Thursday , May 9 2024

Primarul Lungu a semnat miercuri dimineata contractul pentru podul peste pârâul Cetății, din cadrul rutei alternative Suceava-Botosani

Miercuri, 18 martie 2020, la sediul Primariei Suceava a fost semnat contractul cu câștigătoarea licitatiei pentru proiectare +executie a obiectivului de investitii “Ruta alternativa Suceava-Botosani, etapa II-a, Pod peste paraul Cetatii”, cu Asocierea dintre SC Maghebo SRL Campulung Moldovenesc si SC Dru-Po SRL Suceava, anuntat in aceasta dimineata primarul Ion Lungu.
Contractul este in valoare 3.142.446,06 lei, fara TVA, iar perioada de realizare este de noua luni.

Conform primarului Lungu, reprezentantii societatilor care au castigat contractul au promis ca în termen de 6 luni podul va fi va fi gata .

Podul peste pârâul Cetății este necesar la tronsonul 1 al rutei alternative pentru ca traficul auto să fie făcut pe Podul Unirii și de pe strada Apeductului, nu doar de pe Mirăuți

Licitația privind podul peste pârâul Cetății a fost organizată inclusiv pentru lucrări de regularizare a cursului de apă. Adâncimea minimă de fundare a podului, care are un risc geotehnic moderat, va trebui să fie la 6,58 m, deși în funcție de calculul afluerilor este posibil ca aceasta să fie majorată. Podul va avea lun­gimea de 30,7m inclusiv aripile întoarse, iar suprastructura podului va fi realizată din grinzi de beton de 24 m. Sistemul de fundare va cuprinde două culei și, eventual, o pilă, conform studiului geotehnic. Având în vedere că podul va fi așezat în curbă, va fi efectuată o lărgire a carosabilului la 9,2 m și lățimea trotuarului va fi de 1,5 m. În amonte de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3 m, pe o lungime de 65 m pe malul drept și pe o lungime de 50 m pe malul stâng. În aval de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3 m, pe o lungime de 140 m pe malul drept și pe o lungime de 45 m pe malul stâng.

Lucrarea este foarte importantă deoarece podul peste pârâul Cetății face parte din strada Apeductului, care a fost inclusă în proiectul de realizare a rutei alternative. Practic, după finalizarea celor 350 de metri de drum balastat spre Mirăuți, lucrările continuă pe o distanță de circa 1,5 kilometri pe strada Apeductului. Cu cât mai repede va fi realizat podul peste pârâul Cetății, cu atât mai devreme se va putea circula cu mașina pe strada Apeductului spre Podul Unirii. Abia atunci vor putea sucevenii circula pe noul pod peste râul Suceava folosind și alternativa la strada Mirăuți, ideea municipalității fiind de a descongestiona traficul maximizând oportunitatea dată de strada Apeductului.

Proiectul tronsonului 1 din ruta alternativă Suceava – Botoșani prevedea și lucrări ample de giratorizare a intersecției străzii Apeductului cu rutele principale din oraș, numai că licitația de amenajare a unui sens giratoriu la intersecția străzilor Traian Vuia cu Calea Unirii și, implicit, Apeductului se lasă încă așteptată.

Vezi si

Nicolae Ciucă și Ligia Deca vor participa, mâine, la lansarea candidaților PNL Suceava 

Liderul național al Partidului Național Liberal și președinte al Senatului, Nicolae Ionel Ciucă, va fi …