Friday , April 26 2024

Telefoanele, principalul vinovat pentru prăbușirea Silicon Valley Bank

Telefoanele, principalul vinovat pentru prăbușirea Silicon Valley Bank. Analiștii sunt de părere că viteza cu care clienții și-au retras online banii reprezintă cauza principală a căderii SVB.

Prăbușirea Silicon Valley Bank a declanșat o panică masivă cu privire la viitorul unor depozite în valoare de zeci de miliarde de dolari, sâmbătă dimineață sistemul financiar american fiind pe punctul de a lua foc. Cu toate aceastea, duminică, secretarul Trezoreriei, Janet Yellen, alături de alte autorități de reglementare au anunțat o serie de măsuri de sprijin care au liniștit piețele. Criza a trecut – cel puțin deocamdată, scrie Ziarul Financiar.

În ceea ce privește factorul declanșator al crizei, există o mulțime de potențiali vinovați și, pentru prima dată, industria crypto nu este implicată în dezastru. Potrivit publicației Fortune, printre factorii declanșatori se pot număra eșecul autorităților de reglementare, care nu au reușit să detecteze riscurile iminente pentru sistemul bancar, cauzate de sfârșitul brusc al ratelor dobânzilor apropiate de zero, sau strategia conducătorilor SVB, hiper axați pe creșterea băncii cu orice preț.

Ambele sunt explicații plauzibile, dar, potrivit publicației, oricât de mult ar fi contribuit anumite persoane la dezastrul SVB, tehnologia – în special telefoanele mobile – a reprezentat cauza imediată a căderii băncii.

Când clienții au aflat că Silicon Valley Bank are probleme, nu s-au grăbit să se ducă la un casier. În schimb, au apăsat butonul de „retragere” de pe telefoanele lor mobile, văduvind banca de miliarde de euro în numai câteva ore. După cum a explicat macro-analistul Jim Bianco într-o serie ascuțită de declarații pe Twitter:

„Cum au fost retrase 42 de miliarde de dolari într-o singură zi, fără ca mii de oameni să stea la coadă? Răspuns: telefonul mobil! Acest lucru ar trebui să sperie bancherii și autoritățile de reglementare de pretutindeni. Întreaga bază de depozite de 17.000 de miliarde de dolari se sprijină pe un fir de păr, așteptând lichidități instantanee”.

Ceea ce obișnuia să aibă loc în zile sau săptămâni, acum are loc în numai câteva minute, lăsând bancherilor și autorităților un timp insuficient de procesare și reacție. Analiștii sunt de părere că, pentru a putea evita viitoarele crize bancare, cel mai util lucru de făcut în această situație este găsirea unui sistem de reglementare a legăturii dintre domeniul bancar și instrumentele tehnologice de care clienții dispun pentru accesarea și administrarea propriilor conturi. (Mediafax)

Vezi si

Grindeanu: Tarom trebuie să intre în reorganizare economică

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, că TAROM va primi până la finele lunii …