Tuesday , April 30 2024

IŞJ Suceava a propus 48 de situații problemă pentru proba de interviu din cadrul concursului pentru directori școlari

Proba interviului va avea loc între 16 și 25 martie și vor putea participa cei 56 de candidați care au promovat proba scrisă din cadrul concursului. Ca noutate, în această sesiune a concursului pentru directori școlari candidații pot înregistra maximum 3 opțiuni privind funcția vacantă pentru care vor susține proba de interviu. Potrivit metodologiei, interviul va avea durata de 60 de minute pentru fiecare candidat. Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere de la 0 la 10 de către fiecare membru al comisiei. Rezultatul probei de evaluare a interviului se poate contesta în termen de maximum 24 de ore de la afișarea rezultatului.

Concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de directori școlari a ajuns la etapa înregistrării opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează, având ca termen data de 8 martie. Proba interviului va avea loc între 16 și 25 martie, astfel că Inspectoratul Şcolar Județean Suceava a publicat situațiile problemă propuse ca subiecte pentru candidați.

Lista cuprinde 48 de itemi care punctează unele dintre cele mai stringente probleme cu care se confruntă managerii școlari și vizează specificul fiecărui tip de unitate de învățământ, cum ar fi școli sau licee din învățământul special, palate și cluburi școlare, licee vocaționale, grădinițe etc. Printre cele câteva zeci de situații problemă în jurul cărora se vor contura întrebările comisiei de interviu se regăsesc unele cu trimitere la examenele naționale, comenzile de manuale școlare, transportul elevilor cu microbuzele școlare, școlile de vară, elevi cu CES, abandonul școlar etc.

”În cadrul școlilor speciale numărul absențelor nemotivate este o problemă. Acest lucru poate crește abandonul școlar al elevilor. Ce măsuri concrete ați întreprinde?; Ați distribuit un număr de tablete necesare pentru învățarea online. La sfârșitul anului școlar elevii trebuie să returneze aceste echipamente. Doi dintre elevii clasei a VIII-a aduc tabletele într-o stare necorespunzătoare, iar un elev declară că a pierdut tableta. Cum veți proceda, deoarece cei doi elevi sunt cunoscuți că au avut de-a lungul timpului un comportament exemplar?; Numărul cazurilor de elevi care manifestă agresivitate, refuz, sfidare, ignorare a crescut semnificativ, în ultimii ani, iar cadrele didactice din școală, majoritatea fiind debutante, nu reușesc să gestioneze corespunzător multitudinea de probleme. Ce măsuri concrete ați întreprinde în acest sens?; Grădinița are dificultăți în a face față creșterii semnificative a copiilor cu CES, deși urmărește să fie o organizație incluzivă. Oferiți câteva exemple de intervenție pe care le-ar putea iniția conducerea instituției; Bugetul unității de învățământ pentru anul școlar următor este insuficient. Ce măsuri concrete ați întreprinde (ținând cont de profilul vocațional) pentru a vă asigura că școala va avea resursele necesare?; Unitatea școlară necesită adoptarea unei strategii de dezvoltare care să răspundă nevoilor reale ale comunității. Există dificultăți în antrenarea personalului școlii în elaborarea acestui document. Care sunt măsurile concrete pe care le veți propune pentru realizarea și adoptarea strategiei în cel mai scurt timp posibil?”. Acestea sunt doar câteva exemple concrete de situații problemă propuse la nivelul IŞJ Suceava pentru candidații probei de interviu.

Ca noutate, în această sesiune a concursului pentru directori școlari candidații pot înregistra maximum 3 opțiuni privind funcția vacantă pentru care vor susține proba de interviu. Potrivit metodologiei, interviul va avea durata de 60 de minute pentru fiecare candidat. Se evaluează competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează; abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului. Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere de la 0 la 10 de către fiecare membru al comisiei. Rezultatul probei de evaluare a interviului se poate contesta în termen de maximum 24 de ore de la afișarea rezultatului. Soluționarea contestațiilor se realizează la nivelul comisiilor constituite în alt județ decât cel în care are loc proba de interviu, conform repartizării realizate de comisia națională de monitorizare și coordonare a concursului. Afișarea rezultatelor finale ale concursului va avea loc în data de 29 martie.

Procentul de promovare a probei scrise din sesiunea 2022 a concursului pentru directori este 75,34%, astfel că vor putea participa la proba de interviu 56 de candidați. Sunt vacante 93 de funcții de conducere în unitățile de învățământ din județul Suceava – 67 de director și 25 de director adjunct plus postul de director pentru Centrul Județean de Excelență Suceava. (Oana NUȚU)

Vezi si

Recomandări ale specialiștilor DSP Suceava de Sărbători: prepararea corespunzătoare a alimentelor și evitarea exceselor alimentare

Consumarea alimentelor în exces poate duce la dispepsii gastro-intestinale (greţuri, balonări, dureri abdominale difuze, scaune …