Castigatorii pietei auto in 2011

reportersite
21 decembrie 2011, 10:02

In primele 11 luni ale anului, în România s-au vândut 73.988 de autoturisme noi, cu 9,85% mai puţine decât în 2010, potrivit ultimelor date publicate de Poliţie. Cine e vândut cel mai mult dintre mărcile care contează?

Dacă ne referim la mărcile care au consemnat vânzări de cel puţin 1.000 de unităţi în acest an, producătorul care a consemnat cea mai mare creştere a fost consemnată de producătorul japonez Nissan, cu un avans de 64,08%, de la 799 de  maşini noi vândute în primele 11 luni din 2010 la 1.311 unităţi în 2011.

Podiumul este completat însă de maşinile germane. Constructorul german Audi ocupă locul doi în clasament, cu o creştere de 49,56%, de la 906 maşini vândute în primele 11 luni ale anului trecut la 1.355 maşini vândute în acelaşi interval din acest an. Poziţia a treia în top a fost ocupată de un alt producător german de maşini scumpe, Mercedes Benz. Creşterea a fost de 40,45% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 1.031 de autoturisme noi vândute în 2010 la 1.448 în acest an.

Pe locul 4 în clasament se află din nou un producător japonez, Toyota, cu o creştere a vânzărilor de maşini noi de 25,93%, de la 2.040 de unităţi vândute în primele 11 luni din 2010 la 2.569 comercializate în primele 11 luni ale acestui an.

A cincea poziţie este ocupată de producătorul german BMW, care a consemnmat în primele 11 luni vânzări de 1.655 de unităţi, în creştere cu 21,25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În termeni de volum, marca naţională rămâne cea mai vândută maşină nouă din România, însă vânzările au scăzut cu 22% faţă de primele 11 luni ale anului trecut, până la 21.314 unităţi. În plus, dacă am compara ponderea Daciilor vândute în totalul pieţei, anul 2011 aduce un regres destul de important faţă de anul precedent. Dacă în primele 11 luni din 2010 33,4% din totalul autoturismelor  noi vândute au fost Dacii, anul acesta ponderea a scăzut la 28,9%. (money.ro)