Monday , April 29 2024

BMW lansează o nouă marcă auto

Pe o piaţă auto europeană care se află de trei ani la rând pe minus, după ce branduri auto precum Pontiac sau Saturn au dispărut, un producător auto premium din Germania lansează un nou brand auto 100% electric. Cu toate acestea, primele modelul sub noua marcă vor fi lansate de abia în 2013, timp în care concurenţa nu va bate pasul pe loc.
Fabrica de motoare din Bavaria, o companie cunoscută publicului larg sub abrevierea de BMW, a anunţat că-şi va lansa propriul sub-brand auto, denumit simplu “I”, sub umbrela căruia vor fi produse viitoarele maşini electrice şi hibride ale grupului german. Primele astfel de maşini care vor vedea lumina zilei vor apărea însă destul de târziu. Aşa se face că pentru 2013 sunt prevăzute două lansări de modele, care vor purta numele de i3 şi i8.
Dacă i3 va fi un model 100% electric şi va dispune de o autonomie de 160 de kilometri, i8 va fi un hibrid care va putea fi încărcat de la priză. Iar pentru a reduce cât mai mult greutatea acestor maşini şi pentru a majora autonomia bateriilor, noile modele vor dispune de un şasiu din aluminiu şi caroserie din fibră de carbon.
Desigur, realizarea acestui proiect nu este una ieftină, iar pentru a intra în rândul lumii BMW va investi la fabrica din Leipzig peste 400 de milioane de euro. Mişcarea celor de la BMW vine după ce Audi şi-a lansat de asemenea propriul brand dedicat maşinilor electrice, un brand pe care l-a botezat E-TRON.

Vezi si

Programul slujbelor din Săptămâna Patimilor, la Catedrala Arhiepiscopală

Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților a publicat pe site-ul propriu programul de slujbe şi rânduieli la …