Friday , May 10 2024

Criminalii muti de pe marginea soselelor au facut cele mai multe victime `n accidentele rutiere

~n ultimii ani, zeci de oameni [i-au pierdut via]a ori au fost grav r\ni]i dup\ ce ma[inile `n care se aflau au intrat `n coliziune cu arborii planta]i de-a lungul drumurilor care str\bat jude]ul Suceava u ma[ini pentru care s-au cheltuit milioane de euro sf\r=mate [i familii distruse pe veci, sunt victime colaterale `n r\zboiul dintre conduc\torii auto [i arborii de pe marginea [oselelor na]ionale u arborii l\sa]i s\ creasc\ pe marginea drumurilor nu au nicio utilitate practic\ at=ta timp c=t nu se constituie `ntr-o perdea de protec]ie, dar administratorilor drumurilor nici prin cap nu le trece s\ scape de ace[ti “criminali” de l=ng\ [osele

De-a lungul ultimilor ani, zeci de oameni [i-au pierdut via]a ori au fost gravi r\ni]i, dup\ ce ma[inile `n care se aflau s-au lovit de arborii planta]i pe marginea drumurilor na]ionale din jude]ul Suceava. Copacii care str\juiesc [oselele aflate administrarea structurilor locale ale Agen]iei Na]ionale de Drumuri [i Autostr\zi produc anual mai mul]i mor]i [i r\ni]i dec=t orice alt\ cauz\ oficial\ a accidentelor rutiere pe drumurile na]ionale din jude]ul nostru. Putem ad\uga [i pagubele de milioane de euro produse proprietarilor de automobile, din cauza unei cutume vechi dar lipsite de justificare `n secolul 21.
Ieri `n jurul orei 11.00, pe DN2, la ie[irea din Suceava spre F\lticeni, Drago[ Cotlet, de 60 de ani, din municipiul Suceava se afla la volanul unei autoutilitare marca Ford Transit [i se deplasa dinspre Suceava spre municipiul F\lticeni. La kilometrul 429, s-a `nscris `n mod corespunz\tor `n efectuarea unui viraj la st=nga spre un drum neclasificat. ~n acel moment a intrat `n coliziune cu un automobil marca BMW X5, condus de Vasile Cotos, de 27 de ani, din Straja. Acesta din urm\ se angajase `n efectuarea manevrei de dep\[ire, iar dup\ ce s-a izbit `n Ford, a fost proiectat `ntr-un copac de pe marginea drumului. Impactul a fost unul deosebit de puternic, ma[ina fiind f\cut\ zob. La fa]a locului a sosit un echipaj de ambulan]\ care l-a transportat pe Vasile Cotos la Spitalul Jude]ean Sf=ntul Ioan cel Nou Suceava. ~n urma investiga]iilor medicale, acesta a fost diagnosticat cu “fractur\ femur drept, gamb\ st=nga”, av=nd nevoie de aproximativ 30-35 zile de `ngrijiri pentru vindecare. Conduc\torii auto au fost testa]i cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, dup\ care li s-au recoltat probe biologice, `n vederea stabilirii alcoolemiei. ~n cauz\, a fost `ntocmit dosar penal pentru v\t\mare corporal\ din culp\. Poli]i[tii continu\ cercet\rile pentru a se stabili cu exactitate `mprejur\rile `n care a avut loc accidentul. Ma[ina, condus\ de Vasile Cotos, s-a f\cut zob.
N tragedia de pe DN 17, `n care trei ofi]eri superiori de poli]ie [i-au pierdut via]a
Acum zece ani, `n data de 25 august 2008, Comisarul-[ef Nicolae Baltaru de 51 ani, loc]iitorul [efului Serviciului de Eviden]\ Informatizat\ a Persoanei din cadrul IJP Suceava [i subcomisarul D\nu] Miron de 42 de ani, [eful Biroului Pa[apoarte din aceea[i structur\, [i-au pierdut via]a `ntr-un accident de circula]ie `n comuna Stroie[ti. Cel\lalt pasager, comisarul Ioan Stoian Buliga de 49 de ani, [eful Compartimentului Permise [i `nmatricul\ri, a decedat la scurt timp, `n urma leziunilor grave suferite. Neantent la volan, Nicolae Baltaru a ie[it de pe carosabil, pe DN17 [i a intrat cu Vokswagen-ul pe care `l conducea `ntr-un copac de pe marginea drumului. ~n urma investiga]iilor f\cute la acea vreme s-a stabilit c\ ma[ina, ie[it\ de pe carosabil, nu a reu[it s\ se `nscrie pe o traiectorie care ar fi putut s\ le salveze via]a celor din automobil, din cauza amenaj\rilor f\cute de cei de la Drumuri Na]ionale. {an]ul `n care au intrat [i taluzul de dincolo de acesta au direc]ionat ma[ina c\tre un copac. Viteza mare a avut la r=ndul ei o influen]\ la traiectoria ma[inii care, `n loc s\ plece `ntr-un lan de porumb lung de c=]iva kilometri s-a tr=ntit `ntr-un arbore de pe marginea drumului na]ional iar `n urma impactului, pasagerii [i-au pierdut via]a.
~n data de 27 mai 2009, s-a petrecut o alt\ tragedie `n care vinovatul mut pentru r\nirea grav\ a doi suceveni sunt arborii de pe marginea drumurilor na]ional . Pe DN 29A `n zona p\durii Ad=ncata, trei persoane r\nite `n accidentul rutier petrecut atunci au ajuns la spital cu r\ni grave. Viorel Tucaliuc, de 29 ani din comuna Siminicea venea spre Suceava cu un microbuz Volkswagen av=nd pasageri pe scaunele din spate pe so]ii Mihai [i Tatiana P\durariu din Zvori[tea c=nd, ajungând în apropiere de „Cabana C\prioara”, din cauza neaten]iei în conducere ma[ina `n care se aflau a p\r\sit partea carosabil\, dup\ care [oferul a pierdut controlul asupra direc]iei de deplasare, a p\truns pe contrasens [i a acro[at lateral un copac din marginea p\durii de pe partea stâng\ a sensului s\u de mers.
În urma accidentului a rezultat v\t\marea corporal\ a lui Mihai P\durariu de 39 ani care a fost transportat la Spitalul Jude]ean Suceava, unde i s-a stabilit diagnosticul politraumatism prin accident rutier, amputa]ie traumatic\ gamb\ stâng\, pl\gi contuzii multiple, necesitând pentru vindecare 90-100 zile de îngrijirii medicale, dac\ nu intervin complica]ii [i a Tatianei P\durariu de 32 ani care a suferit un politraumatism prin accident rutier, [oc traumatic, fractur\ bilateral membru inferior, traumatism toracic, necesitând pentru vindecare 40-50 zile îngrijiri medicale.
N o femeie decedat\ [i doi b\rba]i la un pas de moarte dup\ ce ma[ina `n care se aflau s-a izbit `ntr-un nuc, pe DN2
La `nceputul lunii septembrie a anului 2009, un Audi A6 `nmatriculat `n jude]ul Prahova a intrat pe contrasens [i s-a lovit `n plin `ntr-un nuc de pe marginea DN2, `nainte de intrarea `n municipiul Suceava dinspre Cump\r\tura. Ma[ina condus\ de Costel Dima se `ndrepta spre Suceava c=nd `n mod inexplicabil a ie[it din coloana de ma[ini format\ la intrarea `n municipiu, a intrat pe contrasens [i s-a izbit frontal de un nuc de pe marginea [oselei. Motorul ma[inii a fost proiectat `n urma impactului la c=]iva zeci de metri distan]\, `n iarb\. Ma[ina s-a r\sturnat [i s-a f\cut zob, `n mijlocul [oselei. Dup\ ce au fost descarcera]i, cei trei ocupan]i ai autovehiculului prahovean au fost transporta]i la Spitalul Jude]ean de Urgen]\. Florentina Dima, de 30 de ani, a `ncetat din via]\ dup\ c=teva ore. R\ni]i grav, so]ul acesteia Costel Dima, care era [i [ofer precum [i un al treilea pasager, Vasile T\t\r\u, de 27 de ani, aflat pe locul din dreapta [oferului, au supravie]uit.
N {i-a sf=r[it via]a intr=nd cu BMW-ul `ntr-un copac `n aceea[i zon\ a mor]ii de pe DN2, dintre Cump\r\tura [i Suceava
~n diminea]a zilei de 17 iunie 2011, s-a petrecut un alt cumplit accident de circula]ie tot pe DN2, `ntre Cump\r\tura [i Suceava c=nd un t=n\r de 35 de ani [i-a pierdut via]a `n urma impactului dintre ma[ina pe care o conducea [i un copac de pe marginea [oselei.
Constantin B\l\u, de origine din F\lticeni dar stabilit de c=]iva ani cu domiciliul `n Timi[oara, se `ndrepta spre Suceava dinspre F\lticeni cu un automobil marca BMW, `nmatriculat `n Suceava . Pe scaunul din dreapta `l avea pe un prieten al s\u din comuna Bune[ti, Constantin Andrei D., de 29 de ani.
B\rbatul, posesor al permisului de conducere pentru categoria ”B” din anul 2003, a pierdut controlul asupra direc]iei de mers a automobilului [i a intrat în coliziune cu un copac de pe partea stâng\ a p\r]ii carosabile.
Poli]i[tii au constatat `n mai toate cazurile c\ vina pentru producerea acestor grave accidente de circula]ie apar]ine `n exclusivitate [oferilor ori problemelor tehnice ale automobilelor pe care le conduceau. Nimeni nu a luat `n calcul `ns\ [i o alt\ variabil\, la fel de demn\ de a fi luat\ `n seam\. Prezen]a arborilor care str\juiesc pe dreapta [i pe st=nga drumurile na]ionale [i care sunt adev\rate invita]ii c\tre moarte, pentru ma[inile sc\pate de sub control. Conform unei legi actualizate `n 1997 printr-o ordonan]\ de urgen]\ dar veche din anii ’70 ai secolului trecut, denumit\ „Legea Drumurilor”, arborii de pe marginea [oselelor na]ionale apar]in autorit\]ii care gestioneaz\ aceste drumuri. Niciodat\ p=n\ acum aceast\ autoritate, denumit\ `n fel [i chip, dup\ cum s-au succedat guvernele, nu [i-au asumat vreo responsabilitate `n ceea ce prive[te zecile de victime, mul]i mor]i, [i mai mul]i r\ni]i, rezultate din accidentele rutiere produse `n urma impactului `ntre mijloacele de transport [i arborii de pe marginea [oselei. Acum zece ani, c=nd colonelul Nicolae Baltag [i colegii s\i [i-au pierdut via]a `n urma impactului ma[inii `n care se aflau cu un copac de pe marginea [oselei DN17, un martor comenta: „dac\ nu era copacul, mergeau doi kilometri prin porumb, adormi]i s\ fi fost, tot se trezeau [i nu murea nimeni”. (Neculai RO{CA)
 

Vezi si

Fiecare elev de la Liceul cu Program Sportiv are propriul dulăpior pentru rechizite și lucruri personale. Telefoanele vor fi ”încuiate” în timpul orelor

În urmă cu un an de zile, conducerea Liceului cu Program Sportiv Suceava implementa, în …

No comments

  1. “Acum zece ani, in data de 25 august 2008….”
    Cred ca sunt de fapt vreo 4 ani