Monday , April 29 2024

Record: un accelerat a avut ieri 10 ore intarziere

N noaptea de miercuri spre joi, precum [i diminea]a zilei de joi a fost un calvar pentru c\l\torii din mai multe trenuri care circulau pe ruta feroviar\ care face leg\tura `ntre Moldova [i Transilvania n Acceleratul 1766 Timi[oara Nord – Ia[i a fost blocat `n gara Larion [i din aceast\ cauz\ se estimase, ini]ial, c\ va avea circa 550 de minute `nt=rziere n trenul a ajuns `ns\ la Suceva dup\ zece ore de `nt=rziere, ceea ce este un record negativ `n aceast\ privin]\, cel pu]in pentru jude]ul nostru n [i Acceleratul 1838 Timi[oara Nord – Ia[i a fost blocat `n gara Lunca Ilvei [i s-a estimat, ini]ial, c\ vor fi numai 370 de minute `nt=rziere, `ns\ [i acest tren a avut o `nt=rziere de aproape zece ore

Mai multe trenuri de c\l\tori au fost oprite `n aceast\ diminea]\ pe raza jude]ului Suceava [i pe raza jude]ului Bistri]a N\s\ud (care urmau s\ ajung\ [i pe teritoriul jude]ului Suceava), din cauza mai multor copaci c\zu]i pe sine. Situa]ia a fost dramatic\ pentru c\l\torii care erau `n trenurile respective [i care au r\mas blocate, `n unele cazuri peste [apte ore. C\derile de copaci care au rupt linia de contact a re]elei de transport electric feroviar au avut loc pe por]iunea curpins\ `ntre Lunca Ilvei [i Vatra Dornei. Pentru a se face fa]\ la aceste probleme, au fost puse `n func]iune [i unele locomotive diesel.
Indiferent de m\surile luate, `nt=rzierile au fost uria[e. Acceleratul 1833 Ia[i – Timi[oara a sosit, ieri diminea]\, `n Gara Burdujeni cu 30 minute `nt=rziere, unde a stat mai bine de o or\ [i jum\tate [i a plecat abia `n jurul orei 10. Acceleratul 1766 Timi[oara Nord – Ia[i a fost blocat `n gara Larion [i din aceast\ cauz\ se estimase, ini]ial, c\ va avea circa 550 de minute `nt=rziere. Trenul a ajuns `ns\, conform celor spuse de comisarul Florin Catan\, [eful Serviciului Poli]iei Transporturi Suceava, dup\ zece ore de `nt=rziere, ceea ce este un record negativ `n aceast\ privin]\, cel pu]in pentru jude]ul Suceava.

Sute de minute intarziere afisate la tabelul Sosiri din Gara Burdujeni
Acceleratul 1838 Timi[oara Nord – Ia[i a fost blocat `n gara Lunca Ilvei [i s-a estimat, ini]ial, c\ numai 370 de minute `nt=rziere vor fi, `ns\ Florin Catan\ a spus c\ [i acest tren avusese o `nt=rziere de aproape zece ore. „Nu `mi aduc aminte ca `n ultimii ani s\ fie `nt=rzieri de tren at=t de mari. Din p\cate este posibil ca `n zilele urm\toare s\ mai fie [i alte probleme similare pentru c\ zona unde s-au produs este una foarte sensilbil\, cu vegeta]ie bogat\ iar condi]iile meteo pot favoriza c\derile de arbori. De aceast\ dat\ au c\zut circa 40 de copaci `n zona Larion – Ilva. A fost munc\ mult\ s\ `ndep\rtezi to]i copacii. Unele vagoane au fost afectate, av=nd geamurile sparte”, a mai spus Florin Catan\.
Trenul accelerat 1556 Timi[oara Nord – Ia[i a avut nu mai pu]in de 530 minute `nt=rziere. De asemenea, trenul personal 4205 Vatra Dornei – Bistrita a fost blocat `n Gara Floreni pentru 240 de minute iar trenul personal 5704 Ilva Mic\ – Suceava, a fost anulat. Astfel, trenul 1766 care fusese oprit `n sta]ia Larion, de la ora 1.55, trenul 1838 sta]ionat `n sta]ia Lunca Ilvei de la ora 6.17, trenul 1833 oprit `n sta]ia Suceava, de la ora 8.03, trenul 4205 sta]ionat `n sta]ia Floreni, de la ora 4.48 [i trenul 5704 a flat `n sta]ia Ilva Mare de la ora 6.27. Pe l=ng\ aceasta, o pereche de trenuri accelerat – 1931/1932 – care circulau `ntre Ia[i [i Cluj-Napoca au fost anulate din cauz\ lipsei de garnituri.
De fapt, `n ceea ce prive[te situa]ia Regionalei Ia[i, linia curent\ Co[na – Gr\dini]a – Larion este `nchis\ de la ora 2.19 din cauza copacilor c\zu]i `n gabaritul liniei [i pe linia de contact. Pentru remedirea deranjamentului s-a lucrat cu drezine pantograf, cinci trenuri sta]ion=nd de c=teva ore. Pe toate sec]iile de circula]ie unde traficul feroviar este `nchis, echipele de interven]ie desf\[oar\ lucr\ri de remediere a defec]iunilor la linia de contact [i pentru `ndep\rtarea copacilor c\zu]i, astfel `nc=t, circula]ia trenurilor s\ poat\ fi reluat\ `n condi]ii normale de trafic, potrivit sursei citate.
N Pompieri, jandarmi [i poli]i[ti, al\turi de c\l\torii din tren
Dou\ din trenurile blocate `n Bistri]a-N\s\ud, 1766 Timi[oara – Ia[i [i 1838 pe aceea[i rut\, s-au pus `n mi[care, joi diminea]\, dup\ ce copacii c\zu]i pe linia ferat\ Vatra Dornei – Ilva Mic\ au fost ridica]i. Al treilea tren blocat `n jude]ul Bistri]a-N\s\ud, personalul 5704 Ilva Mic\ – Suceava, a sta]ionat mai mult, `ns\ din fericire nu are niciun c\l\tor. Ulterior, conform celor afirmate de [eful Poli]iei Transporturi Feroviare Ilva Mic\, Adrian Bodiu, linia ferat\ Vatra Dornei – Ilva Mic\ a fost deblocat\ pu]in dup\ ora 10.00. „La ora 10.10, trenul 1766 a plecat spre Vatra Dornei, ca [i trenul 1838, care a p\r\sit gara Lunca Ilvei cu direc]ia Larion, de unde va fi tractat de o locomotiv\. Singurul care mai st\ este trenul 5704, care se afl\ la Lunca Ilvei, dar nu avem c\l\tori `n garnitura aceea”, a declarat Bodiu.
Potrivit Inspectoratului pentru Situa]ii de Urgen]\ ”Bucovina” Suceava, arborii dobor=]i care au blocat circula]ia feroviar\ `ntre Moldova [i Transilvania nu se afl\ pe raza jude]ului Suceava, ci `n jude]ul Bistri]a – N\s\ud, dar s-a luat m\sura opririi trenurilor ce au trecere prin zona respectiv\, p=n\ la degajarea copacilor de pe [ine. Pentru evitarea situa]iilor nedorite pentru fiecare dintre trenuri, s-a constituit c=te o echip\ de ajutor format\ din membrii ai Inspectoratului pentru Situa]ii de Urgen]\, Inspectoratului de Jandarmi Jude]ean [i Serviului Poli]iei Transporturi care au monitorizat permanent c\l\torii asigur=ndu-le ceai cald [i p\turi. „La fa]a locului s-a deplasat [i Grupa Operativ\ a inspectoratului, condus\ de inspector [ef, colonel Ion Burlui. Nu s-au constatat probleme deosebite, iar c\l\torilor li s-au oferit ceaiuri calde, gratuit de c\tre angaja]ii CFR”, a precizat locotenent Ioana Istrate, de la Compartimentul Informare [i Rela]ii Publice al ISU Suceava. Men]ion\m c\, pentru diminea]a de ieri, `n zon\ a fost instituit Codul galben, de v=nt [i ninsoare.
N Situa]ie dificil\ [i `n alte jude]e din ]ar\
De altfel, trenurile au `nt=rzieri de sute de minute, joi diminea]\, pe raza regionalelor Bucure[ti, Gala]i [i Constan]a, din cauza scurtcircuitelor produse, iar leg\tura feroviar\ este blocat\ pe sec]iile Vatra Dornei – Ilva Mic\ (Regionala CF Ia[i) [i Topli]a – Deda (Regionala CF Bra[ov). CF C\l\tori informeaz\, joi, c\ din cauza precipita]iilor sub form\ de ploaie [i a stratului gros de polei depus pe firul de contact [i pe pantografele locomotivelor s-au produs scurtcircuite, `n noaptea demiercuri spre joi. Acestea au provocat defec]iuni la pantografe [i topirea firului de contact pe mai multe sec]ii de circula]ie de pe raza regionalelor Bucure[ti, Gala]i [i Constan]a. Din aceast\ cauz\ trenurile au `nregistrat `nt=rzieri de sute de minute. Totodat\, `nt=rzieri foarte mari se `nregistreaz\ la trenurile care circul\ pe raza regionalelor Bra[ov, Cluj [i Ia[i unde sec]iile de circula]ie sunt blocate din cauza sutelor de copaci c\zu]i `n gabarit [i pe firul de contact. La ora transmiterii acestei [tiri, din cauza copacilor c\zu]i pe linie sau pe firul de contact, este blocat\ leg\tura feroviar\ pe dou\ sec]ii de circula]ie, care fac leg\tura `ntre centrul [i nordul ]\rii, respectiv pe rela]iile Vatra Dornei – Ilva Mic\ (Regionala CF Ia[i) [i Topli]a – Deda (Regionala CF Bra[ov). Singura rut\ ocolitoare pentru trenurile care asigur\ leg\tura feroviar\ `ntre sudul [i nordul ]\rii este Pa[cani – Adjud – Siculeni – Bra[ov – Sighi[oara – Teiu[ – Cluj, un traseu mai lung, dar singurul care poate permite, `n aceast\ situa]ie, leg\tura `ntre cele trei regionale de cale ferat\ (Bra[ov, Cluj, Ia[i).
Cele mai mari `nt=rzieri, de sute de minute, se `nregistraser\ la trenurile care circul\ spre/dinspre jum\tatea de nord a ]\rii, trenurile care sosesc din partea de sud-est [i sudul ]\rii ajung=nd la destina]ie cu `nt=rzieri de 60-90 de minute. `nt=rzieri mai mici, de maximum 40 de minute, se `nregistreaz\ la trenurile care sosesc din sud-vestul ]\rii (regionalele CF Timi[oara [i Craiova). Pe raza regionalei CF Bra[ov este `nchis\, de miercuri, ora 23.37, linia curent\ Topli]a – St=nceni din cauza copacilor c\zu]i `n gabaritul liniei [i pe linia de contact (rupt `n urma pr\bu[irii copacilor). Totodat\, linia Topli]a – Deda este `nchis\ de joi, ora 8.25 din cauza copacilor c\zu]i `n gabaritul liniei [i a liniei de contact (rupt `n urma pr\bu[irii copacilor). Pentru remedirea deranjamentelor se lucreaz\ cu drezinele pantograf pe sec]iile Topli]a – St=nceni [i St=nceni – Lunca Bradului. Ca urmare, trenul 549 este anulat pe sec]ia Topli]a – T=rgu Mure[ [i circul\ combinat cu trenul 406-1 ca tren 13402 pe rela]ia Topli]a – Bra[ov – Sighi[oara – R\zboieni – Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, trenul 407-2 este anulat pe rela]ia Deda – Bra[ov [i circul\ pe ruta ocolitoare Deda – T=rgu Mure[ – R\zboieni – Teiu[ – Bra[ov. Trenul 1641 [i 1643 a[teapt\ `n sta]ia Topli]a, trenul 1644 circul\ pe ruta ocolitoare R\zboieni – Bucure[ti ca tren 13403, trenul 1642 a[teapt\ `n sta]ia St=nceni de la ora 8.30, trenul 366-1 a[teapt\ `n sta]ia Gheorghieni. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Trei mențiuni pentru elevii suceveni, la Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română

Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română, clasele IX- XII, a fost organizată de Inspectoratul …