Saturday , April 27 2024

Criminalii muti de pe marginea soselelor au facut cele mai multe victime `n accidentele rutiere

~n ultimii ani, zeci de oameni [i-au pierdut via]a ori au fost grav r\ni]i dup\ ce ma[inile `n care se aflau au intrat `n coliziune cu arborii planta]i de-a lungul drumurilor care str\bat jude]ul Suceava u ma[ini pentru care s-au cheltuit milioane de euro sf\r=mate [i familii distruse pe veci, sunt victime colaterale `n r\zboiul dintre conduc\torii auto [i arborii de pe marginea [oselelor na]ionale u arborii l\sa]i s\ creasc\ pe marginea drumurilor nu au nicio utilitate practic\ at=ta timp c=t nu se constituie `ntr-o perdea de protec]ie, dar administratorilor drumurilor nici prin cap nu le trece s\ scape de ace[ti “criminali” de l=ng\ [osele

De-a lungul ultimilor ani, zeci de oameni [i-au pierdut via]a ori au fost gravi r\ni]i, dup\ ce ma[inile `n care se aflau s-au lovit de arborii planta]i pe marginea drumurilor na]ionale din jude]ul Suceava. Copacii care str\juiesc [oselele aflate administrarea structurilor locale ale Agen]iei Na]ionale de Drumuri [i Autostr\zi produc anual mai mul]i mor]i [i r\ni]i dec=t orice alt\ cauz\ oficial\ a accidentelor rutiere pe drumurile na]ionale din jude]ul nostru. Putem ad\uga [i pagubele de milioane de euro produse proprietarilor de automobile, din cauza unei cutume vechi dar lipsite de justificare `n secolul 21.
Ieri `n jurul orei 11.00, pe DN2, la ie[irea din Suceava spre F\lticeni, Drago[ Cotlet, de 60 de ani, din municipiul Suceava se afla la volanul unei autoutilitare marca Ford Transit [i se deplasa dinspre Suceava spre municipiul F\lticeni. La kilometrul 429, s-a `nscris `n mod corespunz\tor `n efectuarea unui viraj la st=nga spre un drum neclasificat. ~n acel moment a intrat `n coliziune cu un automobil marca BMW X5, condus de Vasile Cotos, de 27 de ani, din Straja. Acesta din urm\ se angajase `n efectuarea manevrei de dep\[ire, iar dup\ ce s-a izbit `n Ford, a fost proiectat `ntr-un copac de pe marginea drumului. Impactul a fost unul deosebit de puternic, ma[ina fiind f\cut\ zob. La fa]a locului a sosit un echipaj de ambulan]\ care l-a transportat pe Vasile Cotos la Spitalul Jude]ean Sf=ntul Ioan cel Nou Suceava. ~n urma investiga]iilor medicale, acesta a fost diagnosticat cu “fractur\ femur drept, gamb\ st=nga”, av=nd nevoie de aproximativ 30-35 zile de `ngrijiri pentru vindecare. Conduc\torii auto au fost testa]i cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, dup\ care li s-au recoltat probe biologice, `n vederea stabilirii alcoolemiei. ~n cauz\, a fost `ntocmit dosar penal pentru v\t\mare corporal\ din culp\. Poli]i[tii continu\ cercet\rile pentru a se stabili cu exactitate `mprejur\rile `n care a avut loc accidentul. Ma[ina, condus\ de Vasile Cotos, s-a f\cut zob.
N tragedia de pe DN 17, `n care trei ofi]eri superiori de poli]ie [i-au pierdut via]a
Acum zece ani, `n data de 25 august 2008, Comisarul-[ef Nicolae Baltaru de 51 ani, loc]iitorul [efului Serviciului de Eviden]\ Informatizat\ a Persoanei din cadrul IJP Suceava [i subcomisarul D\nu] Miron de 42 de ani, [eful Biroului Pa[apoarte din aceea[i structur\, [i-au pierdut via]a `ntr-un accident de circula]ie `n comuna Stroie[ti. Cel\lalt pasager, comisarul Ioan Stoian Buliga de 49 de ani, [eful Compartimentului Permise [i `nmatricul\ri, a decedat la scurt timp, `n urma leziunilor grave suferite. Neantent la volan, Nicolae Baltaru a ie[it de pe carosabil, pe DN17 [i a intrat cu Vokswagen-ul pe care `l conducea `ntr-un copac de pe marginea drumului. ~n urma investiga]iilor f\cute la acea vreme s-a stabilit c\ ma[ina, ie[it\ de pe carosabil, nu a reu[it s\ se `nscrie pe o traiectorie care ar fi putut s\ le salveze via]a celor din automobil, din cauza amenaj\rilor f\cute de cei de la Drumuri Na]ionale. {an]ul `n care au intrat [i taluzul de dincolo de acesta au direc]ionat ma[ina c\tre un copac. Viteza mare a avut la r=ndul ei o influen]\ la traiectoria ma[inii care, `n loc s\ plece `ntr-un lan de porumb lung de c=]iva kilometri s-a tr=ntit `ntr-un arbore de pe marginea drumului na]ional iar `n urma impactului, pasagerii [i-au pierdut via]a.
~n data de 27 mai 2009, s-a petrecut o alt\ tragedie `n care vinovatul mut pentru r\nirea grav\ a doi suceveni sunt arborii de pe marginea drumurilor na]ional . Pe DN 29A `n zona p\durii Ad=ncata, trei persoane r\nite `n accidentul rutier petrecut atunci au ajuns la spital cu r\ni grave. Viorel Tucaliuc, de 29 ani din comuna Siminicea venea spre Suceava cu un microbuz Volkswagen av=nd pasageri pe scaunele din spate pe so]ii Mihai [i Tatiana P\durariu din Zvori[tea c=nd, ajungând în apropiere de „Cabana C\prioara”, din cauza neaten]iei în conducere ma[ina `n care se aflau a p\r\sit partea carosabil\, dup\ care [oferul a pierdut controlul asupra direc]iei de deplasare, a p\truns pe contrasens [i a acro[at lateral un copac din marginea p\durii de pe partea stâng\ a sensului s\u de mers.
În urma accidentului a rezultat v\t\marea corporal\ a lui Mihai P\durariu de 39 ani care a fost transportat la Spitalul Jude]ean Suceava, unde i s-a stabilit diagnosticul politraumatism prin accident rutier, amputa]ie traumatic\ gamb\ stâng\, pl\gi contuzii multiple, necesitând pentru vindecare 90-100 zile de îngrijirii medicale, dac\ nu intervin complica]ii [i a Tatianei P\durariu de 32 ani care a suferit un politraumatism prin accident rutier, [oc traumatic, fractur\ bilateral membru inferior, traumatism toracic, necesitând pentru vindecare 40-50 zile îngrijiri medicale.
N o femeie decedat\ [i doi b\rba]i la un pas de moarte dup\ ce ma[ina `n care se aflau s-a izbit `ntr-un nuc, pe DN2
La `nceputul lunii septembrie a anului 2009, un Audi A6 `nmatriculat `n jude]ul Prahova a intrat pe contrasens [i s-a lovit `n plin `ntr-un nuc de pe marginea DN2, `nainte de intrarea `n municipiul Suceava dinspre Cump\r\tura. Ma[ina condus\ de Costel Dima se `ndrepta spre Suceava c=nd `n mod inexplicabil a ie[it din coloana de ma[ini format\ la intrarea `n municipiu, a intrat pe contrasens [i s-a izbit frontal de un nuc de pe marginea [oselei. Motorul ma[inii a fost proiectat `n urma impactului la c=]iva zeci de metri distan]\, `n iarb\. Ma[ina s-a r\sturnat [i s-a f\cut zob, `n mijlocul [oselei. Dup\ ce au fost descarcera]i, cei trei ocupan]i ai autovehiculului prahovean au fost transporta]i la Spitalul Jude]ean de Urgen]\. Florentina Dima, de 30 de ani, a `ncetat din via]\ dup\ c=teva ore. R\ni]i grav, so]ul acesteia Costel Dima, care era [i [ofer precum [i un al treilea pasager, Vasile T\t\r\u, de 27 de ani, aflat pe locul din dreapta [oferului, au supravie]uit.
N {i-a sf=r[it via]a intr=nd cu BMW-ul `ntr-un copac `n aceea[i zon\ a mor]ii de pe DN2, dintre Cump\r\tura [i Suceava
~n diminea]a zilei de 17 iunie 2011, s-a petrecut un alt cumplit accident de circula]ie tot pe DN2, `ntre Cump\r\tura [i Suceava c=nd un t=n\r de 35 de ani [i-a pierdut via]a `n urma impactului dintre ma[ina pe care o conducea [i un copac de pe marginea [oselei.
Constantin B\l\u, de origine din F\lticeni dar stabilit de c=]iva ani cu domiciliul `n Timi[oara, se `ndrepta spre Suceava dinspre F\lticeni cu un automobil marca BMW, `nmatriculat `n Suceava . Pe scaunul din dreapta `l avea pe un prieten al s\u din comuna Bune[ti, Constantin Andrei D., de 29 de ani.
B\rbatul, posesor al permisului de conducere pentru categoria ”B” din anul 2003, a pierdut controlul asupra direc]iei de mers a automobilului [i a intrat în coliziune cu un copac de pe partea stâng\ a p\r]ii carosabile.
Poli]i[tii au constatat `n mai toate cazurile c\ vina pentru producerea acestor grave accidente de circula]ie apar]ine `n exclusivitate [oferilor ori problemelor tehnice ale automobilelor pe care le conduceau. Nimeni nu a luat `n calcul `ns\ [i o alt\ variabil\, la fel de demn\ de a fi luat\ `n seam\. Prezen]a arborilor care str\juiesc pe dreapta [i pe st=nga drumurile na]ionale [i care sunt adev\rate invita]ii c\tre moarte, pentru ma[inile sc\pate de sub control. Conform unei legi actualizate `n 1997 printr-o ordonan]\ de urgen]\ dar veche din anii ’70 ai secolului trecut, denumit\ „Legea Drumurilor”, arborii de pe marginea [oselelor na]ionale apar]in autorit\]ii care gestioneaz\ aceste drumuri. Niciodat\ p=n\ acum aceast\ autoritate, denumit\ `n fel [i chip, dup\ cum s-au succedat guvernele, nu [i-au asumat vreo responsabilitate `n ceea ce prive[te zecile de victime, mul]i mor]i, [i mai mul]i r\ni]i, rezultate din accidentele rutiere produse `n urma impactului `ntre mijloacele de transport [i arborii de pe marginea [oselei. Acum zece ani, c=nd colonelul Nicolae Baltag [i colegii s\i [i-au pierdut via]a `n urma impactului ma[inii `n care se aflau cu un copac de pe marginea [oselei DN17, un martor comenta: „dac\ nu era copacul, mergeau doi kilometri prin porumb, adormi]i s\ fi fost, tot se trezeau [i nu murea nimeni”. (Neculai RO{CA)
 

Vezi si

 Un tânăr care a încercat să fure două bormașini din Leroy Merlin, prins de doi polițiști aflați în timpul liber

Vineri seara, la ora 19.02, Secția de Poliție Burdujeni a fost sesizată prin  112 de …

No comments

  1. “Acum zece ani, in data de 25 august 2008….”
    Cred ca sunt de fapt vreo 4 ani