Saturday , April 27 2024

Sucevencele se vor putea testa gratuit pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin și a cancerului de sân

Programul de testare va fi coordonat de Institutul Regional de Oncologie Iași

 Sucevencele se vor putea testa gratuit, în perioada următoare, pentru a descoperi din timp anumite anomalii care pot declanșa cancerul de col uterin și cel la sân, deoarece județul nostru a fost inclus în  două programe regionale de prevenire a acestor maladii. Astfel, peste 200.000 femei din județele Iași Vaslui, Bacău, Suceava, Botoșani și Neamț vor participa la programele de screening ale celor două proiecte.

 Programele sunt derulate de Institutul Regional de Oncologie Iasi și Fundația Enable România, având o finanțare 18 milioane euro, provenită din fonduri europene și fonduri ale Ministerului Sănătații, au informat organizatorii. Ambele proiecte sunt implementate pe o perioadă de 42 de luni, începând cu luna iulie 2021, în cadrul campaniei „Fii responsabilă de sănătatea ta!” și se adresează unui număr total de peste 200.000 de femei, din care minim 107.000 de femei aparținând grupurilor vulnerabile.

”Programul regional ONCOFEM – PREVENȚIE, DEPISTARE, DIAGNOSTIC ȘI TRATAMENT PRECOCE AL CANCERULUI DE SÂN beneficiază de o finanțare de aproximativ 8 milioane de euro și este implementat în cele 12 județe ale regiunilor de dezvoltare Nord-Est și Sud-Est: Iași, Vaslui, Bacău, Suceava, Botoșani, Neamț și, respectiv, Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea. 

Programul regional ONCOPREV – PREVENȚIE, DEPISTARE, DIAGNOSTIC ȘI TRATAMENT PRECOCE AL CANCERULUI DE COL UTERIN beneficiază de o finanțare de aproximativ 10 milioane de euro și este implementat în cele 6 județe ale regiunii de dezvoltare Nord-Est: Iași, Vaslui, Bacău, Suceava, Botoșani, Neamț”, au menționat reprezentanții Fundației Enable România. (C.R.)

Vezi si

Locuitorii de pe mai multe străzi din zona centrală a Sucevei nu vor avea luni apă la robinete

ACET SA, operatorul sucevean al rețelelor de apă și canalizare, a anunțat că, în vederea …