Friday , January 27 2023

Peste 90% dintre antreprenori anticipează noi scumpiri ale produselor și serviciilor lor

Aproximativ 92,5% dintre antreprenori anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, iar dintre aceștia mai mult de trei sferturi (77%) au afirmat că vor crește între 10-30%, arată un sondaj prezentat marți de Consiliul Național al IMM-urilor din România.

Conform sondajului, dintre antreprenorii care anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 77,1% vor crește prețurile între 10-30%, 14,3% vor crește sub 10% și 8,6% sub 10%.
Totodată, aproape jumătate (47,5%) au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă au posibilitatea creșterii salariului minim al angajaților lor cu 200 lei neimpozitabili, în perioada următoare.
“La întrebarea: ‘Care este motivul pentru care nu veți crește salariul angajaților dvs. încadrați cu salariul minim’, antreprenorii au răspuns: Cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul – 52,5%; Menținerea competitivității în cadrul unor contracte semnate – 45%; Creșteri salariale acordate anterior – 27,5%; Cheltuieli mari cu materia primă – 15%.”, susțin autorii sondajului.
Referitor la obiectivele antreprenorilor pe termen scurt, 70% din antreprenori au precizat menținerea activității și a angajaților la nivelul actual, 25% au menționat dezvoltarea activității și creșterea numărului de angajați și restul de 5% vor diminua activitatea firmei.
Conform sondajului, majoritatea antreprenorilor chestionați (97,5%) nu consideră utilă introducerea obligativității înscrierii în Catalogul firmelor și plății unei taxe către o organizație privată (100 de euro/an pentru întreprinderi mari, 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii, 50 de euro/an pentru întreprinderi mici, 20 de euro/an pentru microîntreprinderi, 10 de euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale).
Consiliul Național al IMM-urilor din România a realizat în perioada 10 mai – 18 mai 2022 un sondaj cu scopul de a identifica opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual și gradul de încredere al IMM-urilor în instituțiile de reprezentare, la care au răspuns 2.835 de antreprenori.
În ceea ce privește forma de organizare, respondenții au fost 72,5% microîntreprinderi, 17,5% întreprinderi mici, 10% întreprinderi mijlocii.
Referitor la domeniul în care respondenții își desfășoară activitatea, 72,5% sunt din servicii, 22,5% sunt din producție și restul de 5% sunt din domeniul comerțului.  (Agerpres)

Vezi si

Ponderea Gen Z, categoria-cheie pentru orice angajator, este la un minim istoric

Unul dintre cele mai alarmante lucruri legate de evoluţia demografică a României este scăderea semnificativă …