Saturday , May 11 2024

Noi zboruri de la Suceava la București, dar și spre Constanța

O nouă companie aeriană va opera, de pe data de 27 martie, de la Aeroportul “Stefan cel Mare” zboruri spre București și, din vară spre Constanța. Este vorba despre Air Connect, o firmă românească în care sunt opt asociați – unul dintre ei fiind suceveanul Alin Crețu – companie care își propune, deocamdată, ca să opereze de la Suceava pe lângă cursa la Constanța care va avea o singură frecvență pe săptămână și alte cinci curse săptămânale spre București, la ore diferite de cele cu care ne-a obișnuit până acum compania de stat. Lansarea oficială a avut loc la Camera de Comerț și Industrie Suceava. „Este un lucru de care mă bucur. Așteptam de mult o implicare a Cmerei de Comerț care, în general, este destuld e discretă. (…) În perioada următoare, cred că dacă vrem să reușim lucrul acesta îl putem face doar împreună, adică atât mediul de afaceri, cât și administrația. Prin urmare, consider extrem de inspirată alegerea acestui loc pentru a anunța un nou zbor, a anunța venirea unei noi companii, a unui nou operator pe aeroportul din Suceava”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Niculai Barbă, în prima parte a luării sale de cuvânt la evenimentul organizat de Camera de Comerț și Industrie.

Prezentarea companiei a fost făcută mai întâi de către Tudor Constantinescu, CEO al Air Connect și detaliată ulterior de către Iulia Muntean, chief commercial officer al respectivei companii. Între altele, aceasta își propune să devină în anii următori un mare operator – poate cel mai mare – la nivel regional. Pentru acest an, din cei 130 de pasageri estimați a fi transportați de către avioanele ATR 72-600 ale companiei, cel puțin 16 mii sunt scontați a fi transportați de la Suceava spre București, respectiv Constanța. „Este cel mai modern avion din lume destinat zborurilor regionale”, a dat asigurări Tudor Constantinescu. Din cauza (sau datorită, depinde de punctul de vedere) ideii de siguranță a călătorilor condițiilor, nu se va renunța nici la acest tip de avioane, dimpotrivă flota este preconizată a crește – după cum a explicat directorul comercial Iulia Muntean – iar compania se concentrează pe zboruri sigure, nu pe soluții riscante.

Potrivit celor explicate de Tudor Constantinescu, scopul este ca să crească frecvența zborurilor spre Constanța – cel mai probabil de anul viitor, dacă vor fi rezultate bune anul acesta – la măcar două pe săptămână iar la București să ajungă – în anii următori – poate chiar și la două pe zi.

Din punctul de vedere al lui Tudor Constantinescu, transportul nu mai este un lux, ci o necesitate iar oferta companiei pe care o reprezintă vine ca una economică și sigură care duce un călător către bucurești într-un interval de o oră. „Suntem la un început dde drum. Întindem mâna și spunem că venim cu o ofertă valabilă, dar și cu urechea deschisă către sugestiile dumneavoastră … și pe care le vom pune în practică atunci când se vor încadra în puterea noastră opoerațională”, a spus Tudor Constantinescu. Legat de aceasta, el a făcut referire la faptul că sunt necesare eforturi comune de înțelegere – „suntem într-un bussines, trebuie să ne închidem cheltuielile” – și de aceea a făcut un apel la aeroport și la ceilalți furnizori pe care i-a numit „parteneri” pentru a se așeza la masă și să fie armonizate interesele comune. „Suntem o structură mică și suntem extem de atenți la tot ceea ce înseamnă influența pe costuri”, a spus, printre altele, Tudor Constantinescu.

Răspunsul nu s-a lăsat așteptat din partea directorului general al aeroportului sucevean, Ioan Măriuța. „Să vedem cum putem extinde numărul de operări pe săptămână”, a spus, printre altele, Ioan Măriuța, precizând că în ceea ce privește noile rute spre București și mai ales orele de zbor aceasta vine în întâmpinarea unor potențiali pasageri care nu o dată au semnalat că orele de zbor pe care avioanele companiei de stat le are la Suceava nu sunt din cele mai avantajoase. Cât privește partea de prețuri, Ioan Măriuța a spus că a înțeles observațile cu privire la politica de prețuri și de tarife și i-a promis o negociere cât mai avantajoasă posibil sub aspect financiar. În general, astfel de aspecte au fost evidențiate destul de bine de ambele părți – companie și aeroport – nefăcându-se un secret din faptul că o posibilă evoluție pozitivă „în viitor apropiat” ar putea să ducă la stabilirea unei baze la aeroportul Suceava și făcând referire în acest sens la diversificarea rutelor. Evident, Ioan Măriuța nu a ratat ocazia să semnaleze că „problema cursei spre Viena arde”, confirmând practic faptul că sunt cerințe spre această cursă care nu mai este operată de vreo altă companie de profil.

Întrebați de ce doar o singură frecvență pe săptămână în această vară către Constanța, cei de la Air Connect au răspuns că analiza lor în privința alegerii de rute spre București și spre Constanța s-a bazat și pe un istoric al datelor existente, dar și pe o abordare precaută întrucât este preferabil că fie o singură cursă și să fie semnale că ar fi necesară suplimentarea ulterioară decât să fie puse cinci curse pe săptămână către și dinspre Constanța și să fie avioanele goale. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Doi bărbați răniți într-un accident petrecut la Bosanci

Vineri seara, în jurul orei 21.45, un autoturism a ieșit în afara părții carosabile, pe …