Saturday , May 11 2024

Sansele ca judeţul Suceava să aibă autostradă până în 2020 sunt incerte

autostrada

Premierul Victor Ponta nu a menţionat nimic despre finanţarea vreunui tronson de autostradă, cu fonduri europene, care să treacă prin judeţul nostru. Mai mult, nici autostrada Iaşi – Târgu Mureş nu va mai fi făcută cu finanţare europeană, pentru că ar costa bani mulţi pentru tronsonul de peste munţi, optându-se pentru finanţarea unui tronson, tot peste munţi, între Bacău şi Braşov
 
Premierul Victor Ponta nu s-a arătat optimist în ceea ce priveşte construirea unei autostrăzi care să treacă prin judeţul Suceava şi să facă legătura între oraşul Siret şi zona de sud a României. La vizita pe care a avut-o, vineri, premierul în judeţul Suceava alături de mai mulţi miniştri s-a discutat despre o strategie de dezvoltare a Regiunii de Nord Est a României, pe baza fonduriler europene care urmează să fie atrase în cadrul exerciţiului bugetar 2014 – 2020.
Intrebat cu privire la o autostradă care să facă legătura între sudul şi nordul României şi care să treacă pe la Suceava şi de acolo mai departe spre Siret, Victor Ponta s-a arătat destul de rezervat în a lansa promisiuni, explicând că acopeerire are pentru promisiuni la alte tronsoane de autostradă din Moldova, nu şi pentru jdueţul Suceava „Nu vreau să mă arunc în supoziţii pe care după aceea să nu le avem fundamentate”, a declarat premierul Victor Ponta.
De altfel, Victor Ponta a anunţat din Suceava şi ceva nu tocmai plăcut pentru Iaşi: autostrada până la Târgu Mureş nu se va mai face, legătura prin Transilvania fiind prea costisitoare de la Târgu Neamţ spre Gheorghieni. „Vorbim de faptul că atunci când vorbim de o autostradă, vorbim şi de sursa de finanţare. Altfel, vorbim de intenţie. Stiţi că domnul Fenechiu (politician ieşean liberal, fost ministru al Transporturilor – n.red.), cu care am lucrat foarte bine şi îmi pare rău de ce i s-a întâmplat (condamnat la închisoare în dosarul „Transformatorul” – n.red.), avea chestia cu autostrada Iaşi – Târgu Mureş. Se poate face. Problema este să ai sursa de finanţare pentru tot. S-a început dinspre Turda – Târgu Mureş. Se face dinspre Iaşi. Ideea este să găseşti bani pentru partea de mijloc, de peste munţi, care întotdeauna este cea mai scumpă”, a declarat Victor Ponta, la Suceava.
Totuşi, ca o concesie pentru Iaşi, primarul Gheorghe Nechita fiind împreună cu Victor Ponta în turneul acestuia prin judeţele Botoşani şi Suceava, premierul a spus că pe fonduri europene vor demara lucrări la o autostradă care va trece prin Iaşi. „Eu ştiu sigur că avem finanţată partea de autostradă dinspre Ungheni – Iaşi – Roman – Bacău. Pe fonduri de coeziune”, a declarat premierul Victor Ponta.
El a explicat că sunt şi alte surse de finanţare europeană, referind-se direct la fondurile pentru dezvoltarea regională. Numai că nici din această categorie de fonduri europene care vor fi atrase până în 2020 nu este, conform afirmaţiilor lui Victor Ponta, finanţat vreun tronson de autostradă până la Siret sau măcar până la Suceava. „Din FEDR, o altă categorie de fonduri europene, mai sunt la finanţare tronsonul Bacău – Braşov şi Braşov – Sibiu. Asta ştiu sigur că pe astea le-am notat în finanţare, studii de fezabilitate”, a afirmat Victor Ponta. Cu alte cuvinte, legătura între Moldova şi Transilvania ar putea fi realizată, totuşi, dar nu de la Iaşi la Târgu Neamţ iar de aici la Gheorghieni şi mai departe spre Târgu Mureş, ci de la Iaşi spre Bacău iar de acolo spre Braşov.
Premierul nu a omis să spună că ministrul Transporturilor ar putea veni cu alte detalii despre autostrăzi. „Celelalte le las pe domnul Sova să le spună”, a mai spus Victor Ponta. Numai că Dan Sova nu era printre miniştrii care l-au însoţit pe premier în turneul său prin nordul Moldovei.
Reamintim, totuşi, că la începutul lunii mai, pe mai multe canale media naţionale şi locale, inclusiv cotidianul Obiectiv de Suceava, apăruse informaţia conform căreia Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a scos realizarea a zece studii de fezabilitate pentru tot atâtea tronsoane de autostradă, însumând 975 kilometri, iar firmele interesate să participe la licitaţie au termen până la 17 iunie pentru depunerea ofertelor. CNADNR estimează că va plăti până la 78 milioane euro, inclusiv TVA, pentru contractarea studiilor de fezabilitate iar unul dinrte acestea este pentru tronsonul Siret – Paşcani, distanţa fiind de 100 de kilometri. De asemenea, Dan Sova a anunţat în aprilie că România va avea o reţea de 2.440 de kilometri de autostradă în anul 2020. În ultimii doi ani au fost inauguraţi 242 kilometri, reţeaua de autostrăzi însumând în prezent 646 de kilometri. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Vasile Rîmbu, numărul 1 pe buletinele de vot

Biroul Electoral Municipal Suceava a organizat tragerea la sorți în urma căreia a fost stabilită …

2 comments

  1. pinochio ramane pinochio!

  2. Asta vorbeste mereu in dodii, totdeuna, Ba se face, ba nu se face… si timpul trece! Ne duce cu vorba! Vreti sa-l alegeti presedinte?! Daca il alegeti sunteti anormali. Bine ca isi fac acolo in SUD, nesimtitii!