Friday , April 26 2024

250 de elevi de la Scoala Gimnazială Moldova Sulița primesc de săptămâna trecută un pachet alimentar zilnic, printr-un program-pilot al Guvernului

Conform declarațiilor directorului Scolii Gimnaziale Moldova Sulița, Corina Butnaru, deși nici înainte nu erau probleme majore în ceea ce privește prezența la ore, totuși s-a putut observa că după începerea implementării programului, prezența elevilor la cursuri s-a îmbunătățit

scoala


Anul trecut, reprezentanții Guvernului au anunțat implementarea unui program-pilot prin care elevilor din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat să le fie distribuită zilnic o masă caldă sau un pachet alimentar, astfel încât să fie redus riscul de excluziune și de abandon școlar care grevează populația școlară din medii dezavantajate geografic, economic sau social, pentru a asigura accesul echitabil și nediscriminatoriu la o educație de calitate tuturor copiilor și tinerilor din România.

La nivelul județului nostru, acest program este implementat la Scoala Gimnazială Moldova Sulița, unde un număr de aproximativ 250 de elevi primesc zilnic câte un pachet de alimente, în acord cu prevederile programului. In conformitate cu declarațiile directorului Scolii Gimnaziale Moldova Sulița, Corina Butnaru, deși nici înainte nu erau probleme majore în ceea ce privește prezența la ore, totuși s-a putut observa că după începerea implementării programului prezența elevilor la cursuri s-a îmbunătățit. Implementarea programului în școala suceveană a început de luni, 8 mai, urmând ca rezultatele să poată fi observate mai bine abia după o lună, atunci când unitatea de învățământ va trebui să întocmească și un raport pe care îl va transmite Inspectoratului Scolar și care va ajunge la Minister.

“Programul este în desfășurare, iar firma câștigătoare a început să distribuie deja copiilor pachetele, pentru că noi ne încadrăm la sandviciuri. Sunt trei modalități de acordare a acestui suport alimentar, după cum prevede programul. Intrucât școala noastră nu are cantină sau sală de mese, elevii primesc câte un pachet, format din șuncă, carne de pui, cașcaval, pâine, un fruct și legume”, a arătat directorul unității de învățământ, Corina Butnaru. Aceasta a mai explicat că “prima pauză este destinată servirii mesei, mașina sosind la școală la ora 9:15, iar copiii având pauză începând cu 9:20”. Unul dintre principalele scopuri ale implementării programului este reducerea riscului de excluziune și de abandon școlar care afectează populația școlară din medii dezavantajate geografic, economic sau social și asigurarea accesului echitabil și nediscriminatoriu la o educație de calitate tuturor copiilor și tinerilor din România.

Astfel, Corina Butnaru a arătat că a observat “o îmbunătățire a prezenței la ore. Nu sunt probleme majore în ceea ce privește prezența, dar este simțitor că ei deja vin mai mulți la școală. Implementarea programului a început la începutul săptămânii trecute. Copiii sunt mulțumiți. Vom vedea cum merg lucrurile până la finalul anului școlar, mai ales că a mai rămas destul de puțin timp până atunci. Noi completăm și un raport lunar pe care îl transmitem Inspectoratului și care merge la Minister și atunci vom putea vedea cu adevărat rezultatele”.

Obiectivul “Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 50 de unități de învățământ preuniversitar de stat” este de a stimula accesul copiilor la educație, respectiv prezența elevilor și preșcolarilor la școală sau la grădiniță. Adoptarea actului normativ face parte din măsurile de intervenție integrată pentru diminuarea riscului de excluziune și de abandon școlar, contribuind în final la realizarea obiectivului major al Ministerului Educației Naționale, și anume asigurarea accesului echitabil și nediscriminatoriu la o educație de calitate tuturor copiilor și tinerilor din România. Dreptul de a primi zilnic suportul alimentar, pe perioada cursurilor, conform structurii anului scolar, îl au numai elevii prezenți la cursuri. Suportul alimentar nu se va acorda pe perioada vacanțelor sau a altor zile declarate prin lege zile nelucrătoare. Mai exact, suportul alimentar constă, după caz, într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar pentru fiecare elev/preșcolar, prin raportare la infrastructura necesară servirii mesei în unitatea școlară, astfel: masă caldă, preparată în regim propriu, pentru unitățile de învățământ în care există cantină cu avize de funcționare și spațiu adecvat de servire a mesei; masă caldă, în regim catering, pentru unitățile de învățământ în care nu există cantină pentru prepararea în regim propriu, dar în care există un spațiu de servire a mesei sau un alt spațiu amenajabil în acest scop; pachet alimentar, pentru unitățile de învățământ în care nu există nici cantină și nici spațiu amenajabil în scopul servicii mesei.

Pachetul alimentar trebuie să conțină produse de panificație, produse din carne și/sau brânzeturi/derivate din lapte, legume, la care se adaugă un fruct. Programul de servire a mesei și timpul alocat acestei activități sunt stabilite de către conducerea unității de învățământ, în funcție de numărul de elevi, de orarul școlii și de particularitățile fiecărei unități de învățământ. Produsele alimentare distribuite elevilor și preșcolarilor trebuie să respecte cerințele de conformitate prevăzute în regulamentele europene. Pentru respectarea principiilor de hrană sănătoasă, produsele alimentare trebuie livrate zilnic, din unități autorizate/înregistrate sanitar-veterinare către unitățile școlare, numai cu mijloace auto speciale, autorizate/înregistrate sanitar-veterinar, ambalate și etichetate conform prevederilor legale în vigoare și vor fi depozitate în condiții de siguranță alimentară”. Sumele aferente derulării programului-pilot se suportă din bugetele locale ale unităților sau subdiviziunilor administrativ-teritoriale. Pentru implementarea programului se alocă sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru bugetele locale. La finalul anului școlar 2016-2017, în urma analizei MEN, realizată pe baza datelor colectate lunar și a rezultatelor obținute pe parcursul derulării proiectului-pilot, Executivul va decide asupra oportunității extinderii sale la nivel național, respectiv a modalității de implementare. (Alexandra IONICA)

Vezi si

Elevii Teodor Cârloanță și Marian Nicolay Ionescu, în lotul lărgit pentru Olimpiada Internațională de Biologie din Kazahstan

Marian Nicolay Ionescu a obținut Mențiune acordată de Ministerul Educației și elevii Teodor Cârloanță, Amalia …