Saturday , April 27 2024

Pentru mini-ruta ocolitoare a Sucevei, care include Podul Unirii, sunt necesare două milioane de euro

Aprecierea aparține primarului Ion Lungu, care a precizat că au fost demarate procedurile privind studiul de fezabilitate și speră ca măcar tronsonul de la Calea Unirii să poată fi finalizat odată cu Podul Unirii. Tronsonul al doilea – în lungime de 1,9 km – de la pod până aproape de fosta Avicola, va avea o trecere de nivel peste calea ferată. Primul tronson al drumului – în lungime de circa 2,2 km – va avea un sens giratoriu la intersecția străzilor Traian Vuia și Apeductului cu Calea Unirii

Costul mini-rutei alternative Suceava – Botoșani, inclusiv noul pod care se va construi peste râul Suceava în zona „Termica”, se va ridica la valoarea de aproximativ trei milioane de euro. Anunțul a fost făcut, ieri, în conferința de presă săptămânală a primarului Ion Lungu, conform căruia ar mai fi necesare încă două milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de drum din artera principală a Sucevei până la Podul Unirii (pentru care mai este necesar circa un milion de euro) și a tronsonului de drum de la Podul Unirii spre drumul național DN 29, într-o zonă situată la ieșirea din Burdujeni spre Plopeni.

Aprecierea cu privire la suma de două milioane de euro îi aparține primarului și se bazează, după cum a spus el, pe experiența sa cu privire la alte lucrări derulate de când este primar. Totuși, edilul a precizat că este în lucru un studiu de fezabilitate – după cum a explicat edilul, deocamdată sunt în derulare studii geo și topo (fără de care nu poate fi realizat un studiu de fezabilitate) – și speră ca această documentație să fie finalizată în prima jumătate a anului pentru ca apoi să poată exista o estimare mai clară a costurilor și să fie licitate lucrările.

Potrivit edilului, se va merge pe aceeași formulă ca la Podul Unirii în sensul că va fi licitată proiectarea și execuția în cadrul aceleiași proceduri de achiziție publică. Primarul Ion Lungu a precizat, în conferința de miercuri, 6 martie, că drumul ocolitor va avea o lungime de 4 kilometri, pe traseul străzilor, Traian Vuia, Apeductului, Energeticianului – trecere calea ferată – fosta Avicola.

Primul tronson va avea puțin peste 2 kilometri lungime și va porni din intersecția străzilor Traian Vuia și Apeductului cu Calea Unirii și se va termina la Podul Unirii iar al doilea va porni de la celălalt capăt al podului Unirii și va ajunge în DN 29. După cum a explicat edilul, pentru a facilita traficul rutier la primul sector de drum se va face un sens giratoriu la intersecția dintre străzile Traian Vuia și Apeductului cu Calea Unirii, motivul pentru care acesta nu a fost făcut în anii trecuți fiind legat și de monitorizarea pe cinci ani a unui proiect cu finanțare europeană nerambursabilă a cărui lucrări au fost finalizate în 2012 și care au cuprins și artera principală a Sucevei.

În ceea ce privește al doilea sector de drum, acesta va cuprinde o porțiune dintr-un drum balastat ce trece prin fața vechii Centrale electrice de termoficare (CET) și se oprește la calea ferată urmând a continua pe o porțiune unde era fostul sat Ratoș și de acolo aproape de fosta Avicola, despre care Ion Lungu s-a referit, inițial, cu numele ușor peiorativ dat de localnici „Găinărie”.

Primarul a spus că speră ca Podul Unirii să înceapă în acest an și să fie finalizate lucrările mai repede, deși termenul este de 24 de luni de la semnarea contractului de proiectare și execuție. Edilul nu și-a ascuns speranța ca tot în acest an să demareze măcar lucrările la primul tronson din drumul ocolitor și să poată fi finalizate lucrările la acesta odată cu lucrările la pod.

Referindu-se la traseele pe care șoferii le vor putea folosi, Ion Lungu a precizat că vor fi trei, cu tot cu cel de-al doilea tronson din mini-ruta ocolitoare, prevăzut de asemenea pentru modernizare. Celelalte două sunt drumuri mai lungi, în cea mai mare parte de pământ sau balast, care vor ajunge în diferite părți de pe raza administrativă a orașului Salcea. În ceea ce privește tronsonul a doilea din mini-ruta ocolitoare, edilul a spus că este nevoie să fie amenajată o trecere peste calea ferată, sens în care deja sunt făcute demersuri.

Podul Unirii de peste râul Suceava va fi făcut de o firmă din Roma, Botoșani

Podul Unirii – parte din proiectul Municipiului Suceava intitulat „Proiectarea și execuția lucrarilor pentru “Ruta alternativa Suceava – Botoșani, etapa I – pod peste râul Suceava”” – va fi realizat de către un grup de firme care au depus, în asociere, o ofertă în procedura pe care Municipiul Suceava a inițiat-o în SEAP prin publicarea anunțului de participare simplificat SCN1019564 din data de 09.10.2018, contractul de proiectare și execuție fiind semnat pe data de 19 decembrie.

Reamintim că potrivit datelor de pe SEAP, au fost depuse două oferte: SC VIA PONT INVEST SRL Iași (având terț susținător firma băcăuană INSTAL DESIGN) și asocierii firmelor SC Cornell’s Floor SRL (lider) cu sediul în comuna botoșăneană Roma, SC Aria Construct SRL Alba Iulia și SC Comir SRL Botoșani. Cea de-a doua ofertă a fost declarată câștigătoare iar noul pod va costa 4,23 de milioane de lei, față de 4,52 de milioane de lei cât a fost estimată proiectarea și execuția când a fost scoasă la licitație iar podul – botezat în Anul Centenar de către Ion Lungu „Podul Unirii” – va putea fi construit în doi ani de zile. „În măsura în care vor demara lucrările la pod noi vom veni și cu lucrările pentru accesul la pod din strada Solidarității până în zona celor de la General Construct”, a precizat primarul Ion Lungu, în decembrie 2018.

Lungimea totală a podului va fi de 104,4 metri, lățimea de 11,20 metri, din care partea carosabilă va fi de 7,80 metri, cele două trotuare vor fi de 1.50 metri fiecare, iar lisa parapetului va fi de 0,20 metri. Termenul de realizare a investiției este de 16 luni.

Reamintim că la o ședință de Consiliu Local Suceava din anul 2018 s-a votat un proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici rezultați în baza studiului de fezabilitate și conform căruia valoarea investiției este de circa 1,2 milioane de euro, podul urmând a se realiza într-o secțiune a râului Suceava aflată la 310 m aval de ecluza existentă și la 65 m aval de confluența râului Suceava cu pârâul Cetății. Amplasamentul este situat în intravilanul municipiului Suceava. Podul (inclusiv rampele de acces) va ocupa o suprafață de 2038 mp aflată în proprietate publică. (Dan PRICOPE)

Vezi si

10.000 de lei amendă de la Garda de Mediu, pentru un operator care gestionează anvelope uzate

Comisari din cadrul Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Județean Suceava împreună cu lucrători din …