Sunday , May 26 2024

Mort-copt, Suceava trebuie să aibă sensuri unice pe străzile principale până în 2026

Acest termen limită (2026) nu mai poate fi ocolit pentru că în proiectele privind autobuzele electrice, mai cu seamă cel cu o valoare uriașă legat de PNRR, a fost specificată crearea benzii speciale pentru traficul autobuzelor, iar asta nu are sens a fi realizată în absența unor sensuri unice pe străzile mari ale orașului. Altfel, dacă această condiție nu este respectată, există riscul ca  Municipiul Suceava să fie nevoit să înapoieze banii europeni accesați pentru autobuzele electrice u discuții și planuri privind aceste sensuri unice sunt din 2018, dar aplicarea lor a tot fost amânată din diverse motive. Proiectul municipalității sucevene prevede instituirea circulației pe un singur sens de la intersecția Căii Unirii cu strada Petru Rareș, apoi pe strada Vasile Alecsandri, Mihai Eminescu, Mărăști, bdul George Enescu, Calea Obcinilor, bdul 1 Mai, Ştefan cel Mare, Ana Ipătescu până la  intersecția cu Calea Unirii și Petru Rareș.

Sensurile unice pe străzile principale din municipiul Suceava – așa cum au fost asumate din proiectul pe care Primăria l-a vehiculat încă din 2018 – nu pot fi amânate mai târziu de anul 2026.

Un anunț în acest sens a fost făcut de viceprimarul municipiului Suceava care, întrebat pe această temă, a explicat că nu poate fi ocolit termenul acesta pentru că în proiectele privind autobuzele electrice, mai cu seamă cel legat de PNRR, a fost specificată crearea benzii speciale pentru traficul autobuzelor, iar asta nu are sens a fi realizată în absența unor sensuri unice pe străzile mari.

Precizăm că proiectul municipalității sucevene – amânat în repetate rânduri din diferite motive precum lipsă centură ocolitoare, lipsă autobuze electrice – prevede instituirea circulației pe un singur sens de la intersecția Căii Unirii cu strada Petru Rareș, apoi pe strada Vasile Alecsandri, Mihai Eminescu, Mărăști, bdul George Enescu, Calea Obcinilor, bdul 1 Mai, Ştefan cel Mare, Ana Ipătescu până la  intersecția cu Calea Unirii și Petru Rareș.

Potrivit lui Lucian Harșovschi, există riscul ca, dacă până în 2026 nu vor fi benzi unice de transport pentru autobuze (viceprima­rul susținând că asta va presupune implementarea efectivă a sensurilor unice), Municipiul Suceava să fie nevoit să înapoieze banii europeni ac­cesați pentru autobuzele elec­- trice.

Așa cum cotidianul Obiectiv de Suceava a precizat în mai multe rânduri, cele mai mari licitații organizate de Primărie sunt cu privire la transportul electric – licitația privind transportul electric municipal și mai cu seamă cea pentru transportul electric metropoilitan – și prin urmare, nu este doar o realizare, ci și o răspundere mare.

Totuși, cu un an în urmă, viceprimarul Lucian Harșovschi preciza că introducerea sensurilor unice nu era încă posibilă deoarece erau necesare lucrări ample pe partea carosabilă, lucrări care odată cu așa numita „Mare asfaltare” – reparația integrală a covorului asfaltic pe axul rutier principal de la ieșirea din Burdujeni spre Botoșani până la ieșirea din Suceava spre Fălticeni – vor începe a fi soluționate și, prin urmare, instituirea sensurilor unice pe străzile principale va fi mai ușor de implementat. (D.P.)

Vezi si

Candidații PNL pentru primăriile Vulturești, Dolhești, Horodniceni și Drăgoiești, lansați sâmbătă de Gheorghe Flutur și lideri liberali suceveni

Sâmbătă, Gheorghe Flutur, președintele PNL Suceava, a continuat maratonul de întâlniri cu alegătorii din județ, …

4 comments

  1. Sensuri unice inseamna mai multa distanta parcursa pentru a ajunge la locatia dorita.
    Poluare, zgomot, nervi, congestionare urbana. Normal pe strazile cu.sens.unic, stationarea este restrictionata si cu lipsa parcarilor… Dar poate este un proiect in spatele deciziilor astea – un proiect de a aduna bank la buget din amenzile contraventionale. La asta se pricepe militianul.
    Toate astea pentru ca un destept pune panouri solare pe groapa de gunoi si cumpara cu credit autobuze electrice. Macar daca lua autobuze din alea mici si inguste puteau circula pe pistele de bicicleta (si ele construite cu bani din PNRR). Nu?

  2. S-a facut un studiu de trafic SERIOS ? Sau sa vedem ce iese si vom vedea !!!!

  3. Chiar si-asa.
    In PUZ sau cum mai il cheama, drumurile noi de pamant in zonele cu constructii noi sunt de 3 metrii latime. Sa poata satisface traficul din prezent si de asemeni din trecut… Este o gandire conceptuala bazata pe circulatia cu trotinete electrice. Asa-i?
    Ma mir ca nu se construieste vreun monorail subteran cu banii de la pnerereu. Cu statie la roata panoramica.
    Sensuri unice fara sens pentru autobuzele lui peste. Deh… obrazul subtire cu comisioane se tine.

  4. “…lipsă centură ocolitoare, lipsă autobuze electrice…”
    De parcari nu zic nimic? Sa vedem care va fi numarul locurilor, daca toate de pe o parte a strazii vor disparea. Si sa nu se justifice cu parcarea in unghi, numarul va fi mai mic.