Sunday , May 12 2024

Nicio firmă suceveană nu a ofertat la licitația pentru podul de la Zvoriștea, deși concurența este acerbă

Peste 40 de antreprenori s-au asociat în diferite formule și au depus șapte oferte pentru proiectarea și execuția unui nou pod în locul celui existent pe DN 29A, km 22+859, Zvoriștea.

Pentru proiectul vizează construirea unui pod rutier nou, în locul celui existent, construit în 1933, pe grinzi metalice și 4 deschideri nu au venit companii din Suceava în calitate de lideri de asociere sau măcar ofertanți, ci doar două au participat și numai în calitate de subcontractanți. Nu același lucru se poate spune despre companii de constrcție din județul vecin, Botoșani care, după cum se va observa în cele ce urmează, au avut mai mult curaj să participe.

Rămâne de văzut dacă vor câștiga deoarece competiția pentru acest obiectiv de investiții este una foarte strânsă, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate-preț, arată sursa citată. În următoarea perioadă va avea loc evaluarea tehnică și financiară a acestora și selecția câștigătorului. Valoarea totală estimată a întregului proiect este de 70.188.802,93 lei, fără TVA, iar valoarea de contractare va rămâne de asemenea de văzut. Termenul pentru realizarea proiectării este de 12 luni iar alte 24 sunt rezervate realizării lucrărilor.

Potrivit celei de-a doua declarații de participare depusă la licitația care a avut loc pe 19 aprilie, compania Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj este liderul primei asocieri la care terț susținător este compania austriacă STRABAG iar subcontractant declarat este Muzeul Național de Istorie a României alături de societățile: QUANTUM INSTAL, ROADS DESIGN, SC Zublin Romania SRL, MELNYTOPO SRL, ELECTROAXA SRL (singura firmă din Suceava în cadrul acestei asocieri), PIROTEHNIC OSB și NV Construct, aceasta din urmă fiind și terț, așa cum este și STRABAG.

A doua ofertă a fost depusă de Electrogrup, lider al unei asocieri din care mai fac parte compania TQM Management și subcontractanții SC Zublin Romania SRL, AQUAPROIECT, ABECO SERVICII INTEGRATE și Daniel Berbinschi.

Cea de-a treia ofertă a fost depusă de compania AUTOPRIMA SERV SRL în calitate de lider al asocierii din care mai fac parte firmele DRUM POD INVEST și KRONSTARR BAU COMPANY, precum și subcontractanții: DANAVI, POINT CONSTRUCT SRL, ELECTRIC MONTAJ SRL, DONPREST COM, ALIDO PROIECT, HELMERT și Radu Luca Vision.

A patra ofertă este depusă de firma botoșăneană BIG CONF, lider al unei asocieri din care mai fac parte firmele CONSTRUCT COM și RUTIER CONEX XXI SRL, dar și următorii subcontractanți: ELPROEX, IRIS VP, PROIECTARE PODURI AG SRL, precum și firma suceveană DAMIENA.

Cea de-a cincea ofertă a fost depusă de asocierea companiilor CONFER GROUP SRL Onești – în calitate de lider – alături de MECAN CONSTRUCT și de CONSTRUCTII FEROVIARE DRUMURI PODURI, subcontractanți declarați fiind: DANAVI, DAMIENA și CONSIS PROIECT, aceasta din urmă având și calitatea de terț susținător.

Asocierea firmelor CORNELL’S FLOOR SRL (în calitate de lider) și DP PROIECT, având subcontractant pe cei de la BIARAL a fost cel de-al șaselea ofertant la licitația pentru un nou pod peste râul Siret, la Zvoriștea.

Ultima ofertă înregistrată, conform celei de-a doua declarații de participare, este cea a asocierii companiilor FREYROM (în calitate de lider), PROCONS GROUP, Inginerie Drumuri și Poduri SRL și Integrated Road Solutions, dar și a subcontractanților: EXPLOING, Pile Solutions SRL, Sixense Solutions SRL, Empo Consult, Redis, MRB Electric, Cornel & Cornel Topoexim SRL. De menșțiuonat că în calitate de terț susținător figurează marea companie VIAROM CONSTRUCT.

Podul de pe DN 29A leagă județele Suceava și Botoșani și va fi construit cu tablier din grinzi prefabricate din beton și arc metalic, va fi prevăzut cu 5 deschideri și va avea o lungime totală de 173 m, lățime de 11,50 m, din care parte carosabilă de 7,80m și două trotuare a câte 1,60 m fiecare.

În perioada lucrărilor, traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 m. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungimea de 90m și lățimea părții carosabile de 5m. Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită dintr-un tablier mixt pe grinzi din oțel, în conlucrare cu placa de beton. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Șapte noi săli de clasă pentru elevii LPS, prin mansardarea clădirii principale. În ultimii ani a crescut considerabil numărul candidaților pentru admiterea la liceu

Creșterea efectivelor de elevi din ultimii ani impune crearea de noi spații de învățământ sau …