Wednesday , May 15 2024

Podul peste pârâul Cetății, parte a rutei alternative din Suceava spre Botoșani, va fi făcut cu trei luni mai repede și 1,035 milioane de lei sub prețul estimat

Pe lângă podul respectiv care este construit în curbă și este parte a unei rute alternative destinate traficului greu, vor fi realizate apărări de maluri în amonte și aval, de 205 metri pe malul drept și 95 metri pe malul stâng. Ieri, primarul Ion Lungu a semnat contractul de proiectare și execuție cu asocierea dintre SC Maghebo SRL Câmpulung Moldovenesc și SC Dru-Po SRL Suceava 

Miercuri, 18 martie 2020, la sediul Primăriei Municipiului Suceava, a fost semnat contractul cu câștigă­toa­rea licitației pentru proiectare și exe­cuție a obiectivului de investiții „Ruta alternativa Suceava-Botoșani, etapa II-a, Pod peste pârâul Cetății”, cu Asocierea dintre SC Maghebo SRL Câmpulung Moldovenesc și SC Dru-Po SRL Suceava. Un anunț în acest sens a fost postat de primarul Ion Lungu în dimineața zilei de ieri, pe whats’app și pe contul său de facebook. De asemenea, primarul Ion Lungu a reiterat cele precizate în anunțul său în conferința săptămânală de presă. Contractul este în valoare 3.142.446,06 lei, fără TVA, iar perioada de realizare este de nouă luni. Conform primarului Ion Lungu, reprezentanții societăților care au câștigat contractul au promis că în termen de 6 luni podul va fi va fi gata.

Primarul a reamintit că la licitația organizată de Primăria Municipiului Suceava, în data de 23 decembrie, pentru Proiectarea și execuția lucra­rilor pentru „Ruta alternativă Suceava – Botoșani etapa a II-a; tronson I: intersecție Traian Vuia cu Calea Unirii – pod peste râul Suceava” având ca Obiect de investiție podul peste pârâul Cetății au fost depuse două oferte. Este vorba de asocierea firmelor COR­NELL’S FLOOR S.R.L. (Leader), ARIA CONSTRUCT S.R.L., COMIR și de asocierea firme­lor MAGHEBO (Leader), DRU PO.

Una din condițiile de valabilitate a ofertei în demonstrarea capacității tehnice și profesionale a fost ca din lista lucrărilor executate în ultimii 5 ani (calculați până la data limită de depunere a ofertelor) să rezulte că au fost executate, în conformitate cu normele profesionale în domeniu, lucrări similare cu cele care fac obiectul prezentei proceduri (execuție lucrări de construcție de poduri, viaducte, pasaje, pasarele, etc.) în valoare cumulată de minim 3.500.000,00 lei fără TVA în cadrul a unui sau cel mult 2 contracte, însoțită de certificări de bună execuție care să indice beneficiarii, valoarea, perioada și locul execuției lucrărilor avute în vedere la încadrarea în pragul valoric minim impus. Pentru contractele de achiziție de servicii de proiectare în demonstrarea capacității tehnice și profesionale este ca din lista principalelor servicii prestate în ultimii 3 ani (calculați până la data limită de depunere a ofertelor) să rezulte că au fost prestate, în conformitate cu normele profesionale în domeniu, servicii similare cu cele care fac obiectul prezentei proceduri (servicii de proiectare în lucrări de construcție de poduri, viaducte, pasaje, pasarele, etc) în valoare cumulată de minim 90.000,00 lei fără TVA în cadrul a unui sau cel mult 3 contracte.

De ce este important podul peste pârâul Cetății și în ce constau lucrările

Fără podul peste pârâul Cetății, tronsonul 1 al rutei alternative către Botoșani nu ar fi operabil fiindcă porțiunea de câteva sute de metri din strada Mirăuți cuprinsă de la Podul peste râul Suceava și până la pârâul Cetății nu va avea continuitate cu porțiunea de aproape 1,5 km din strada Apeductului.

Valoarea totală estimată de către autoritatea contractantă Municipiul Suceava la licitația de pe 23 decembrie fusese de 4.177.650,48 lei fără TVA. Durata de execuție a contractului este de nouă luni de la data semnării. Practic, câștigătorul licitației organizate de municipalitatea suceveană s-a angajat că va proiecta și ­exe­cuta lucrarea cu trei luni mai devreme de termenul estimat și cu un milion de lei mai puțin față de prețul cu care s-a pornit.

Adâncimea minimă de fundare a podului care are un risc geotehnic moderat va trebui să fie la 6,58m, deși în funcție de calculul afluerilor este posibil ca aceasta să fie majorată. Podul va avea lungimea de 30,7m inclusiv aripile întoarse iar suprastructura podului va fi realizată din grinzi de beton de 24m. Sistemul de fundare va cuprinde două culei și, eventual, o pilă, conform studiului geotehnic. Având în vedere că podul va fi așezat în curbă, va fi efectuată o lărgire a carosabilului la 9,2m și lățimea trotuarului va fi de 1,5m. În amonte de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3m, pe o lungime de 65m pe malul drept și pe o lungime de 50m pe malul stâng. În aval de pârâu vor fi realizate apărări de maluri cu gabioane având elevația de 3m, pe o lungime de 140m pe malul drept și pe o lungime de 45m pe malul stâng.

Contractul presupune prestarea ser­viciilor de proiectare și executare a lucrărilor aferente Obiectului 3 „pod peste pârâul Cetății” din cadrul obiectivului de investiție „ Ruta alternativă Suceava – Botoșani etapa a II-a; tronson I: intersecție Traian Vuia cu Calea Unirii – pod peste râul Suceava”, conform cu cerințele din Studiul de ­fe­zabilitate, astfel: mai întâi prestarea serviciilor de proiectare având în vedere faza de elaborare proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor (PAC) și a proiectului tehnic de exe­cuție (PTE), inclusiv Detalii de exe­cuție (DDE) – piesele scrise și de­­senate; apoi elaborarea documentațiilor tehnice necesare în ve­derea obținerii avi­ze­lor/acor­­­durilor/autorizațiilor (DOAAA) du­­pă care verificarea teh­nică de calitate a proiectului tehnic iar proiectantul va asigura asistență tehnică pe toată durata de implementare a proiectului. Se vor avea în vedere cheltuieli pentru relocarea/protecția utilităților.

În ceea ce privește execuția lu­crărilor de construire a unui pod rutier peste pârâul Cetății, la prețul contractului se pot adăuga cheltuielile diverse și neprevăzute, doar dacă este cazul. Cheltuielile diverse și neprevăzute reprezintă cheltuieli incluse în structura devizului general al obiectivului de investiții, adică cel mult 10% din valoarea lucrărilor de construcție – montaj (C+M).

Precizăm că lucrarea este foarte importantă deoarece podul peste pârâul Cetății face parte din strada Apeductului, care a fost inclusă în proiectul de realizare a rutei alternative. Licitația pentru construirea tronsonului 1 al drumului alternativ (stra­da Apeductului + pod peste pârâul Cetății + parțial circa 350 metri strada Mirăuți), cu tot cu canalizarea pluvială aferentă, a fost adjudecată de o altă asociere de firme: Florconstruct – Calcarul SA Pojorâta – Dru Po Suceava care a depus o ofertă de 8,7 milioane de lei față de 12,8 milioane cât fusese estimat. Practic, firma care va face proiectarea tronsonului 1 din ruta alternativă – carosabil și cana­lizare pluvială – va fi și cea care va proiecta podul peste pârâul Cetății și apărările de maluri, diferă însă executanții lucrării.

Este de remarcat că firma CORNELL’S FLOOR SRL, cu sediul în comuna Roma, județul Botoșani – cea care a adjudecat lucrările la Po­dul Unirii, situat peste râul Suceava, ca parte a rutei alternative spre Botoșani – a participat atât la licitația pentru tronsonul 1 al rutei alternative, cât și la cea pentru podul peste pârâul Ce­tății, dar oferta depusă nu a fost câști­gătoare.

În lipsa realizării podului peste pârâul Cetății, având în vedere că este posibil ca din mai, cel târziu iunie, să se circule pe Podul Unirii, Primăria a decis ca lucrările la tronsonul 1 de drum să fie demarate pe porțiunea din strada Mirăuți unde sunt mai ușor de efectuat. Practic, până la finalizarea Podului Cetății și a porțiunii din strada Apeductului inclusă în ruta alternativă, traficul rutier se va putea face pe strada Mirăuți (de la podul peste râul Suceava până în centrul orașului) cu precizarea că accesul mașinilor de tonaj mare nu va fi permis, în acest sens urmând a fi făcute amenajările și semnalizările rutiere necesare. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Tâlharul ”Dan Duru”, din Șcheia, condamnat la 7 ani de închisoare, a fost adus din Germania 

Ministra Justiţiei, Alina Gorghiu, a anunţat, marți, că „Dan Duru”, pe numele său Cătălin Gheorghe …