315 elevi din clasele a VIII-a din judeţ au lipsit ieri la simularea la Limba şi Literatura română. FSLI a anunţat că nu va boicota proba de matematică
Simulările vor continua azi, cu proba la Matematică. “Entuziasmul” FSLI Suceava privind boicotarea simulării examenului de evaluare naţională s-a domolit. “Am arătat măcar că există o nemulţumire foarte mare în sistemul de învăţământ, constatată şi de directorii de şcoli, de şefii inspectoratelor şcolare şi de conducerea Ministerului Educaţiei,” a declarat Giani Leonte liderul FSLI în judeţul Suceava
Simularea evaluării naţionale, pentru cei peste 7.000 de elevi suceveni a debutat ieri, fără incidente dar cu 315 elevi absenţi. Aceştia nu s-au prezentat la proba de Limbă şi literatureă română. Proba de simulare a început la ora 9:00, iar elevii au avut la dispoziţie două ore pentru a rezolva subiectele. După cum reiese din declaraţiille reprezentanţilor Inspectoratului Scolar Judeţean Suceava, “7.051 de elevi s-au înscris pentru testare, dintre care s-au prezentat 6.736. 315 elevi au lipsit, prezenţa fiind de 95,53%. Au fost 164 de centre de evaluare, simularea desfăşurându-se fără incidente”. Notele obţinute la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog, decât în “situaţii excepţionale” şi “în baza unei cereri scrise depuse de cei interesaţi”.
Compunere despre o întâmplare la grădina zoologică şi rolul virgulei
Elevii de clasa a VIII-a au avut, luni, la simularea Evaluării Naţionale, de motivat apartenenţa la specia literară fabulă a unui fragment din “Stejarul şi trestia” de Gheorghe Sion, să realizeze o compunere despre o întâmplare la grădina zoologică, să găsească sinonime şi să precizeze rolul virgulei.
De asemenea, elevii au avut de menţionat funcţia sintactică a unor cuvinte.
La subiectul IA, elevii au avut un fragment din fabula “Stejarul şi trestia” de Gheorghe Sion, iar în baza acestuia au avut de răspuns la şase cerinţe: să găsească câte un sinonim pentru sensul din text al cuvintelor “să te mândreşti” şi ”iute”, să menţioneze rolul virgulei în secvenţa ”Ce boală ai, vecine?”, să explice modul de formare a cuvintelor subliniate din secvenţele: ”Te plâng pre legea mea!” şi ”Eu cresc încet”.
De asemenea, ei au mai avut de formulat două idei principale şi secundare din text, dar şi să prezinte, într-un enunţ, motivul pentru care stejarul afirmă ”Chiar trăsnete din ceruri sunt gata a-nfrunta”.
La subiectul IB, elevii au avut de redactat o compunere de minimum 150 de cuvinte în care să motiveze apartenenţa la specia literară fabulă a textului.
La subiectul al II-lea A, elevii au primit un text după ”Cartea junglei explicată. Fiarele Sălbatice”, iar în baza acestuia au avut de răspuns la şase cerinţe: să formuleze un enunţ în care să precizeze anul în care a fost publicată pentru prima dată Cartea Junglei şi personajul creat de cineaşti, în filmul de animaţie din 1967, să scrie titlul articolului din care a fost extras fragmentul şi numele publicaţiei în care a apărut acesta. Răspunsurile se regăseau în text.
De asemenea, ei au avut de menţionat diateza şi rolul unor verbe subliniate, de menţionat funcţia sintactică a unor cuvinte, menţionând partea de vorbire prin care se exprimă, dar şi de transcris propoziţiile subordonate din fraza următoare, precizând felul acestora: “Este un mediu în care ar fi uşor să ţi-l imaginezi pe Regele Louise balansându-se printre copaci”.
Totodată, elevii au mai avut de construit o frază din două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată completivă directă introdusă prin adverbul relativ ”când”.
La punctul B, de la subiectul al doilea, elevii au avut de redactat o naraţiune de 150 – 300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută în grădina zoologică, respectând anumite condiţii.
În perioada 5-7 martie, Ministerul Educaţiei Naţionale organizează simularea pentru examenul de evaluare
Simulările vor continua marti, cu proba scrisă la Matematică. In urma simulării, rezultatele vor fi analizate la nivelul şcolii, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, în şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. Un alt scop urmărit prin simularea Evaluării Naţionale este ca elevii să se familiarizeze cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul anului şcolar, în luna iunie.
Entuziasmul FSLI Suceava privind boicotarea simulării examenului de evaluare naţională s-a domolit
Entuziasmul organizaţiilor sindicale din cadrul FSLI privind boicotarea simulării examenului de evaluare naţională s-a domolit în cursul zilei de luni. Preşedintele ASLI Suceava, entitate afiliată FSLI, a transmis prin vocea liderului sindical Giani Leonte că boicotarea preconizată a simulării examenului de evaluare naţională nu va avea loc nici pentru examenul simulat la matematică, programat pentru ziua de marti..
Liderul sindical sucevean Giani Leonte a transmis că FSLI – ASLI Suceava a rămas pe aceeaşi poziţie exprimată pe 2 martie a.c., în sensul în care, dacă într-o unitate şcolară, colegii vor decide să boicoteze probelede simulare la matematică ce vor avea loc în ziua de marţi – 5 martie, conducerea sindicatelor FSLI – ASLI din unităţile şcolare din judeţul Suceava, vor lua act de aceste proteste. “Am avut o şedinţă de birou operativ în care s-a luat hotărârea de a nu boicota proba de matematică, în contextul în care proba de limba română, cea de astăzi (ieri, 5 ianuarie, n.r., a a fost boicotată doar într-un număr de 25 de unităţi şcolare, din judeţele Dâmboviţa, Prahova, Arad, Vaslui şi Ialomiţa. Au fost presiuni pe colegi, pe directori de unităţi şcolare, astfel încât boicotatea simulării examenelor nu a mai putut avea loc”, a declarat profesorul Giani Leonte, preşedintele ASLI Suceava, entitate afiliată Federaţiei Sindicatelor Libere din Invăţământ (FSLI).
“Am arătat măcar că există o nemulţumire foarte mare în sistemul de învăţământ, constatată şi de directorii de şcoli, de şefii inspectoratelor şcolare şi a conducerii Ministerului Educaţiei, fiecare dintre noi fiind în aceeaşi mare barcă a educaţiei naţionale”, a declarat Giani Leonte, lider sindical al ASLI, structură afiliată FSLI în judeţul Suceava. (C.R.; N.R.)