Tuesday , May 28 2024

Flutur anunță că are deja discuții cu alte companii aeriene care să opereze de la Suceava 

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că, începând de joi, a intensificat ofensiva de a găsi noi operatori la Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” din Suceava.
”Nu ne dăm bătuți. Deja astăzi am avut contacte cu 3 companii, iar săptămâna viitoare avem programate întâlniri cu 4 operatori pentru a găsi soluții de păstrare a destinațiilor existente și a deschide noi rute de pe aeroport. În prima ședință a Consiliului Județean Suceava vom vota un proiect pentru construirea celui de-al treilea terminal. De asemenea, am început procedura de extindere a platformei pentru gararea avioanelor, cu 5 locuri de parcare pentru avioane de mare capacitate. Pentru acesta am preluat 1,3 hectare de teren de la Primăria Orașului Salcea. Aeroportul Suceava își mărește gradul de securitate printr-o investiție de 13 milioane de euro, prin care se realizează un gard inteligent, un drum perimetral asfaltat și o clădire de securitate dotată cu echipament de ultimă generație. Pe 26 septembrie va veni la Suceava furnizorul de echipamente ILS care face și studiile de siguranță a traficului”, a declarat Flutur.
Conform acestuia, ROMATSA, unitate în subordinea Ministerului Transportului, a dat asigurări că până la sfârșitul anului va dota Aeroportul Suceava cu echipamente care să permită aterizarea aeronavelor la o vizibilitate orizontală mai mică pe timp de ceață (categoria III), așa cum are astăzi aeroportul de la Otopeni. În prezent ILS de la Suceava este de categoria II, așa cum au și celelalte aeroporturi din țară.
”În discuțiile cu diverși operatori aducem argumente de convingere care se referă la numărul mare de pasageri, Suceava ajungând în prezent la 800.000 de pasageri pe an. Suceava a avut cea mai mare creștere a numărului de pasageri, crescând de 17 ori în ultimii 7 ani. Mai avem ca argument faptul că 20% din pasageri sunt din Ucraina. Avem un argument turistic, tot mai mulți turiști venind cu avionul să viziteze Bucovina. Avem argument existența a două terminale care asigură o capacitate de operare a 1,5 milioane de pasageri pe an, pistă modernă, servicii de calitate la un preț rezonabil”, a mai spus președintele CJ.
El a mulțumit companiei Wizz Air pentru colaborarea bună de până acum și pe care o dorește și în continuare, exprimându-și speranța că vor deschide noi destinații de aici, de la Suceava, și că vor reînființa baza pe care au avut-o.
”De altfel, compania Wizz Air ne-a informat astăzi că, deși va reduce numărul de destinații, aceasta va opera cu aeronave mai mari. Astfel, în loc de aeronave cu 180 de locuri, se va opera cu aeronave de 220 de locuri. Suntem optimiști, ofensiva continuă și cred că trebuie să fim uniți pentru a face reclamă acestui județ. Eu unul gândesc pozitiv și acționez pe măsură”, a mai declarat Gheorghe Flutur. (O.S.).

Vezi si

Profesorul Ciprian Anton: Am încredere că sportul sucevean va avea viitor cu primarul Lucian Harșovschi

Ciprian Anton este profesor-antrenor de educație fizică și sport-specializare fotbal. Director al Liceului cu Program …

2 comments

  1. Cum face? Lasa mesaje in voicemailurile secretarelor de la companiile aeriene pe care “le contacteaza” sau cum.
    Ce zice? Sunt prezidentu la CJ Suceava mr. Flutu-rili si… Ce?
    Ca mai face un terminal as deserveasca aeronavele mici care pot ateriza la Suceava de care toate companiile mari vor sa scape? Ce le zice frate? Ca este festivalul placintelor si al fructelor de padure in Bukovina si se tine hora la Prislop? Ca se face gard perimetral la aeroport si roata panoramica cu piste de biciclete? Ca cererea de plecare spre alte orizonturi a localnicilor este mare?
    Serios cum vinde aeroportul de la Suceava companiilor cu care incearca sa intre in contact?
    Nu stie inca ca cererea si oferta aduc avEoanele daca se creaza conditiile?

    • Simplu.prezinta noul terminal T3 termen de executie ianuarie 2024 prevazut cu 3 toalete (4 bideuri 2 wc uri si o chiuveta) cu o dimensiune net superioara celor doua terminale moderne in care va incapea maxim o familie cu 3 genti (catelul asteapta afara) cu 2 scari telescopice pt imbarcare (oferta la leroy) pt ca asteptam avioane de capacitate mare( d alea cu 2 usi) .daca prin absurd aduce vreunul 5 companii la suceava voi va închipuiti ca reprezentantii companiilor nu incap in super terminalul T2.nu au fizic loc pt birouri toti cei 5 reprezentanti.Duty free ul din orice aeroport care se respecta e mai mare decat T2 ul a carui constructie o durat cati ani??Ar pleca si taromul da e capusat de ei.