Wednesday , January 19 2022
Breaking News

50 de situații-problemă pentru 199 de candidați la funcțiile de directori de școli din Suceava

Candidații care vor susține proba de interviu în cadrul concursului pentru funcțiile de director școlar vor avea de rezolvat mai multe “situații problemă” propuse de IŞJ Suceava. Lista cuprinde 50 de astfel de “situații problemă” care vor fi luate în calcul la formularea întrebărilor pentru candidați, în cadrul probei de interviu, care va începe luni, 15 noiembrie, urmând a se desfășura pe parcursul a trei săptămâni, până în data de 8 decembrie. Interviul durează 60 de minute, timp în care se evaluează competențele de management strategic, operațional și comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează, abilitățile de rezolvare a unor situații – problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează, și competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului. Citiți mai jos câteva exemple de situații imaginate de IŞJ pentru a vedea cum înțeleg să le rezolve  viitorii directori

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de directori școlari continuă cu proba de interviu, care va începe luni, 15 noiembrie, urmând a se desfășura pe parcursul a trei săptămâni, până în data de 8 decembrie. Inspectoratul Şcolar Județean Suceava a publicat o listă cu 50 de situații problemă, care vor fi luate în calcul la formularea întrebărilor pentru candidați.

Printre acestea se numără imposibilitatea cadrelor didactice de a gestiona problemele cauzate de elevii care manifestă agresivitate, refuz, sfidare sau ignorare, creșterea numărului absolvenților care nu se prezintă la examenele naționale, defectarea microbuzelor școlare, dificultatea cu care grădinițele fac față creșterii semnificative a copiilor cu CES, insuficiența bugetului unității de învățământ, predarea în sistem online în cazul liceelor vocaționale, obținerea unor rezultate nesatisfăcătoare la competițiile școlare de profil etc.

  • ”Ați distribuit un număr de tablete necesare pentru învățarea online. La sfârșitul anului școlar elevii trebuie să returneze aceste echipamente. Doi dintre elevii de clasa a VIII-a aduc tabletele într-o stare necores­punzătoare, iar un elev declară că a pierdut tableta. Cum veți proceda, deoarece cei doi elevi sunt cunoscuți că au avut de-a lungul timpului un comportament e­-xemplar?”;
  • ”În unitatea școlară se va organiza simularea unui examen național. Persoana desemnată din comisie, responsabilă cu descărcarea subiectelor, vă anunță că are o problemă de sănătate și nu poate participa. Cum veți proceda?”;
  • ” Având în vedere rezultatele elevilor cu CES obținute la evaluările curente (mediile anuale) și rezultatele acestora la evaluările naționale, în cazul în care există o diferență semnificativă între aceste rezultate, stabiliți planul de măsuri pentru anul școlar următor”.

Acestea sunt doar câteva exemple concrete de situații problemă propuse la nivelul IŞJ Suceava pentru candidații probei de interviu.

În Suceava, au promovat proba scrisă 199 de candidați, care au exprimat 229 de opțiuni pentru funcțiile de director și director adjunct în 150 de școli. De asemenea, 60 de unități de învățământ preuniversitar din județ nu au candidați, fie pentru că nu s-a înscris nimeni la concurs de la bun început, fie cei care concurau pentru posturile de conducere nu au promovat proba scrisă. Cea mai mare concurență pentru funcția de director, de 5 candidați pe post, se înregistrează la Colegiul ”Andronic Motrescu” Rădăuți, care a atras și patru candidați pentru postul de adjunct, în timp ce pentru funcția de director adjunct la Liceul Tehnologic ”Ion Nistor” Vicovu de Sus concurează 6 candidați, iar pentru cea de director la această unitate au optat 4 candidați. Proba interviului va fi supravegheată audio-video, iar camerele vor fi instalate astfel încât să surprindă cel puțin frontal toți membrii comisiei, candidatul, observatorii, în timpul susținerii probei, precum și toate acțiunile și dialogurile candidaților, membrilor comisiei și ale observatorilor în desfășurarea acestor activități. Interviul durează 60 de minute, timp în care se evaluează competențele de management strategic, operațional și comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează, abilitățile de rezolvare a unor situații – problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează, și competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului. Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În caz că acestea vor exista, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori.

În județul Suceava sunt vacante 217 posturi de director și 55 de director adjunct. (Oana NUȚU)

 

Vezi si

DSP Suceava a dat până acum 2.300 de amenzi celor care nu au completat corect PLF – formularul digital la intrarea în țară

Cei amendați au început să ”bombardeze” cu tot felul de contestații. Din cauza volumului mare …