Saturday , April 27 2024

Doi profesori de la Școala Gimnazială ”Nicolae Stoleru” Baia, premianți ai concursului Digitaliada

La categoria Conținut video, învățământul gimnazial, Florin Viu de la Casa Corpului Didactic ”George Tofan” din Suceava și profesor de Biologie și Chimie la Școala Gimnazială ”Nicolae Stoleru” din Baia a fost desemnat marele câștigător cu proiectul ”Laborator Virtual”. La categoria Proiectare didactică, învățământul primar, premiul a ajuns la Mihaela Gogu, profesor de Educație civică la Școala Gimnazială ”Nicolae Stoleru” Baia, care a câștigat cu proiectul ”Munții Carpați”. În ediția aceasta au fost peste 300 de proiecte înscrise. 

Fundația Orange a anunțat cei 10 câștigători ai concursului Digitaliada, ediția a șasea, profesori care au realizat cele mai bune resurse educaționale digitale.

Cele mai bune proiecte au fost premiate cu echipamente electronice și IT în valoare totală de aproximativ 8.900 de euro.

Ca în fiecare an, competiția a inclus patru mari categorii: Aplicații, Conținut video, Proiectare didactică și Alte materiale educaționale. Pentru fiecare dintre ele a fost premiat câte un material dedicat învățământului primar și unul învățământului gimnazial. Două cadre didactice din județul Suceava se numără printre cei 10 premianți.

La categoria Conținut video, învățământul gimnazial, Florin Viu de la Casa Corpului Didactic ”George Tofan” din Suceava și profesor de Biologie și Chimie la Școala Gimnazială ”Nicolae Stoleru” din Baia a fost desemnat marele câștigător cu proiectul ”Laborator Virtual”. Proiectul reunește o serie de videoclipuri în care sunt prezentate mai multe experimente virtuale de chimie pentru clasa a VIII-a.

La categoria Proiectare didactică, învățământul primar, premiul a ajuns la Mihaela Gogu, profesor de Educație civică la Școala Gimnazială ”Nicolae Stoleru” Baia, care a câștigat cu proiectul ”Munții Carpați”. Materialul complex prezintă un model de proiectare didactică a unei lecții de Geografie, constituită din predarea cunoștințelor despre Munții Carpați. Materialul este conceput pentru realizarea unei lecții interactive, în care elevii să interacționeze în mod ludic cu noțiunile științifice, geografice. Are menționate obiectivele și finalitățile așteptate, apoi fiecare etapă de însușire de noi cunoștințe este îmbinată cu exerciții de evaluare formativă, interactive, atractive și dinamice, în care elevii vor exersa procesele psihice, precum și abilitățile digitale. Galeriile de imagini cu monumente ale naturii- plante și animale din Carpați, glumele pe teme geografice, cântecul despre munte, din final, completează un demers didactic inedit, modern, care poate fi și urmărit de elevi, singuri, asincron, chiar în absența cadrului didactic, ca și facilitator al învățării.

Juriul a mai acordat un premiu și pentru cel mai bun material creat de un elev (la Categoria 14-17 ani), precum și Premiul de Popularitate – desemnat de un juriu special, format din elevi. În ediția aceasta au fost peste 300 de proiecte înscrise, toate valoroase și interesante, au transmis organizatorii. (Oana NUȚU)

Vezi si

Locuitorii de pe mai multe străzi din zona centrală a Sucevei nu vor avea luni apă la robinete

ACET SA, operatorul sucevean al rețelelor de apă și canalizare, a anunțat că, în vederea …