Saturday , May 11 2024

Accesul interzis pe soseaua de centură a Sucevei, doar pentru naivi

centura 1

Pe tronsonul al treilea se poate circula în întregime, iar în locurile unde nu au putut fi daţi la o parte parapeţii de beton care blochează accesul s-a găsit rezolvarea: un drum paralel pe care camioanele de mare tonaj circulă nestingherite. Intersecţii şi drumuri improvizate care duc spre centura Sucevei sunt şi în alte părţi ale tronsonului al treilea, dar şi pe tronsonul întâi . Pe acesta din urmă circulaţia rutieră este posibilă până la un viaduct, unde maşinile mici nu mai pot continua drumul pentru că improvizaţiile de lemn de la rosturile podului s-au rupt sub greutatea camioanelor care au trecut

 
Pe şoseaua de centură a Sucevei, cel puţin pe tronsonul al treilea – de la Scheia la Pătrăuţi, se poate circula fără probleme deşi tronsonul nu a fost dat în folosinţă, iar şansele ca acest lucru să se petreacă sunt tot mai mici pe fondul neînţelegerii între constructor, consultant şi, într-o mai mică măsură, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Degeaba la intrările de la Pătrăuţi pe şoseaua de centură s-a pus indicator cu semnificaţia „Acces Interzis” şi s-au pus dale mari de beton pe care nu le-a mutat nimeni, del puţin până acum. Inventivitatea şi şmecheria au făcut casă bună, găsindu-se soluţii la limita legii, paralel cu legea – aşa cum este şi un drum paralel cu centura – sau chiar călcând legea – aşa cum cel puţin o intersecţie a fost amenajată încălcând cele mai elementare reguli.
Pentru cititorii care poate nu sunt în temă, trebuie menţionat că la o şosea de centură sunt amenajate intersecţii doar cu drumurile naţionale, foarte rar cu cele judeţene şi în niciun caz cu cele comunale, agricole, forestiere, şamd. In cazul şoselei de centură a Sucevei, proiectul a trebuit modificat pentru că nu s-a mai dat voie a se amenaja o intersecţie cu drumul judeţean ce duce spre Mihoveni. In acte, singura intersecţie pe şoseaua de centură – în afara celor două cu DN 2 şi a celei cu DN 17 – este cu drumul judeţean ce duce spre Moara.
Cine vrea să respecte regulile de circulaţie pe centură n-are decât, oamenii „întreprinzători” le încalcă de multă vreme
In fapt, pe traseul şoselei de centură sunt amenajate mai multe intersecţii care nu au nimic în comun cu regulile de bază. Smecheria şi tupeul de pe plan local au determinat pe unii cetăţeni să amenajeze, peste noapte, o intersecţie cu un drum agricol, ce ducea spre lunca Sucevei.
De fapt, intersecţia salvează aparenţele de legalitate. Accesul este interzis pe cel de-al treilea tronson, dar numai pentru cei care circulă pe DN 2 şi vor neapărat să intre de pe acesta pe şoseaua de centură.
Cei care circulă pe DN 17 nu au această problemă. Teoretic, este pus un indicator rutier cu accesul intezis, dar mai tot timpul sunt date la o parte dalele de beton ce fac legătură dinspre sensul de drum ce duce spre Humor spre breteaua ce duce pe tronsonul al treilea. Mergând pe această porţiune de drum, bine asfaltată altminteri, se pot vedea din când în când autoturisme şi chiar camioane – nu doar cele ale constructorului SCCF – cum circulă nestingherite.
Câteva intersecţii improvizate au rămas în continuare cu zona de case aflate mai la vale de perimetrul unde va fi amenajată o parcare şi cu zona din apropierea păduricii de lângă Mihoveni. Pe acolo, maşinile pot şi chiar trec zilnic pentru a intra pe şoseaua de centură. Intr-o vreme, drumurile amenajate în apropierea păduricii de lângă Mihoveni erau pe motiv că zona cunoscută cu denumirea „La Titieni” fusese afectată de alunecări de teren. Până să fie efectuată lucrarea şi turnat asfaltul, utilajele circulau pe acele drumuri lăturalnice. De mai multă vreme însă problema a fost rezolvată, iar maşinile şi chiar camioanele circulă fără probleme pe porţiunea respectivă care a fost consolidată şi asfaltată.
Circulaţie intensă pe drumul paralel cu tronsonul 3 al şoselei de centură
Ceva mai în vale este podul amenajat pe drumul judeţean ce duce la Mihoveni, peste şoseaua de centură a Sucevei. Puţin mai încolo este podul peste râul Suceava, lung de jumătate de kilometru şi peste care se poate circula, chiar şi cu camioanele, după ce nişte „întreprinzători” au dat la o parte o dală imensă de beton pe unul din sensurile de circulaţie de pe şoseaua de centură. Pe pod se circulă ca în palmă până pe pasajul peste calea ferată. Tot ca în palmă s-ar fi putut circula şi mai departe, numai că aici nu s-a mai găsit niciun „întreprinzător” care să dea la o parte dalele de beton de pe pasarela CFR.
Tocmai de aceea „oamenii cu iniţiativă” au găsit soluţia: intersecţia şi amenajarea unui drum paralel, investiţii făcute „cu simţ de răspundere”. Astfel, unde s-a făcut intersecţia s-au pus agregate de la o balastieră în rigolele de beton, creându-se în acest fel riscul de colmatare în cazul unor inundaţii în zona celui de-al treilea tronson. De la intersecţia ilegal amenajată cu şoseaua de centură şi până la calea ferată este un drum lat de cinci până la şapte metri, paralel cu acea porţiune din ruta ocolitoare şi pe care circulă nestingherite tot felul de mijloace de transport. La vreo zece metri de pasajul CFR, este amenajată o altă trecere de cale ferată pe care camioanele trec, mai ales la orele de vârf, fără niciun fel de probleme. Drumul improvizat duce apoi pe sub pasarela CFR şi merge apoi paralel cu sensul de la Scheia spre Pătrăuţi al şoselei de centură până se intersectează cu DN 2, la vreo treizeci de metri mai încoace de intersecţia DN 2 cu şoseaua de centură.
„ocolişuri” pe tronsonul 1 al şoselei de centură
Nu doar tronsonul al treilea poate fi circulat, ci şi pe alte tronsoane se poate intra şi ieşi fără a ţine cont de intersecţia special amenajată. Tronsonul 1 – de la intersecţia cu DN 2 ce duce spre Fălticeni până la intersecţia cu drumul judeţean ce duce spre Moara – este de asemenea circulabil. Teoretic, accesul este interzis, dar şi aici ba unele dale de beton sunt date la o parte – cum este cazul uneia de pe sensul dinspre Fălticeni, ba sunt drumuri lăturalnice pe care s-au improvizat, ilegal, intersecţii cu şoseaua de centură. O mică parte din tronsonul 1 nu este asfaltată – circa o sută de metri imediat după podul de la intersecţia cu DN 2 şi pe o distanţă de circa o sută de metri a unui viaduct înfundat, construit în acest fel din cauza alunecărilor de teren. Chiar şi aşa, maşini sunt văzute zilnic circulând pe tronson din şi spre Moara. Mai nou, însă, a apărut o problemă pentru autoturisme, în zona rosturilor de la viaductul înfundat. Până nu demult, între rosturile late de vreo patruzeci de centimetri fuseseră amenajate, din lemn, nişte treceri speciale care permiteau maşinilor mici să poată circula. Probabil sub greutatea unor camioane sau a unor utilaje mai mari, improvizaţiile de lemn s-au rupt, iar maşinile trebuie să facă cale întoarsă. Nu este neapărat ca să ajungă până la intersecţia cu DN pentru că şi aici, alţi „întreprinzători” au amenajar o intersecţia şi un drum în toată regula – drum care în vară nu era – şi care duce pe lângă nişte stâlpi de înaltă tensiune şi apoi printre două show-roomuri se intersectează cu DN 2. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Șapte noi săli de clasă pentru elevii LPS, prin mansardarea clădirii principale. În ultimii ani a crescut considerabil numărul candidaților pentru admiterea la liceu

Creșterea efectivelor de elevi din ultimii ani impune crearea de noi spații de învățământ sau …