Wednesday , May 1 2024

Podul de la Vicov de peste râul Suceava va fi reabilitat începând din toamnă

Podul de la Vicovu de Sus, de peste râul Suceava, va fi refăcut de GEIGER TRANSILVANIA SRL. Societatea din Cristești, județul Mureș a depus oferta câștigătoare în asociere cu compania POD-PROIECT și având drept subcontractant declarat firma suceveană LOIAL Impex.

GEIGER TRANSILVANIA SRL, care are o cifră de afaceri de 224,4 milioane de lei și un profit net de 25,4 milioane lei la un număr de peste 420 de angajați, a depus oferta câștigătoare pentru suma de 18.189.234,99 lei fără TVA. Asta în condițiile în care valoarea estimată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR SA pentru obiectivul de investiții „Reabilitare pod pe DN 2E, km 79+179 peste râul Suceava la Vicovu de Sus” era de 22.194.911,06 lei, fără TVA. Cu alte cuvinte, în loc de circa 4,4 milioane de euro fără TVA, proiectarea și lucrarea va fi realizată pentru o sumă de circa 3,65 milioane de euro fără TVA.

Podul de peste râul Suceava situat între Vicovu de Sus și Vicovu de Jos se află într-o situație dificilă – prefectul Alexandru Moldovan prezentându-l toamna trecută ca fiind unul dintre podurile cu risc din cauza mai multor elemente de infrastructură periclitate de intemperiile care au avut loc de-a lungul anilor.

Există câteva șanse ca să înceapă lucrările în acest an, deoarece în maximum 6 luni de la contractare ar trebuie finalizat proiectul tehnic cu detaliile de execuție și proiectul pentru autorizația de construire. Dacă se va reuși acest lucru până în luna octombrie, atunci este posibil ca o parte din lucrări să demareze în această toamnă.

Necesitatea reabilitării podului de peste râul Suceava dintre Vicovu de Sus și Vicovu de Jos a devenit un imperativ pentru localnici și nu numai din cel puțin două motive: este preconizată o intensificare a traficului pe drumul național respectiv mai ales după deschiderea PTF Vicov-Crasna și, cel puțin la fel de important ca primul motiv, este într-o stare nesatisfăcătoare de degradare din cauza intemperiilor. Construit în 1954 cu clasa de încărcare I în lungime de 130 de metri (cu cinci deschideri) și lățime de 9 metri din care partea carosabilă este de 7 metri, podul nu a fost reabilitat până acum.

Reamintim că la licitația organizată de CNAIR au mai depus oferte cei de la CONFER GROUP SRL – societate din municipiul Onești, județul Bacău care are o cifră de afaceri de 37 de milioane de lei și un profit net de 1,3 milioane lei la un număr de 150 de angajați – și firma FRASINUL – societate din satul Anieș, Comuna Maieru, județul Bistrița Năsăud, care are o cifră de afaceri de 250,8 milioane de lei și un profit net de 9,51 milioane lei la un număr de peste 214 angajați – iar ambele oferte au fost depuse alături de asociați și subcontractanți. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Recomandări ale specialiștilor DSP Suceava de Sărbători: prepararea corespunzătoare a alimentelor și evitarea exceselor alimentare

Consumarea alimentelor în exces poate duce la dispepsii gastro-intestinale (greţuri, balonări, dureri abdominale difuze, scaune …