Wednesday , April 17 2024

Cu ce impresii a venit Ion Lungu de la Malmo. Viitorul Sucevei va fi transportul cu bicicleta?

Impresiile de la Malmo cu care vine primarul Sucevei sunt legate de faptul că viitorul Sucevei va fi legat de încurajarea transportului cu bicicleta! Săptămâna trecută, primarul Sucevei, Ion Lungu a fost într-o delegație la Malmo, al treilea oraș suedez ca mărime și unde a avut întâlniri cu numeroși primari și viceprimari din diverse țări. Însă una din sunt legate de faptul că viitorul Sucevei va fi legat de încurajarea transportului cu bicicleta! „Nu trebuie să inventăm roata. Acolo (încurajarea transportului cu bicicleta) vom ajunge și noi … Sunt orașe în care probabil 30 la sută se circulă cu bicicletele … În alte țări cum este Olanda sunt milioane de biciclete”, a spus Ion Lungu.

Cum va face asta însă edilul este discutabil. Mai ales în contextul în care se discută din nou fie de sacrificarea unei porțiuni de carosabil sau din unele trotuare. Desigur, nu se va mai merge pe varianta cu banda verde care să fie trasată pe trotuar, ci cu o pistă care să fie realizată pe o lățime cam jumătate din trotuar, dar cu condiția ca pista de biciclete să fie amenajată cu 10 centimetri mai jos de zona rezervată publicului.

În multe orașe s-a sacrificat o bandă de circulație a mașinilor. Nu sunt făcute piste de bicicletă supraterane, nu știu pe unde, printre blocuri. Trebuie să analizăm și noi aceste lucruri în ideea axului principal când vin lărgite acele benzi, când modificăm trotuarul, trebuie să luăm în calcul și această soluție de a dedica o parte din benzile de circulație, să le facem mai mari, să facem banda de bicicletă, separată prin piloni de plastic, pe partea circulabilă a străzii. În multe locuri am văzut acest lucru”, a declarat primarul.

Câteva discuții contradictorii pe tema asta au fost în conferința de presă de azi. Spre exemplu, atunci când a fost întrebat de reporterul cotidianului Obiectiv de Suceava de ce, dacă tot se desființează gardurile vii (cum s-a și petrecut de mulți ani în urmă în Suceava), nu se amenajează acolo piste de bicicletă pentru a nu fi din nou sacrificate trotuarele, Ion Lungu a răspuns că pe locul unde era gard viu nu este destul spațiu pentru a face în loc o pistă de biciclete și a lăsat să se înțeleagă faptul că el preferă în continuare soluțiile clasice: fie vor fi amenajate piste de bicicletă pe trotuare, fie pe carosabil.

Deși pare destul de îndepărtată această perspectivă, este însă de menționat că, totuși, edilul a făcut referire la un mare proiect de amenajare a sensurilor unice și care, după cum de altfel a relatat cotidianul Obiectiv de Suceava, va cuprinde și investiții ample nu doar pe partea de semnalizare rutieră. Toate aceste lucrări – un studiu în acest sens fiind recent aprobat de Consiliul Local Suceava – vor fi realizate pe fonduri europene pe care municipalitatea vrea să le acceseze în perioada următoare. (Dan PRICOPE)

 

Vezi si

Noi transporturi ilegale de lemn depistate de polițiștii suceveni  

Luni dimineață, la orele 04.45, patrula auto din cadrul Secției de Poliție Burdujeni, a oprit …

2 comments

  1. Numai ca domnul primar n-a observat ca Malmo și Olanda sunt pe teren drept iar Suceava ,,e-un deal și-o vale’’. Nu știu cum o sa urce domnul primar cu bicicleta de la intersecția cu Traian Vuia si pana in centru

  2. Ce similitudini intre relieful din Olanda si cel din Suceava. Si deasemeni intre bourul de pe stema lui Stefan si primarul Sucevei! Ptiu sa nu fie de deochi. Cine sa mearga cu bicicleta bre? Geriatricii care au mai ramas pe plaiu mioritic sau cine? Ca aia tineri vine cu mertzane in concediu doar o data pe an…