Saturday , June 22 2024

Jumătate dintre funcționarii publici din România nu știu ce servicii online oferă instituția în care lucrează

Cele mai multe instituții publice nu au o infrastructură digitală care să eficientizeze atât munca angajaților, cât și relația cu contribuabilii, iar 50% dintre funcționarii publici nu știu ce și câte servicii în regim online oferă instituția din care fac parte, deși lucrează la actualul loc de muncă de peste zece ani, arată un studiu realizat de Centrul de Formare APSAP, dat publicității joi.

Potrivit sursei citate, opt din zece angajați din sectorul public nu au avut posibilitatea de a lucra în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu în ultimii doi ani, din cauza lipsei unei infrastructuri digitale adecvate (sistem de comunicare, sistem de raportare, sistem de monitorizare a activității etc.).
Cercetarea de specialitate relevă faptul că femeile angajate în sectorul public, spre deosebire de bărbați, își majorează veniturile și din alte activități independente în afara locului de muncă, în timp ce 20% dintre respondenți nu sunt familiarizați cu serviciile digitale oferite de instituția în care lucrează.
De asemenea, aproape jumătate dintre cei care nu cunosc numărul de servicii digitale oferite de către instituția din care fac parte (475 persoane) au o vechime de peste zece ani la actualul loc de muncă, iar 15% nu știu dacă angajatorul lor este prezent pe platformele de socializare online (Facebook, Instagram, LinkedIn).
În ceea ce privește gradul de mulțumire a respondenților, deși infrastructura digitală este deficitară în instituțiile publice, 80% din totalul celor chestionați au afirmat că sunt mulțumiți de locul lor actual de muncă.

“În cadrul cercetărilor efectuate la nivel european, România ocupă adesea ultimele poziții în ceea ce privește gradul de digitalizare și oportunitățile de a lucra în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu. Totuși, România a adoptat Legea nr. 81 încă din 30 martie 2018 privind reglementarea activității de muncă la distanță, unde în art. 2, lit. a, telemunca este definită ca fiind forma de organizare a muncii prin care salariatul, în mod regulat și voluntar, își îndeplinește atribuțiile specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puțin o zi pe lună, folosind tehnologia informației și a comunicațiilor”, notează sursa citată.

Conform datelor furnizate de Eurostat în 2020, încă din perioada pandemiei, Finlanda a fost și rămâne pe poziție de lider european în facilitarea muncii la distanță, iar în context peste 25% dintre angajații din această țară au optat pentru această formă de lucru. În contrast, România s-a situat pe ultimul loc în acest clasament, cu 2,5% dintre angajați lucrând în această manieră.

În martie 2024, Centrul de Formare APSAP a organizat o serie de sesiuni de perfecționare gratuite, accesibile online, destinate personalului din administrația publică românească, cu scopul de a le actualiza cunoștințele și de a-i ține la curent cu noile reglementări legislative din 11 domenii relevante.
Studiul APSAP a fost realizat pe un eșantion de 5.166 de persoane, angajate la instituții publice, care au au completat un chestionar format din 29 de întrebări, baza unor concluzii semnificative.

Fondată în anul 2014, organizația neguvernamentală Centrul de Formare APSAP a devenit una dintre cele mai de încredere organizații care furnizează programe de perfecționare pentru sectoarele public și privat din România.

APSAP are peste 250.000 de participanți activi și un corp de lectori alcătuit din 75 de formatori.  (Agerpres)

Vezi si

Un nou val de praf saharian ajunge în România

Un nou val de praf saharian ajunge sâmbătă în România. Până luni masa de aer …