Alte stiri
Economii de un milion de euro pe an la energia consumată de Spitalul Județean, după implementarea unui proiect de reabilitare
acum 23 hours
Cîmpeanu a explicat la Digi24 că sunt două variante luate în calcul:
“Prima variantă se referă la păstrarea regulilor actuale: cu ziua de referință vineri, cu situația în care, dacă o localitate trece de 6 la mie, toate școlile din localitate să intre în online, dar grădinițele și creșele rămân deschise. Varianta doi se referă la posibile decuplări de rata de incidență a funcționării școlilor, pe modelul funcționării grădinițelor, care nu depinde de rata de incidență, unde activitatea se suspendă dacă apar cazuri în grădiniță sau într-o clasă”, a spus ministrul.
“Decuplarea de rata de infectare înseamnă că nu mai depinde funcționarea școlilor de un nivel de infectare – fie 6, 7 sau 8, la fel cum funcționează grădinițele acum, care rămân deschise indiferent de rata de infectare din localitate. E însă o legătură directă între numărul de îmbolnăviri din grădiniță cu modul de funcționare. Decuplare înseamnă eliminarea oricărui prag”, a explicat ministrul Educației.
Potrivit unui astfel de scenariu, elevii ar putea să rămână fizic la școală chiar dacă rata de incidența trece de 6 la mie. Astfel, copiii sănătoși ar putea continua să învețe în clase și doar cei care se infectează să treacă în online.
“Până vineri va trebui să anunțăm cât se poate de clar. Atunci anunțăm scenariul, care sunt regulile, dacă rămânem pe același scenariu sau dacă, așa cum dorim cei din Educație, vom putea menține – pe modelul grădinițelor – și școlile deschise, până la apariția unui număr de cazuri.
Ieri am primit o informare de la reprezentanța noastră la Bruxelles, am analizat deciziile luate în alte state, cele mai multe state aplică principiul – școlile se închid ultimele și se deschid primele”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Tags Cimpeanu deschise Obiectiv de Suceava peste 6 la mie scenariu scoli
Prim-ministrul Marcel Ciolacu a declarat, vineri, la Piatra-Neamţ, că Guvernul va încerca în şedinţa de …