Tuesday , March 19 2024

Grave acuzații la adresa unei firme de transport din Suceava: În timp ce camioanele se aflau în Olanda, patronul EUROLUC TRANS le-ar fi făcut ITP-ul la Salcea

Un fost angajat al firmei de transport EUROLUC TRANS, cu sediul în Stroiești, patronată de omul de afaceri Sergiu Lucan, a povestit pentru bzi.ro despre modul în care funcționează compania care are o flotă de aproximativ 70 de camioane cu care face transport în Belgia, Olanda, Germania sau Austria.

Fostul angajat Ionuț Tiron susține în declarațiile date publicatiei ieșene că angajații firmei sucevene sunt obligați să muncească ore suplimentare pentru care nu sunt plătiți, li se opresc bani fără justificare și, cel mai grav, ITP-ul camioanelor s-ar face la o firmă din Salcea chiar dacă acestea sunt plecate în cursă în străinătate.

“Am văzut cum se fac ITP-urile. Camioanele sunt  ani de zile pe ruta Olanda – Belgia, nu intră deloc în țară, dar se eliberează ITP-ul la același service din Suceava. Documentul ITP pentru camionul meu  e făcut pe 3 iunie în Suceava, dar pe tahograf și documentele mașinii se vede clar că eram  în Olanda la data și ora respective. Ei nu înțeleg gravitatea situației”, a declarat pentru bzi.ro Ionuț Tiron.

Sergiu Lucan are dublură la numerele de înmatriculare, majoritatea camioanelor sunt același model Mercedes de culoare albă și profită de asta”, a mai spus fostul angajat pentru publicația menționată.

Camionul pe care-l conducea Tiron are ITP-ul făcut la SC Motoare Nord SRL, cu sediul în Salcea. Concret, conform facsimilelor, este vorba de vehiculul cu numărul de șasiu WDB 96340310289130, cu numărul de înmatriculare SV 29 EVR. Localitatea și data inspecției: Salcea, județul Suceava, pe 03.06.2020. Rezultatul inspecției tehnice periodice: “BUN TEHNIC”. Stația unde s-a efectuat ITP: SC Motoare Nord SRL. Hârtia poartă semnătura și ștampila inspectorului responsabil de inspecție.

Contactat de bzi.ro, patronul firmei din Salcea, Mihai Maxim, nu a făcut multe comentarii, spunând doar “Așa ceva nu există”.

Teoretic, într-adevăr, “așa ceva nu există”, însă angajatul de la EUROLUC TRANS Stroiești a prezentat și documente care arată că la data când firma lui Maxim elibera documentul cu “bun tehnic” pentru camionul SV 29 EVR, vehiculul se afla în Olanda și în niciun caz în curtea firmei SC Motoare Nord din Salcea, făcând inspecția tehnică.

Sergiu Lucan, patronul firmei SC EUROLUC Trans SRL, susține că acuzațiile pe care i le aduce fostul angajat nu sunt adevărate, spunandu-le celor de la bzi.ro că e în drum spre Olanda și că “sunt lucruri mai importante decât să vă răspund”.

Sergiu Lucan, EUROLUC TRANS, Obiectiv
Sergiu Lucan

EUROLUC TRANS SRL, cu sediul în Stroiești, are o medie de 95 de angajați, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 33 milioane de lei și un profit de 1,2 milioane lei. Firma lui Lucan are însă datorii declarate de 14 milioane lei.

Citiți AICI articolul intregral publicat de bzi.ro

 

Sursa foto: bzi.ro, capturi youtube.com

 

Vezi si

Ambasadoarea SUA, după vizita la Suceava: „Sunt impresionată de potențialul economic al Bucovinei și de talentul și abilitățile oamenilor săi”

 ES Kathleen Kavalec, ambasadoarea SUA la București, și-a prezentat impresiile vizitei din acest week-end în …

No comments

  1. Domnilor , dar de ce nu verifica autoritatile statului, statiile ITP unde se fac asemenea abateri ? vedeti pe strazi ce masini,camioane,autobuze si asa mai departe circula ? un pericol pentru toata lumea , cum este posibil sa treaca ITP asemenea autovehicule ? eu cred ca acolo e o problema mai mare , intai sa se verifice acolo si apoi sa inceapa si verificarea la firme , nu uitati un lucru, in momentul de fata societatile de transport marfa din tara noastra aduc unul din cele mai mari contributii economice la noi in tara ,

  2. Verificați Trans Zamfir şi toţi piraţii din Bosanci care nu duc camioanele in Romãnia cite 3 ani ! Cînd va intra in vigoare pachetul de mobilitate 1 vor trimite doar actele şoferului in România pentru pauză ?

  3. Din cîte știu eu firma Euroluc e o firmă foarte bună și șoferii sunt mulțumiți de salarii și condiții de muncă. Cred că domnul Tiron e soferul care cu ceva timp in urma mut de beat în Neuss (germania) a accidentat vreo 5 turisme și a dărîmat vreo 3 magazine

  4. Dacă sint patronii corupti.Presedintele tarii si Premierul nu intervine.Sa distruga coruptii.Oricum in veșnicie nu se intra cu Bani..Acolo si Patronul si Presedintele va da socoteala cu Bani cu tot.Furt la etc.Nu comentez.Vor fii la un anumit timp si ei morti.Acolo as vrea sai vad.

  5. Adrian Iordache

    Romania nu trebuia primita in UE.
    Dar acum, e tarziu.
    Romania nu si-a indeplinit obligatiile fata de aderenta la UE, nu si-a aprovizionat populatia cu informatia necesara intelegerii limbajului juridic al UE, iar eu am numit o asa situatie “analfabetism juridic”.
    Are si legislatia bubele ei, dar modul in care a fost interpretata in general (dar de neamul romanesc, in special) nu putea sa conduca la altceva decat la acest sclavagism in transportul rutier UE cum n-a mai fost in lume de pe vremea galeotilor (condamnarilor la galera) din timpul Casei de Austrias. Eu am vazut din 2008 ca “contractul de munca” este doar un paravan prin care oamenii sunt transformati din “oameni liberi” in “sclavi”, si am adunat cat de multe probe am putut, pentru ca vreodata, cineva interesat, sa poata descalci cazul.
    La vremea cand le adunam nu stiam cate zile voi mai rezista fara sa ma fac praf din cauza extenuarii, dar zilele s-au adunat una dupa alta, pana au trecut aproape patru ani.
    Faptele s-au invechit, nu mai au valoare juridica (s-au prescris) dar principiile de functionare sunt aceleasi. Mai multe amanunte, cin cauta… gaseste, sub linkul adaugat mai jos: https://sites.google.com/site/tachographeu/

  6. 3 camioane de la euroluc au stat 2 săptămîni fară numere de inmatriculare intr-o parcare privată in port la Antwerpen in preajma sărbătirilor . Două Iveco ,un Actros pînă le-au venit inapoi numerele şi controlul tehnic !

  7. Nici daca te incarca -cu marfa in f multe locuri nu ti pune stampila,tichetul arata clar ca a inceput in ziua de 02 si a terminat in 03 exact cand s a eliberat ITP ul,a conudus 8,14 parca 654 km parca,se vede un pic in ceata

  8. Marius Gioacas ce ștampilă pe cmr daca este vorba de un container Gol!!!
    Cel mai probabil era dus inapoi in port.
    Cine să îți pună ștampilă pentru un container gol?

  9. Marius din comentariul tau reiese ca te nr printre cei 70%…. cand stai langa un PL acela e un RUS si mort de biat

  10. In port la containere nu-ti pune nimeni stampila pe CMR , trebuie sa m ai aiba un document interchange eliberat din port care deasemenea nu are stampila .

  11. Domnu Geo, ai uitat sa mentionezi politrucii din spatele acestor retele. Acestia sunt capii retelelor, mafia tacuta si beneficiarii reali.
    Institutiile sau privatii care fac tot felul de falsuri si ilegalitati, o fac de capul lor?
    De fapt, politicienii manjiti de coruptie si cu saci de parandarat adunati din adaosul la toate contractele publice au gasit ca asa pot spala banii negri.
    De fapt in spatele tuturor acestor afaceri bine manageriate sunt baniii negri ai politicienilor.
    Iar pe directorii de institutii cu atributii de control cine ii unge in functii?
    Aceeasi politicieni manjiti de coruptie!
    Cat costa sa construiesti un bloc, asa deodata in timp foarte scurt?
    Cat costa sa cumperi 5, 10, 20 de camioane noi odata?
    COSTA FOARTE, FOARTE MULT!!! La fel si intretinerea lor!
    Si acestea sunt doar doua exemple, nemaipunand la socoteala traficul ilegal cu alcool, motorina, tigari, fructe si legume, fier sau produse balastiere.
    Cine are acesti bani, deodata?
    Cum isi fac aparitia in piata asa sume uriase de bani?
    Cine isi permite sa-si bata joc de zeci de angajati fara ca institutiile statului sa-i scuture la constiinta?
    Niste baieti, in general anonimi in domeniul lor… si care in timp foarte scurt devin brusc mari dezvoltatori imobiliari de succes, brusc proprietari de flote de camioane, brusc au toate usile deschise in toate institutiile si tot asa. Si desigur ca sunt trecuti cu vederea inclusiv de serviciile de comedie ale statului!
    De fapt acesti anonimi bagati la inaintare sunt interpusii mafiei politice care a adunat cel putin multe zeci de milioane de euro, bani negri.
    Care bani negri trebuie traficati pt. a fi spalati. Astfel, sunt bagati in niste circuite comerciale si achizitii suveica, mascati sub forma unor rezultate din bunuri si servicii.
    Dupa un timp… surprizaaa, banii spalati ajung in final sa fie transferati prin conturile bancilor si rezultatul este perfect curat-murdar-legal.
    Si tot brusc vedem aceeasi politicieni onest de saraci, dar inexplicabi, cu prieteni, cunostinte si neamuri extrem de bogate.
    Si intra, saracii de ei, in pamant si-i mananca viermii… ca pe toti ceilalti… si cu nimic nu se folosesc din furaciunile facute.

  12. In primul rând trebuie verificate multe aspecte,din care primul care îl vad e ca nu are ștampila de încarcare pe CMR.
    2. Poate are firma anumite ,ilegalitați” dar asta e RO ,oricum suntem mâncați de vestici. In curând multe firme românești vor suferi pe baza pachetului de mobilitate.
    3. Poate și șoferul are o problemă?..v-ați pus întrebarea?
    In firma in care lucrez suntem 5 soferi și din 5 este unul care nu ajunge la încărcari/descărcări ,se parchează de vineri și se înbată,pe criteriul ca are multe probleme și e viața grea(fiecare are greutăți) și nu ajunge luni la descărcare find timp fix ora 7.
    Datorită lui toții suferim. Dacă nu are pâine îl stresează pe sefu să ii caute magazin și sa ii dea coordonate. Acuma și șeful ii înțelege ca nu are cei face,fiind greu de soferi.
    Întrebarea e : cine e de vina in aceasta situație..? Firma ori șoferul ?
    Nu mai aruncați cu noroi in firma ca nici soferi nu sunt chiar cheie de biserica. Sunt 70% din soferi scursurile societăți. Am ajuns sa ma parchez langa străini și ma înțeleg mai bine cu un polac decât cu un roman. Asta e realitatea care o vad de 3 ani de comunitate…părerea mea ca sofer

  13. Cât se poate de corect!!!
    De ce nu verifică autoritățile statului firmele din Bosanci care au peste 200 de camioane care fac exact același lucru?
    Pentru că din rețea fac parte angajații RAR, ARR și polițiști!!
    Uite de aia!!