Alte stiri
O femeie și un bărbat în stare critică după un accident, transferaţi de la Suceava la Bucureşti cu un avion SMURD
acum 11 hours
Sunt numeroase teoriile privind alegerea m\rului ca simbol al companiei întemeiate de a[a-numitul guru al noilor tehnologii. M\rul mu[cat poate fi simbolul noii ere: a manipul\rii a milioane de date care faciliteaz\ sarcinile noastre zilnice mi[când un singur deget pe ecran, noteaz\ vineri ziarul ABC. Totu[i de ce a ales Steve Jobs acest fruct ca nume [i logo pentru compania sa? Sunt numeroase teoriile, unele oficiale altele care ]in de legend\, dar niciuna clarificatoare.
Sunt unii care spun c\ studentul cofondator al companiei era mare fan Beatles [i a decis s\ aleag\ numele drept omagiu adus discografiei trupei cu aceea[i denumire. Totu[i, exper]ii asigur\ c\ o persoan\ atât de serioas\ ca Jobs nu putea fi atât de lipsit de originalitate [i s\ copieze pur [i simplu numele.
Alte versiuni asigur\ c\ originea numelui este legat\ de Isaac Newton [i de teoria sa a gravit\]ii pe care a dovedit-o folosind acela[i m\r. Astfel încât primul logo al companiei, l-ar fi reprezentat pe Isaac Newton stând sub un mar, cu un fruct deasupra capului. Pentru c\ a considerat ca desenul con]ine prea multe detalii pentru a putea fi reprodus cu u[urin]\ pe toate produsele Apple, Jobs l-a angajat pe Rob Janoff pentru a regândi sigla.
Unii sus]in c\ noul logo multicolor al Apple (care face trimitere la steagul gay) ar fi o aluzie la matematicianul homosexual Alan Turing, unul din p\rin]ii computerului modern, care s-a sinucis mu[când dintr-un m\r injectat cu cianur\. Matematicianul britanic se f\cuse remarcat în cel de-al doilea r\zboi mondial pentru “spargerea” codurilor germane. Cariera lui a luat îns\ o cotitur\ tragic\ dup\ ce s-a descoperit ca este homosexual, într-o ]ar\ unde aceast\ orientare era pedepsit\ cu închisoarea. În 1954 este g\sit mort, intoxicat cu cianur\, lâng\ trupul s\u se afla un m\r din care fusese mu[cat\ o înghi]itur\.
Mai simpl\ este teoria care sus]ine c\ lui Steve Jobs îi pl\ceau foarte mult merele sau c\ pur [i simplu mânca un m\r în momentul în care a decis s\ înregistreze numele companiei.
La rândul s\u cofondatorul Apple, Steve Wozniak asigur\ c\ la originea m\rului st\ un lucru mult mai simplu decât tot ceea ce se crede: Jobs ar fi ales acest logo pentru compania sa pentru simplul fapt c\ un fermier din Oregón i-a sugerat acest nume.
Cum a revolu]ionat Jobs industria muzicii
Steve Jobs, creatorul dispozitivului iPod [i al magazinului online iTunes, este considerat omul care a revolu]ionat industria muzical\, pe care a determinat-o s\ se angajeze definitiv – nu îns\ f\r\ obstacole – pe drumul c\tre digitalizare, informeaz\ AFP.
Atunci când grupul Apple a lansat player-ul iPod, în 2001, muzica era de câ]iva ani deja codificat\ în format MP3, iar produc\tori precum SanDisk [i Sony comercializau deja diverse modele de playere.
Dar, cu cât Sony “nu înceta s\ pun\ obstacole” pentru a-[i proteja propria marc\, Sony Music, sub forma mai ales a limit\rii formatelor muzicale, cu atât “Apple voia ca utilizatorii-consumatori de muzic\ s\ profite la maximum de pe urma lor”, a declarat James McQuivey, analist la Forrester Research.
Doi ani mai târziu, magazinul online iTunes, bazându-se pe succesul înregistrat de iPod, a devenit prima aplica]ie de acest gen care a sprijinit [i promovat masiv desc\rc\rile legale de muzic\, impunând condi]ii draconice distribuitorilor, obliga]i s\ accepte un pre] unic [i vânzarea de cântece individuale.
“Apple a pus st\pânire pe industria muzical\ în dauna produc\torilor, pentru c\ grupul american era centrat în totalite asupra consumatorului”, a ad\ugat McQuivey.
Opt ani mai târziu, întreaga industrie muzical\ – arti[ti [i marile asocia]ii ale produc\torilor – i-au adus un omagiu unanim lui Steve Jobs.
Asocia]ia american\ a caselor de discuri (Recording Industry Association of America) RIAA) a avut un motiv special pentru a-i mul]umi, deoarece inven]iile lui Jobs i-au permis s\ lupte eficient contra pirateriei [i a site-urilor de partajare de fi[iere (P2P), care privau casele de discuri de încas\rile ce li se cuveneau.
“Odat\ cu lansarea iTunes [i a altor platforme, Steve Jobs [i grupul Apple au contribuit la apari]ia unei noi epoci, în care a devenit din nou u[or [i acceptabil s\ pl\te[ti pentru a asculta muzic\”, a declarat, joi, Cary Sherman, directorul RIAA.
În prezent, statisticile RIAA arat\ c\ explozia muzicii în format digital a dublat vânz\rile muzicale totale, ca volum, dar a cauzat sc\derea de peste trei ori a vânz\rilor de CD-uri, între anii 2003 [i 2010.
Cu toate acestea, formatul digital – incluzând toate platformele (iTunes, servicii pe baz\ de abonament, ofert\ finan]at\ prin publicitate) – continu\ s\ genereze încas\ri mai mici decât CD-urile.
Distribu]ia de muzic\ în format digital reprezint\ 29% din totalul încas\rilor din acest sector” în 2010, de circa 4,6 miliarde de dolari”, a anun]at la începutul acestui an International Federation of the Phonographic Industry (IFPI). Tendin]a este totu[i una cresc\toare: procentul era de 25% în 2009, iar în Statele Unite, formatul digital se apropie de pragul de 50%.
În acela[i timp, de[i iTunes r\mâne de departe cel mai mare distribuitor de muzic\ în format digital, potrivit exper]ilor de la Forrester Research, pozi]ia acestuia nu mai este la fel de dominant\ ca în anii trecu]i.
Aceste case de discuri “au sfâr[it prin a înv\]a s\ treac\ la formatul digital”, spune James McQuivey, explicând c\ produc\torii muzicali au de acum mai mul]i interlocutori cu care s\ negocieze: distribuitorii concuren]i ai lui Apple, precum Amazon, dar [i site-uri [i platformele de posturi radio online, precum Pandora [i Spotify.
Pe de alt\ parte, concuren]ii [i-au lansat propriul canal de distribu]ie digitalizat\, Vevo, asociat site-ului YouTube, finan]at din publicitate.
În plus, afirm\ James McQuivey, grupul Apple “nu a dus iTunes la un nivel superior” [i pare c\ a pierdut trenul care duce spre “internetul social”.
“Apple faciliteaz\ cump\rarea [i ascultarea de muzic\ (…) dar nu a furnizat mijlocul pentru a partaja muzica sa [i de a descoperi piese noi prin intermediul gusturilor celorlal]i”, a explicat McQuivey.
În orice caz, muzica traverseaz\ o perioad\ de recul în universul Apple: cabinetul de marketing NPD afirm\ c\, în Statele Unite, 75% dintre vizitatorii magazinului online iTunes cump\r\ muzic\ din arhiva acestei aplica]ii, comparativ cu procentul de 82% înregistrat în 2010, iar utilizatorii de internet cump\r\ în prezent tot mai multe aplica]ii, inclusiv muzicale.
“Succesul platformei Pandora este strâns legat de cel al iPod-ului [i al tabletei iPad”, afirm\ James McQuivey, deoarece “clien]ii iTunes vor s\ de]in\ [i alte modalit\]i pentru a avea acces la muzic\”. (AGERPRES)
Persoanele care au ținut o perioada lungă de post înainte de Paşti trebuie să acorde …