Consiliul Concurenței investighează un posibil cartel al agențiilor de turism

reportersite
18 aprilie 2016, 16:30

turismAgenţiile de turism au intrat în atenţia Consiliului Concurenţei. Autoritatea de concurenţă suspectează agenţiile că îşi coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui preţ minim la care să fie vândute vacanţele, preţ care nu poate fi redus.

Consiliul Concurenţei a declanşat prima investigaţie în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă. Investigaţia are ca obiect o posibilă încălcare a regulilor de concurenţă pe piaţa comercializării produselor turistice şi/sau pachetelor de servicii turistice prin agenţii de turism.

Redăm în continuare comunicatul integral:

„Autoritatea de concurenţă suspectează agenţiile de turism că îşi coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preţ de vânzare a produselor turistice şi/sau pachetelor de servicii turistice şi al menținerii unui status-quo pe piaţă, începând cu anul 2013.

În cadrul investigaţiei, Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile și/sau puntele de lucru ale mai multor companii active pe piaţa serviciilor turistice.

Documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate.

Platforma avertizorilor de concurenţă reprezintă un instrument care asigură anonimatul persoanelor care doresc să comunice Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la activităţile de tip cartel ale unor companii.”