Sunday , May 5 2024

Lucrarile de stabilizare a podului de la Burdujeni ar putea fi terminate saptamana viitoare

N acestea ar `nsemna doar finalizarea primei etape a lucr\rilor de reabilitare a celui mai mare pod rutier din Suceava, cea de-a doua etap\ de ridicare la nivelul ini]ial urm=nd s\ aib\ loc doar dac\ Prim\ria va ob]ine finan]are n primarul Ion Lungu a spus c\ `n ultima perioad\ nu s-au mai `nregistrat niciun fel de date care s\ duc\ la ideea c\ podul continu\ s\ se afunde, ci s-a stabilizat la actualul nivel `n urma lucr\rilor de consolidare din prima etap\

Podul de la Burdujeni mai are nevoie de cel pu]in trei milioane de lei pentru a se demara cea de-a doua etap\ de reabilitare. Potrivit primarului municipiului Suceava, Ion Lungu, prima etap\ este `n faza final\ de finalizare, sper=ndu-se c\ nu vor mai ap\rea condi]ii meteo care s\ `ngreuneze mersul lucr\rilor iar `n cursul s\pt\m=nii viitoare s\ poat\ s\ fie terminate toate lucr\rile din prima etap\.
P=n\ acum, Prim\ria municipiului Suceava are de achitat c\tre constructorul COLAS circa trei milioane de lei, `ns\ nu au fost emise toate facturile pentru lucr\rile aferente primei etape. Potrivit unui deviz de lucr\ri la care a f\cut trimitere primarul Ion Lungu, este de a[teptat ca suma final\ pentru realizarea primei etape de reabilitare a podului de peste r=ul Suceava s\ coste `n jurul a cinci milioane de lei.
Reamintim c\ la c=teva s\pt\m=ni dup\ inunda]iile din vara anului trecut, principalul pod rutier din municipiul Suceava a `nceput s\ dea semne c\ se `nfund\ iar carosabilul ar\ta `n zona pilonului afectat de inunda]ii ca o covat\. Fenomenul s-a amplificat, motiv pentru care Prim\ria Suceava a luat decizia s\ interzic\ traficul greu pe acest pod rutier, excep]ie f\c=nd doar autobuzele care circul\ spre Burdujeni.
Imediat dup\ ce s-a luat aceast\ m\sur\, s-au `nceput demersurile pentru consolidarea podului. Ini]ial, proiectantul a considerat c\ trebuie turna]i trei piloni `n aval [i trei piloni `n amonte pentru a se stabiliza podul. Astfel, suma necesar\ pentru lucr\rile ce implicau devierea r=ului Suceava din zona pilonului [i, ulterior, turnarea pilonilor au fost estimate la circa trei milioane de lei. Pentru dou\ treimi din aceast\ sum\ s-au f\cut demersuri la Ministerul Transporturilor [i Infrastructurii. Ministrul Anca Boagiu a vizitat Suceava pentru a vedea mai multe obiective ce trebuiau ref\cute dup\ care primarul Ion Lungu a mers la Bucure[ti pentru a continua demersurile de deblocare a fondurilor. ~n urma acestor vizite, s-au alocat prin hot\r=re de Guvern dou\ milioane de lei.
~ntre timp, v\z=ndu-se c\ situa]ia este mai complicat\ dec=t s-a estimat la prima vedere, s-a reanalizat proiectul de reabilitare [i s-a constatat c\ trebuiau turna]i c=te cinci piloni `n aval [i cinci `n amonte. Pe l=ng\ acestea, trebuia turnat un radier la baza celor cinci piloni din aval [i `nc\ unul la cei cinci piloni din amonte. Ulterior, cele dou\ radiere trebuiau s\ fie unite, tot printr-o plac\ de beton ce urma a fi turnat\. Aceasta ar reprezenta doar prima etap\ de reabilitare a podului de la Burdujeni [i pentru care devizul de lucr\ri a fost estimat `n jurul sumei de cinci milioane de lei.
Pe de alt\ parte, frigul al\turi de cre[terea gradului de complexitate a lucr\rilor a dus la decalarea termenelor prev\zute pentru finalizarea primei etape. Ini]ial, s-a vorbit despre finalizarea p=n\ la data de 1 decembrie 2010, dup\ care se spera ca aceasta s\ aib\ loc `n jurul S\rb\torilor de Iarn\ iar `n final s-a ajuns la un termen ce mergea p=n\ `n luna martie.
Ultima parte a primei etape [i anume unirea celor dou\ radiere ar fi demarat, potrivit primarului Ion Lungu, zilele trecute [i dat fiind faptul c\ este o ameliorare a condi]iiilor meteo, sunt speran]e s\ se poat\ finaliza lucrarea `n cursul s\pt\m=nii viitoare. De asemenea, primarul spune c\ „elementele martor” puse de proiectant [i de constructor `n zona afectat\ a podului arat\ c\ acesta s-a stabilizat [i c\ nu sunt condi]ii care podul de la Burdujeni s\ se afunde mai ad=nc `n albia r=ului Suceava.
Pe de alt\ parte, marea provocare va veni pentru cea de-a doua etap\. Astfel, dup\ consolidarea pilonului afectat al principalului pod rutier din Suceava va urma `nc\ o etap\ privind ridicarea la acela[i nivel. Este vorba despre o lucrare foarte complex\ [i pentru care primarul Ion Lungu a l\sat s\ se `n]eleag\ c\ nu are, momentan, acoperire financiar\. „C\ut\m fonduri pentru finan]area lucr\rilor. Avem nevoie de minim dou\ – trei milioane de lei. Ca [i `n prima etap\, de consolidare [i stabilizare a pilonului, [i lucr\rile de ridicare la acela[i nivel vor fi pe situa]ii de urgen]\ [i vor fi atribuite prin `ncredin]are direct\, cel mai probabil tot firmei COLAS care a realizat lucr\rile la poria etap\”, a declarat Ion Lungu.
Practic, `n urma realiz\rii celei de-a doua etape, podul nu ar mai trebui s\ aib\ aspectul de covat\, lucru care este tot mai vizibil `ndeosebi pe sensul de drum de la Burdujeni spre centrul ora[ului. Referindu-se la aceast\ etap\, primarul a spus c\ nu este exclus ca lucr\rile s\ se fac\ cu prec\dere pe timp de noapte. (Dan PRICOPE)

Vezi si

Ion Lungu, mesaj adresat sucevenilor cu ocazia sfintelor sărbători de Paști

Într-un scurt mesaj video, primarul Ion Lungu le transmite sucevenilor, cu ocazia Învierii Domnului, cele …