Friday , April 26 2024

Cel mai mare proiect de infrastructură din PNRR-urile din Europa, A7 – Autostrada Moldovei, bate pasul pe loc

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc și deja se intră în mari întârzieri.

O șansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL. Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc și deja intrăm în mari întârzieri. Vorbim de un proiect de 320km și 3 mld euro! Adică mai mult decât a cheltuit România pentru toate autostrăzile în ultimii 10 ani. Nu visam la acești bani care reprezintă o oportunitate o dată la o generație. și ne-am bătut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca să-i obținem”, a scris joi pe Facebook Cătălin Drulă.

Acesta întreabă de ce, din septembrie până acum, nu a fost anunțat un câștigător la licitațiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploiești – Buzău.

Conforma cestuia, ultima amânare a fost pentru 22 februarie ca termen limită de evaluare a ofertelor, iar jumătate din autostradă, adică de la Focșani la Bacău și apoi până la Pașcani, „nu e nici azi licitată și o promit abia la jumătatea anului”.

Cătălin Drulă susține că pe autostrada A8 nu a fost finalizat studiul de fezabilitate, nu este acord de mediu obținut, și că nu a fost lansată nicio licitație pentru reînnoirile, ridicările de restricții și electrificările pe magistralele București – Pitești, Constanța – Mangalia, Giurgiu – Videle, Reșița – Voiteni. De asemenea, el spune că nu au fost obținute avize, acord de mediu și studiu de fezabilitate aprobat pentru magistrala bucureșteană M4 Gara de Nord – Filaret.

„Oricine ar fi ministru ar trebui să nu doarmă noaptea de grija PNRR și să viseze proiectele și termenele. PSD la Transporturi, în schimb: angajări de clientelă, măriri de organigrame, posturi noi, nu scapă nimic de băieții și fetele mufați la banul public. Cum să facem noi PNRR cu căpușele înfipte în vena statului?”, a mai scris fostul ministru al Transporturilor pe rețeaua de socializare.

 Cum răspunde Sorin Grindeanu

 „Eu repet ce am spus și la audierea mea ca ministru: nu de scandal politic au nevoie acum oamenii, ci de colaborare pentru realizarea unor lucrări concrete promise de toate partidele!”, a scris Grindeanu pe Facebook, ca răspuns.

Grindeanu a făcut o listă de eșecuri la minister pe care i le-a imputat lui Drulă, dar nu a zis nimic concret despre situația autostrăzii A7 care a acumulat mari întârzieri în ultimele luni.

Autostrada Moldovei – A7. Foto: Hotnews.ro

Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare pe PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026, relateaza HotNews.

Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase la licitația de execuție loturile treptat.

Primele tronsoane, de la Ploiești (Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor – 39 la număr – s-a făcut în luna septembrie. De atunci și până acum nu s-au ales câștigătorii.

Abia în luna februarie2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani, dar abia două au și fost deocamdată publicate în SEAP, informează HotNews.ro.

 Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

Vezi si

ANPC: Consumatorii să refuze să cumpere produse din pește despre care au îndoieli privind gradul de prospețime

Consumatorii trebuie să acorde o atenție deosebită aspectului exterior al produselor din pește și chiar …

One comment

  1. Āstia LATRĀ mult din 1990 incoace si nimic NU fac ! EU zic asa : cine vrea la putere si promit fel si fel de lucruri ( MINCIUNI) sā aibā aceiasi soartā ca a lui N Ceausescu dacā dupā incheierea mandatuluu NU au fācutā ceea ce au promis!!! CE ZICETI ? OARE SE BAGĀ CAREVA ??!!