Wednesday , January 19 2022

LISTA furnizorilor de energie amendați. Patru dintre ei, obligați să recalculeze facturile

 Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a prezentat vineri bilanțul ultimei săptămâni, după controalele la companiile furnizoare de energei. Au fost controlați 72 de furnizori, iar 27 au primit amenzi în valoare totală de 450.000 de lei.

Printre neregulile cel mai des constatate s-a aflat neaplicarea prevederilor legale referitoare la plafonarea şi compensarea facturilor, dar și răspunsul tardiv la solicitările clienților.

În urma controalelor Comandamentului pentru Energie, care va continua verificările până pe data de 31 martie 2022, au fost emise și 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

”Primele rezultate ale Comandamentului pentru Energie – structură special creată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), aflată sub directa coordonare a preşedintelui instituţiei, Mihai Culeafă, şi a directorului general Paul Anghel conturează modul în care unele companii furnizoare de energie electrică şi gaze naturale, pentru consumatori persoane fizice, le respectă acestora drepturile, dar şi legislaţia în vigoare.

Astfel, până în acest moment, adică în perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din întreaga ţară, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre aceştia, constatându-se abateri”, anunţă ANPC.

Operatorii economici verificaţi până în acest moment, fără a fi controlate încă toate de punctele de lucru ale fiecăruia, au fost:

CEZ VÂNZARE SA
DISTRIGAZ SUD REŢELE
ENGIE ROMÂNIA
RCS & RDS SA
ENEL ENERGIE MUNTENIA
ELECTRICA FURNIZARE SA
DIGI ENERGY
PADO GROUP INFRASTRUCTURES SRL
E.ON ENERGIE ROMANIA SA
EURO SEVEN INDUSTRY SRL
RESTART ENERGY ONE SRL
GAZ VEST
MEGACONSTRUCT SA
GAZMIR IASI SRL
GRENERG SRL
RES ENERGY SOLUTIONS SA
DISTRIGAZ VEST SA
CPL CONCORDIA ROMANIA SRL
CIS GAZ SA
SPEAKOVER ROMANCE SRL
PREMIER ENERGY SRL
GAZ NORD EST HÂRLĂU
PRISMA SERV COMPANY SRL
GAZ EST SA
PRISMA GAZ SRL
MVM TRADE ENERGY PLUS SRL
NOVA POWER
ELECTRIC & GAZ POWER TRADE SRL
SST GROUP TRANSILVANIA SRL
NORD GAZ SRL

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021
tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%.
informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea.
nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor.
nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate.
diferenţe de preţ între 2 notificări privind preţul emis de operatorul economic unui consummator.
împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuţiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns.
procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori.
practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
Dacă aveți probleme cu furnizorul de energie, puteți depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate: numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 08:00-16:00 sau adresa de e-mail [email protected].

Vezi si

Guvernul reintroduce şomajul tehnic pentru angajaţii afectaţi de restricțiile din pandemie 

Guvernul va aproba acordarea unei indemnizaţii pentru persoanele ale căror contracte de muncă au fost …

One comment

  1. ÎN CE LUME TRĂIM? Persoana care se ocupă de citirea contoarelor de energie electrică E.ON solicită clienților un scaun pentru a putea ajunge să citească indexul. Angajata SC MSC OPERATIONAL SA, având maxim 1,60 înălțime se suie încălțată pe scaunele clienților și citește contorul. Niciodată nu respectă programul afișat, vine cu o intârziere chiar și de 2 ore – nici macar nu are bunul simt să își ceară scuze, dimpotrivă are impresia că este ceva normal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *