Comisie Europene. Avem alte reglementări. Sub incidenţa acelei reglementări noi avem dosarele ştiinţifice şi am avut aprobările date de ţările membre. Dar pe bază ştiinţifică de data asta. Deci total diferit de ce este în America. Deci nu sunt la fel, să nu vă închipuiţi că avem aceeaşi reclamă în toată lumea, pentru că oamenii au percepţii diferite în funcţie de nivelul lor de cunoaştere, în funcţie de tradiţia din ţara respectivă”, a declarat Bogdan Ioachim, directorul de comunicare de la Danone, pentru „Adevărul”.

Aceeaşi publicaţie arată însă că reclama din SUA este similară celei din România, unde Danone spune: „Consumat zilnic, Activia cu Bifidus Actiregularis îţi oferă o soluţie delicioasă pentru a-ţi îmbunătăţi confortul digestiv şi a reduce senzaţia de balonare”.

Danone a mai fost implicată într-un scandal în urmă cu trei ani, când unele produse ale sale au fost retrase de pe piaţă, care conţineau gumă de guar, suspectă de a fi contaminată cu dioxină, o toxină cancerigenă. (realitatea.net)

1 Comentariu pe acest subiect. Spune-ti parerea!

  1. constantin 20/12/2010 la ora 8:49 -

    Consumati D-lor produse cu reclama agresiva produse de firme straine, produsele noastre traditionale nu mai sunt bune(lapte acru, chefir, sana). Daca nu au o denumire straina nu sunt bune, suntem atat de ipocriti in cat meritam soarta pe care o avem. Mai mult am denaturat si produsele noastre traditionale prin adaugarea a fel de fel de adausuri, in cat am ajuns sa mancam fel de fel de produse chimice cu esenta de lapte si nu lapte.Orice produs lactat veti cumpara este la fel. de ex. Smantana cu 12% grasime are atatea elemente de ingrosare in cat nici nu mai curge. Ne auto- distrugem din toate punctele de vedere.