Wednesday , November 30 2022

Primarul Lungu vrea o “micro-centură” spre Botoșani și benzi suplimentare de circulație, pentru a scăpa de traficul infernal din zona comercială

Primarul Ion Lungu a prezentat ieri un proiect prin care s-ar putea rezolva problema traficului  în zona marilor centre comerciale din Suceava. Soluția ar consta în suplimentarea benzilor de circulație de pe podul de peste râul Suceava, construirea unei noi benzi de la Dedeman, pe partea cu Shopping City, pe lângă sensul giratoriu de la Bazar până pe pod și crearea unei rute ocolitoare pentru cei care doresc să meargă spre Botoșani, pe lângă Iulius Mall și Termica, până în zona Laniște, pe DN 29. Conform primarului Lungu proiectul  este realizabil, costând circa 5-6 milioane de euro și putând fi realizat în aproximativ doi ani de zile

Lungu proiect microcentura

O nouă idee de proiect  privind fluidizarea traficului din zona comercială a municipiului Suceava se află în dezbatere publică, acest lucru primind o atenție deosebită din partea Primăriei. Primarul Ion Lungu a declarat, ieri, în conferință de presă că a urmărit la sfârșitul săptămânii trecute traficul din zonă, care, mai ales în această perioadă, este extrem de anevoios, și că a identificat o soluție pentru a ușura cât de cât parcuregerea zonei.  Acest  proiect  presupune suplimentarea benzilor de pe podul care trece peste râul Suceava, respectiv câte o bandă  pe fiecare sens de circulație, fiind însă necesară construirea acestora pe structura existentă. De asemenea,  se dorește ca o bandă suplimentară să fie construită  pe partea Shopping City, de la Dedeman până în sensul giratoriu de la bazar, care să nu aibă tangență cu sensul giratoriu, ci să ducă direct spre oraș, pe banda suplimentară care se va construi pe podul de peste râul Suceava.
O altă măsură, la fel de interesantă,  este cea de a realiza o mini rută ocolitoare pentru ieșirea spre Botoșani. Această “micro-centură” ar porni de pe banda din spatele OMV-ul din sensul giratoriu de la bazar și  va merge pe lângă Iulius Mall, până la Termica existând deja o șosea asfaltată. De la Termica se dorește să se continue cu 2,3 kilometri de șosea pentru a se putea ieși în zona Laniște, Avicola, Burdujeni, pe DN 29, Suceava-Botoșani.  Există însă o mică problemă, în această zonă fiind o cale ferată care trebuie traversată, însă acest lucru este posibil, făcându-se trecerea de la calea ferată la nivelul străzii și construirea unei bariere semaforizate, cu acordul celor de la CFR. Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a declarat că “Acest proiect este fezabil 100 % din punct de vedere economic. Cu cinci, șase milioane de euro putem rezolva aceste probleme. Odată, pe fonduri europene, pe axa patru la infrastructură pe programul operațional regional și pe fonduri de dezvoltare pe zona metropolitană, iar, în cel mai rău caz, și pe fonduri proprii ale municipalității. In doi ani de zile se pot face aceste proiecte. Sigur, este o idee dată în dezbatere. Noi, oamenii de la administrație, trebuie să găsim o soluție împreună  cu specialiștii. Fluidizarea traficului va fi o problemă dificilă în perioada următoare, infrastructura este aceeași, în timp ce numărul de mașini crește de la an la an. Totuși, trebuie să găsim soluții, iar una dintre soluții ar putea fi aceasta. Mai întâi însă trebuie făcut un studiu de fezabilitate, o expertiză la pod, și de depus o documentație privind traversarea acelei căi ferate, la CFR”. (Alexandra NEGRU)

Vezi si

80 de cadre medicale veterinare au solicitat vaccinare antirabică, după semnalarea a patru cazuri de turbare în doar 10 zile

Patru cazuri de rabie la câini din gospodării au fost raportate, în perioada 15 – …

5 comments

  1. vorbe, vine campania. snoava asta o adaugam la proiectele cu telegondola, parcul sipote, debarcader si vase de croaziera pe raul Suceava.
    in plus, masura devierii traficului dinspre centru spre carrefour, prin sensul giratoriu de la dedeman a fost cea mai ciudata idee din ultimii 12 ani.
    se circula greu si inainte, dar acum e un chin sa pleci de la orizont spre centrul comunei. coada se intinde de la sensul giratoriu de la dedeman pana la orizont. faci si 30 de minute de la orizont pana la bazar.
    Primaria comunei are sau nu serviciu de urbanism? Ar trebui urcati tovarasii din primarie intr-un bus si dusi in pelerinaj in orasele civilizate, sa vada cum e cu urbanismul. De exemplu, in Arad, unde toate hypermarketurile sunt pe centura.
    In comuna Suceava se poate orice. Fiecare vremelnic aflat la putere face cum stie, iar noi ramanem si tragem ponoasele.

  2. mai vreau un mandat, complexul sportiv cu noul stadion l-am facut. chiar nu aveti pic de rusine?

  3. Cred că așa este mai bine decât un efort uriaș să tot schimbi țevi de energie termică și să constați că în 12 ani lumea a tot continuat să se debranșeze. Modernizarea unui oraș presupune și altceva decât țevi noi, pavele pe trotuare și autobuze noi.
    NU că ar fi neapărat inutile, dar calitatea vieții înseamnă și cât mai puțin timp pierdut în trafic.
    S-a gândit cineva din cei care ne conduc câte săptămâni, luni sau ani din viață pierdem inutil prin trafic, pe la cozi la ghișee ori la casierii?
    Probabil că oamenii mai răi îmi vor reproșa că și eu pierd timp în fața calculatorului, motiv pentru care iar iau o pauză.

  4. Nu pot să nu îmi exprim o oarecare satisfacție când văd că se dă pe brazdă și Lungu, măcar în al doisprezecelea ceas. Am scris mai multe comentarii la articolul „Studii de fluidizare, schimbări de sensuri de circulaţie şi noi semaforizări, pe Calea Unirii” din 22 noiembrie iar într-unul spuneam „ar merge două poduri în aval de cel de la Bazar, fie și numai pentru trafic ușor, unul într-adevăr mai aproape de Iulius Mall (ideal ar fi să fie realizată o stradă și apoi o pasarelă care să lege fie strada Bazalor, fie strada Eroilor sau capătul apropiat de Burdujeni din zona Laniște) și unul undeva aproape de fosta gropă de gunoi care să poată duce pe lângă vechiul CET (există un drum de pământ care ar putea fi asfaltat) iar de acolo amenajată o trecere peste calea ferată (în caz că nu sunt bani de pasarelă) și de acolo mai departe pe alte drumuri de pământ care pot fi asfaltate s-ar putea face o ieșie mai simplă spre drumul național ce duce spre Botoșani. Avantajele ar fi majore: niciun șofer care vrea să meargă din SV spre BT, Aeroport sau la Salcea, Dumbrăveni etc ori să vină de acolo în centrul Sucevei sau în ale cartiere excepție Burdujeni nu ar mai fi nevoit să treacă pe Calea Unirii unde e ticsit de centre comerciale și de cartierul Burdujeni care, cel puțin pe la orele de vârf, este extrem de aglomerat”.
    Iată că, încet-încet, începe și Lungu să bage la cap că sunt soluții. Încep și eu, încet-încet, să fiu mulțumit. Măcar pentru faptul că s-a gândit să modernizeze drumul de-a latul CET-ului iar de-acolo „amenajează o trecere peste calea ferată (în caz că nu sunt bani de pasarelă)”și de acolo mai departe pe alte drumuri de pământ care pot fi asfaltate s-ar putea face o ieșire mai simplă spre drumul național ce duce spre Botoșani.
    Dacă se gândea Lungu să facă și un pod din apropierea fostei rampe de deșeuri care să facă legătura între zona Mirăuți și strada Energeticianului, aș fi spus că sunt mulțumit și optimist.
    Iar dacă mai spunea că face și un pod măcar pentru trafic ușor care să pornească undeva în zona Denis, General Construct sau sere și să ducă spre celălalt capăt de la Mall sau chiar după Mondeco, dar cu posibilitatea unui viraj la stânga spre mall, mă declaram aproape pe deplin mulțumit. Ca să fiu eu, un contribuabil oarecare, însă deplin mulțumit era cazul ca să se gândească Lungu și la o legătură peste calea ferată în zona Bazelor sau Eroilor.
    Cred că trebui să mai aștept vreo 20 de ani. Poate nici nu mai prind așa ceva …
    Cred că așa este mai bine decât un efort uriaș

  5. varianta Mirautilor – Energeticianului – E58 e prea complicata ? sau e greu de facut si un pod?