Friday , April 26 2024

Umbrărescu, regele asfaltului, a primit un contract de “lucrări suplimentare” la centura Rădăuțiului, care însă nici măcar nu e începută

In anul 2011, UMB Spedition, firma controlată de Dorinel Umbrărescu, a câștigat licitația pentru lucrările privind construirea șoselei de centură a municipiului Rădăuți, proiect estimat la 100 de milioane de lei. De atunci și până în prezent nu s-a lucrat nimic la ocolitoarea Rădăuțiului.Chiar și așa, firma Tehnostrade a aceluiași Umbrărescu a obținut săptămâna trecută de la CNAIR un nou contract de 18,1 milioane de lei pentru lucrări suplimentare la aceeași centură a municipiului Rădăuți  

 centura radauti

Firma de construcții Tehno­strade din Bacău, coordonată de afaceristul Do­rinel Umbrărescu, a obți­nut un contract de 18,1 mi­li­oane de lei din partea Compa­­niei Naționale de Ad­­­ministrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a face unele lucrări suplimentare la șoseaua de centură a municipiului Rădăuți.

Contractul vizează reali­za­rea de „lucrări suplimen­ta­re la proiectul tehnic afe­­rent contractului de execuție de lucrări nr.47/27.05.2011 pentru centura municipiului Rădăuți”. Concret, firma Tehnostrade Bacău va trebui să realizeze drumuri și poduri, marcaje rutiere, precum și lucrări de protecție a malurilor. Termenul în care ar trebui finalizate lucrările este de 34 de luni.

Licitația pentru realizarea șoselei de centură a municipiului Rădăuți, proiect a cărui valoare se ridică la peste 100 de milioane de lei, a fost câștigată în anul 2011 de către UMB Spedition, firma afaceristului Dorinel Umbrărescu. Până în prezent, constructorii nu au mișcat niciun ac, deoarece nu au primit de la Guvern banii necesari. În primăvara acestui an urmau să fie mutați mai mulți stâlpi de înaltă tensiune de pe traseul șoselei de centură a Rădăuțiului, lucrări ce nu au mai avut loc.

Ruta ocolitoare a municipiului Rădăuți, conform proiectului, va avea 16 kilometri. Până în prezent nu s-a făcut practic nimic deoarece SC Energomontaj SA București, societatea ce are în gestiune stâlpii care susțin firele de înaltă tensiune ce trec pe lângă municipiul Rădăuți, nu a vrut să-și dea acceptul pentru deschiderea șantierului, până când în conturile sale nu era alocată suma necesară mutării acestor stâlpi, iar din cauza acestor neînțelegeri demararea lucrărilor la șoseaua de centură a municipiului Rădăuți a fost blocată.

CNAIR a reușit să ajungă la o înțelegere cu Energomontaj, astfel că din primăvară, cel puțin la nivel declarativ, trebuiau să înceapă lucrările la ruta ocolitoare a municipiului Rădăuți.

„S-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Singura problemă pe care o au acum este relocarea unor stâlpi de curent electric. Pentru rezolvarea acestei probleme s-a stabilit deja ca o firmă din Bacău, Electromontaj, să se ocupe în cel mai scurt timp de relocarea lor”, declara în primăvara acestui an președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur.

 Soseaua de centură a municipiului Rădăuți va fi formată din patru tronsoane

Lungimea rutei ocolitoare a municipiului Rădăuți este de 16,579 de kilometri. Împărțirea în tronsoane a fost făcută pentru ca, în cazul unei execuții etapizate, fiecare tronson să asigure legătura dintre două drumuri naționale – DN 2H și DN 17A.

Primul tronson pleacă din DN 2H, după ce pătrunde în intravilanul municipiului Rădăuți, se îndreaptă spre pârâul Sucevița pe care îl traversează pe un pod, după care străbate o zonă de terenuri agricole. La km 982, acest tronson intersectează DJ 178 cu o intersecție giratorie proiectată, după care traversează pârâul Suce­vița pe un pod, străbate un alt teren agricol și ajunge într-un sens giratoriu proiectat la intersecția cu DN 17A. Traseul acestui tronson are o lungime de 5,617 kilometri. Acest tronson ar trebui realizat în prima etapă deoarece tot traficul de tranzit ce vine de pe DN 2,din direcția Suceava, va ajunge în localitatea Marginea, de unde se va împărți pe DN 2E (Vicov, Straja, Putna) sau DN 17A (Sucevița, Moldovița, Câmpulung Moldovenesc, Iacobeni). Din Iacobeni traficul se poate divide pe DN 18 spre Sighetu Marmației – Baia Mare sau pe DN 17 Vatra Dornei, spre Ardeal.

Al doilea tronson pleacă din intersecția cu DN 17A, spre nord-est, intersectează DC 46 (Rădăuți – Horodnic), într-un sens giratoriu proiectat, traversează calea ferată Dornești – Nisipitu și DN 2H pe un pasaj. Pentru a asigura toate legăturile, a fost prevăzută o intersecție giratorie după ieșirea de pe pasaj. Acest tronson ar trebui realizat în momentul în care va crește traficul pe DN 2H spre Gălănesti, Vicov (DN 2E) și în intersecția dintre DN 17A, DN 2E și DJ 209K, în localitatea Marginea. Traseul acestui tronson are lungimea de 2,905 kilometri.

Cel de-al treilea tronson al șoselei de centură a municipiului Rădăuți pleacă din sensul giratoriu al intersecției cu DN 2H a tronsonului 2, traversează DJ 178C printr-un sens giratoriu proiectat și ajunge în sensul giratoriu din DN 17A la ieșirea din Rădăuți spre Dornești. Realizarea lui este legată de cea a tronsonului 2 și/sau de recenzarea unui trafic ridicat pe direcția Siret – Dornești – Câmpulung și Siret – Dornești – Vicov – Putna. Lungimea acestui tronson este de 4,5 kilometri.

Ultimul tronson pleacă din sensul giratoriu al intersecției cu DN 17A, traversează DN 17A, calea ferată Dornești – Nisipitu, parcurge terenuri din intravilanul municipiului Rădăuți și ajunge la kilometrul zero de plecare a variantei ocolitoare. Tronsonul 4 are o lungime de 3,557 de kilometri. (Dănuț ZUZEAC)

Vezi si

Elevii Teodor Cârloanță și Marian Nicolay Ionescu, în lotul lărgit pentru Olimpiada Internațională de Biologie din Kazahstan

Marian Nicolay Ionescu a obținut Mențiune acordată de Ministerul Educației și elevii Teodor Cârloanță, Amalia …

2 comments

  1. Nimeni nu mai lucreaza cu statul, pentru ca statul este intradevar mafiot. Angajatii statului pretind spaga inaintea semnarii contractului, iar statu NU ACHITA FACTURILE, IN SCHIMB PRETINDE TVA AFERENT FACTURILOR NEINCASATE!

    UMBRARESCU ESTE CEL MAI BUN ASFALTATOR DIN EST EUROPA! DAR NU E PROST SA LUCREZE IN PIERDERE, ASTA FIIND RETETA SUCCESULUI.

  2. Atentie ca UMBRARESCU va ia banii si nu termina lucrarile asa cum a facut cu DN29 Suceava Botosani.Are pe cineva in spate si nu se teme de nimeni.Verificati pe DN 29 cate lucrari nu sau facut si desi sau facut plangeri nimeni nu a luat masuri.