Saturday , April 13 2024

Peste 90% dintre antreprenori anticipează noi scumpiri ale produselor și serviciilor lor

Aproximativ 92,5% dintre antreprenori anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, iar dintre aceștia mai mult de trei sferturi (77%) au afirmat că vor crește între 10-30%, arată un sondaj prezentat marți de Consiliul Național al IMM-urilor din România.

Conform sondajului, dintre antreprenorii care anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 77,1% vor crește prețurile între 10-30%, 14,3% vor crește sub 10% și 8,6% sub 10%.
Totodată, aproape jumătate (47,5%) au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă au posibilitatea creșterii salariului minim al angajaților lor cu 200 lei neimpozitabili, în perioada următoare.
“La întrebarea: ‘Care este motivul pentru care nu veți crește salariul angajaților dvs. încadrați cu salariul minim’, antreprenorii au răspuns: Cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul – 52,5%; Menținerea competitivității în cadrul unor contracte semnate – 45%; Creșteri salariale acordate anterior – 27,5%; Cheltuieli mari cu materia primă – 15%.”, susțin autorii sondajului.
Referitor la obiectivele antreprenorilor pe termen scurt, 70% din antreprenori au precizat menținerea activității și a angajaților la nivelul actual, 25% au menționat dezvoltarea activității și creșterea numărului de angajați și restul de 5% vor diminua activitatea firmei.
Conform sondajului, majoritatea antreprenorilor chestionați (97,5%) nu consideră utilă introducerea obligativității înscrierii în Catalogul firmelor și plății unei taxe către o organizație privată (100 de euro/an pentru întreprinderi mari, 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii, 50 de euro/an pentru întreprinderi mici, 20 de euro/an pentru microîntreprinderi, 10 de euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale).
Consiliul Național al IMM-urilor din România a realizat în perioada 10 mai – 18 mai 2022 un sondaj cu scopul de a identifica opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual și gradul de încredere al IMM-urilor în instituțiile de reprezentare, la care au răspuns 2.835 de antreprenori.
În ceea ce privește forma de organizare, respondenții au fost 72,5% microîntreprinderi, 17,5% întreprinderi mici, 10% întreprinderi mijlocii.
Referitor la domeniul în care respondenții își desfășoară activitatea, 72,5% sunt din servicii, 22,5% sunt din producție și restul de 5% sunt din domeniul comerțului.  (Agerpres)

Vezi si

Românii pot investi din 15 aprilie în titlurile de stat Tezaur

Românii pot investi, începând de luni, 15 aprilie, în titlurile de stat Tezaur, cu maturităţi …