Monday , April 29 2024

Construirea unui pod nou pe DN 29A, la Zvoriștea, va demara abia anul viitor

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, prin DRDP Iași, a scos la licitație proiectarea tehnică – inclusiv documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire – asistență tehnică și execuția lucrărilor la obiectivul „Pod DN 29A, km 22+859”, care leagă județele Suceava și Botoșani. Valoarea totală estimată – proiectare, asistență tehnică și execuție lucrări – este de 70.188.802,93 lei, fără TVA, termenul de realizare a lucrărilor fiind de 36 de luni, din care 12 luni proiectarea și 24 de luni execuția lucrărilor. Practic, și în eventualitatea în care în câteva luni va fi desemnat câștigătorul licitației, probabilitatea ca să fie gata proiectul tehnic și cel pentru autorizarea construcției în acest an este simbolică.

Mai probabilă este însă desființarea spre finele anului a podului actual – condiționată așa cum se va vedea în cele ce urmează – de realizarea unei rute provizorii. Asta pentru că realizarea documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire și a celei de desființare are un termen de șase luni în interiorul termenului de 1 an pentru proiectare. Însă chiar și în aceste condiții, nu este 100% sigur că va fi realizat un pod provizoriu și va fi desființat podul actual până la final de 2024, ci există în continuare o mare probabilitate ca asta să se întâmple în prima parte a lui 2025. și tot poate pe la jumătatea anului viitor să demareze și lucrările la noul pod de peste râul Siret în zona Zvoriștea – Vârfu Câmpului.

Din câte se pare, CNAIR pune foarte mult accent pe calitate dat fiind faptul că atribuirea contractului de proiectare și execuție, nu se face după criteriul „prețul cel mai scăzut”, ci după „cel mai bun raport calitatepreț” iar componenta financiară în evaluarea/punctarea ofertelor va conta doar în pondere de 40%. Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni

Podul actual – construit pe grinzi metalice simplu rezemate, cu 4 deschideri – a fost restricționat de circa cinci ani de zile pentru traficul mașinilor cu masa maximă admisă de peste 7,5t. De altfel, podul existent a fost construit în anul 1933 nu a fost până acum modernizat. Zona podului actual este accesibilă prin intermediul drumului național DN 29A, drum ce leagă municipiile Suceava și Dorohoi. Termenul de depunere a ofertelor este 19 aprilie, proiectul având drept scop construirea unui pod rutier nou, care să asigure fluidizarea traficului, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs și scăderea poluării în zona tranzitată. Ca și actualul pod, și cel nou traversează râul Siret în extravilanul teritoriului administrativ al comunei Vârfu Câmpului, județul Botoșani, și în extravilanul teritoriului administrativ al comunei Zvoriștea, județul Suceava, pe DN 29A, la km 22^859.

Pe de altă parte, soluția specialiștilor și pentru care se va face de altfel proiectul tehnic este de a fi edificat un pod nou (pe locația podului existent), cu tablier din grinzi prefabricate din beton și arc metalic. Dimensiunile acestui nou pod vor fi sensibil mai mari: lungime totală de 173 m, 5 deschideri, lățime de 11,50 m, din care parte carosabilă de 7,80m și două trotuare a câte 1,60 m fiecare.

În perioada lucrărilor, traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 m. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungimea de 90 m și lățimea părții carosabile de 5 m. Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită dintr-un tablier mixt pe grinzi din oțel, în conlucrare cu placa de beton. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Trei mențiuni pentru elevii suceveni, la Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română

Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română, clasele IX- XII, a fost organizată de Inspectoratul …